مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:

۳۵۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی کرمانشاه تولید و نگهداری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ۳۵۰ هزار اصله نهال به منظور توسعه نهالکاری و زراعت چوب در نهالستان‌های استان کرمانشاه تولید و نگهداری می‌شود.

۳۵۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی کرمانشاه تولید و نگهداری می‌شود

انشاالله کولانی اظهار داشت: عملیات قلمه‌گیری و کاشت 60 هزار قلمه صنوبر در نهالستان بدره‌ای شهرستان اسلام‌آباد غرب به اتمام رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه عنوان کرد: مراحل تولید 180 هزار اصله نهال از گونه‌های جنگلی و فضای سبز نیز در حال اجرا است.

کولانی گفت: در مجموع در دو نهالستان اسلام‌آباد غرب و انزل سرپل‌ذهاب 350 هزار اصله نهال گرمسیری و سردسیری خواهیم داشت تا نیاز طرح‌های توسعه نهالکاری و زراعت چوب را در استان مرتفع کنیم.

وی افزود: گونه‌های تولید شده شامل بادام، گلابی جنگلی، داغداغان، توت، افرا، اقاقیا، زبان گنجشک، عرعر و انواع سوزنی است.

کولانی اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه به منظور توسعه زراعت چوب در استان کرمانشاه گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده سازمان متبوع و مشارکت یکی از بانک ها امکان پرداخت 4158 میلیون ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود 18 درصد سهم آورده بانک و صفر درصد بخش واگذار کننده یعنی سازمان جنگل‌‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور فراهم شده است.

وی عنوان کرد: این تسهیلات به متقاضیان طرح‌های زراعت چوب با گونه‌های صنوبر و اکالیپتوس پرداخت می‌شود.

کولانی گفت: آنچه این اقدام را مطلوب متقاضیان خواهد کرد فرصت دو ساله مشارکت در اجرای طرح، تنفس 6 ساله و بازپرداخت دو ساله خواهد بود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها