۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات به اقشار آسیب دیده کرونا در لارستان پرداخت شد

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان فارس گفت: ۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده ناشی از کرونا و افراد واجد شرایط دریک سال گذشته تاکنون در این شهرستان پرداخت شده است.

۱۲۹ میلیارد ریال تسهیلات به اقشار آسیب دیده کرونا در لارستان پرداخت شد

عبدالمهدی قاسمی اظهار داشت: همچنین با پرداخت این میزان تسهیلات ۵۹۵ مورد کسب و کار ایجاد شد و یک هزار و ۱۳۳ نفر از حمایت دولت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته همچنین ۲ هزارو ۵۶۵ فرصت شغلی ایجاد شده است، افزود: بیشترین سهم اشتغال ایجاد شده در این مدت از محل پرداخت تسهیلات کرونایی بوده است.

قاسمی تصریح کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات اختصاص یافته ناشی از کرونا در لارستان بوده که تاکنون بالای ۸۵ درصد آن به متقاضیان، بنگاه های آسیب و واجدان شرایط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البته حمایت از کسب و کارها و اشتغال های از دست رفته منحصر به پرداخت تسهیلات نیست و یکی دیگر از چترهای حمایتی وزارت تعاون کار، پرداخت مقرری بیمه بیکاری است که در این راستا نیز حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از بیکار شدگان از ۶ تا ۵۰ ماه مقرری برخوردار شده اند.

وی سایر اقدام ها و کارکردهای این اداره نیز یادآور شد و گفت: یکی از اولویت های اساسی وزارت کار همواره حمایت از مشاغل خانگی بوده که در این راستا تاکنون ۸۲۴ مورد مجوز فعالیت در شهرستان لارستان صادر شده است.

قاسمی گفت: همچنین ۳۲۴ نفر از دارندگان این مجوزها با پرداخت تسهیلات به مبلغ افزون بر ۲۰ ملیارد ریال مورد حمایت دولت قرار گرفته اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با تشریح برخی اقدامات در حوزه تعاون این شهرستان نیز گفت: در همین راستا ۶۹ تعاونی جدید در لارستان با مجموع اعضای ۲ هزار و ۷۷۰ نفر و فرصت اشتغالزایی برای یک هزار و ۷۸۰ نفر تشکیل شده است که تاکنون ۱۷ هزار نفر ساعت آموزش به اعضای این تعاونی ها ارائه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از طرح های اشتغال زایی دولت در دو سال اخیر طرح های کارورزی و مشوق بیمه ای است که ۹۸ نفر از دانش آموختگان دانشگاهی با بهره مندی از این طرح مشغول به کار شده اند.

قاسمی با بیان اینکه کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی همواره یکی از اولویت ها و البته شاخص های مهم بهبود فضای کسب و کار است، گفت: با اتخاذ راهکارهای مختلف از جمله آموزش قانون و فرهنگ کار به کارگران و کارفرمایان، استقرار کمیته انضباط کار در کارگاه ها، راه اندازی تشکل های کارگری و کارفرمایی ،آمار تعداد دادخواست در هیأت های تشخیص و حل اختلاف ۷۰ درصد وهمچنین مدت زمان رسیدگی به دادخواست های واصل به مراجع حل اختلاف کار این شهرستان از ۶۵ روز به ۱۴ روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به حوزه بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان نیز گفت: حدود ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی ادواری از کارگاه ها، ۲۴۸ بازرسی کشف اشتغال اتباع غیر مجاز و ۸۵ بازرسی برای بررسی حوادث ناشی از کار صورت گرفته است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها