مانور کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات گیلان اجرا می شود

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: مانور سراسری سنجش آمادگی ادارات و سازمان های این استان برای گذر از اوج مصرف در تابستان و کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف برق در ادارات اجرا می شود.

مانور کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات گیلان اجرا می شود

محمداسماعیل هنرمند اظهار داشت: این مانور از روز ۱۵ اردیبهشت ماه جاری و همزمان با سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد و سنجش و ارتقای آمادگی شرکت‌های توزیع برق ، سنجش نقاط قوت و قابل بهبود منابع انسانی و آماده به کار بودن تجهیزات و برنامه‌ریزی جهت رفع نقایص احتمالی از اهداف اجرای این مانور می باشد.

وی افزود: همچنین افزایش مهارت‌های فردی و جمعی و تبادل دانش و تجربیات ، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ های اجرایی ، سنجش میزان کارآمدی دستورالعمل‌ها و روش‌های اطلاع‌رسانی ، هدفمند کردن کلیه فعالیت‌ها و آمادگی‌ ها، از دیگر اهداف اجرای مانور مذکور می باشد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه روند رشد بار سرمایشی در کشور به طور معمول از اردیبهشت ماه آغاز و تا مرداد ماه هر سال به اوج خود می‌رسد و ظرفیت‌های تولید نیروگاهی ایجاد شده با روند رشد بار متوازن نمی باشد، ضروری است که هرچه بیشتر مدیریت و محدودیت مصرف و تامین سهمیه انرژی بر مبنای الگوی مصرف به خصوص بار سرمایشی که بخش عمده اوج مصرف را به خود اختصاص می دهد، ضرورت پیدا می کند .

بیان کرد: این مدیریت مصرف و محدودیت قبل از آنکه برای مشترکین خانگی و تجاری و یا صنعتی مورد اعمال قرار گیرد، لازم است از دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای عمومی آغاز شود تا علاوه بر حفظ آمادگی این دستگاه‌ ها برای تداوم خدمت‌رسانی در زمان بحران‌ها، الگوسازی مناسبی نیز توسط خود حاکمیت صورت گیرد.

هنرمند خاطرنشان کرد: طی این مانور و از یک هفته قبل با ارسال اطلاعیه به سازمان ها و ادارات گیلان، اجرای مانور، اطلاع رسانی خواهد شد و در روز مانور با فرمان از مرکز پایش صنعت برق کل کشور ، دستگاه ها و ادارات مذکور ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به سال گذشته می باشند.

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان تصریح کرد: حفظ آمادگی دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی مهم خواهد بود و در بازه زمانی ساعت ۱۱ تا زمان پایانی وقت اداری بازدید میدانی با حضور نمایندگانی از استانداری‌ها و یا فرمانداری‌ها و شرکت توزیع برق از نحوه مدیریت دیماند قابل مصرف یا محدود شده به‌عمل آمده، سطح آمادگی دستگاه‌ها برای این مدیریت و همچنین میزان آماده به کاری مولدهای اضطراری کنترل خواهد شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و ۲ هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها