همدان پیشتاز در تزریق واکسن کرونا

همدان با ۱۶ هزار دُز تزریق واکسن از استان‌هایی است که بیشترین تزریق واکسن را داشته و در واقع در این عرصه پیشتاز بوده است.

همدان پیشتاز در تزریق واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ستاد مقابله با کرونای این استان با اشاره به اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها به علت ابتلا به کرونا فوت شدند، گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده به صورت سرپایی در استان ۳۶۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بستری‌های کرونایی در استان ۱۳۰۰ نفر است، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با مراجعات مختلفی که به بیمارستان‌های استان وجود داشته، ۲۲۵ نفر بستری شده اند.

حیدری مقدم با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند، یادآور شد: ۹۸ درصد ابتلا به کرونا در استان، به علت شرکت در مراسم‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۸ دستگاه ونتیلاتور (اکسیژن‌ساز) به تجهیزات بیمارستان‌های استان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، دو ساعت به ساعات کاری ۲۰۰ مرکز جامع سلامت در استان افزوده شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان مطرح کرد: تاکنون ۱۰۷ واحد صنفی در استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

هم اکنون بجز شهرستان تویسرکان، باقی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع: صدا و سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها