مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

تاق‌های ‌بازار تاریخی اراک مرمت و بهسازی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: تاق‌های ‌بازار تاریخی اراک مرمت و بهسازی می‌شوند.

تاق‌های ‌بازار تاریخی اراک مرمت و بهسازی می‌شوند

مصطفی مرزبان از مرمت تاق‌های آسیب‌دیده و شکسته بازار تاریخی به همراه برخی از سراها و تیمچه‌ها درخبر داد و اظهار داشت: بازار تاریخی اراک از مهمترین جاذبه‌های ارزشمند گردشگری در شهر اراک است که پس از گذشت 2 قرن از عمرش همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک به شمار می‌رود، البته این مجموعه تاریخی در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است که مرمت آن امری مهم و ضروری است.

وی افزود: در سال 99 موضوع طرح احیا و مرمت بازار تاریخی اراک در دستور کار قرار داشت که بخشی از سراهای دارای اولویت مشمول مرمت شد به طوری که بام سرای کاشانی و بخش‌هایی از حیاط این سرا مرمت گردید البته این رویه امسال ادامه دارد.

مرزبان ادامه داد: در حال حاضر میراث فرهنگی استان درصدد انعقاد قرارداد مرمت بخش‌های آسیب‌دیده بازار با پیمانکار واجد شرایط است، البته برخی مالکان بازار نسبت به اخذ مجوز مرمت از این سازمان اقدام کرده‌ و از این فرصت به دست آمده برای مرمت مغازه‌های خود استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مرمت نقاط حادثه‌خیز و خطرآفرین به ویژه مرمت تاق‌های آسیب‌دیده و شکسته بازار، سراها و تیمچه ها در دستور کار قرار دارد، البته در کنار این موضوعات تلاش بر این است که مبلغ ده میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت بازار تاریخی اراک جذب شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها