یک چهره دیگر نزدیک به احمدی نژاد، اعلام کاندیداتوری کرد/ او فرمانده اسبق بسیج است

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق بسیج برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

یک چهره دیگر نزدیک به احمدی نژاد، اعلام کاندیداتوری کرد/ او فرمانده اسبق بسیج است

علیرضا افشار رئیس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاق انتخابات و رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که در محل فرهنگسرای رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوال تسنیم درباره احتمال حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گفت: بنده در حال بررسی شرایط بودم و به این نتیجه رسیدم که باید در صحنه انتخابات حضور یافت و ان‌شاءالله حضور می‌یابم و حدود 40 برنامه برای حل مشکلات اساسی کشور در حوزه‌های مختلف تدوین کرده‌ایم. نامزدها باید برنامه داشته باشند و ما برنامه‌مان را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. سعی دارم وحدت را بین نامزدهای جبهه انقلاب ایجاد کنیم و همه کنار نامزدی باشیم که مقبولیت بیشتری داشته باشد و اگر تعدد نامزدها منجر به مشارکت بیشتر بشود، باید باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور نظامیان در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری یکبار فرمودند که پاسداران انقلاب بیشتر نیروی انقلاب هستند تا اینکه نظامی باشند؛ مدتی است که این شبهه مطرح شده و پاسداران از ابتدای انقلاب به خاطر دفاع مقدس در این عرصه حضور یافتند و شغل نظامی گری را از ابتدا نداشتند و بنده خودم دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف هستم و در جهاد سازندگی مشغول انجام وظیفه بودیم و وقتی جنگ شروع شد، به خاطر انجام وظیفه و ادای تکلیف با درخواستی که انجام شد، به کمک سپاه رفتیم و این عزیزان هویت نظامی‌گری نداشتند و اکثر سپاهیان به خاطر دفاع مقدس در این عرصه حاضر شدند و نیروی انقلاب هستند و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های کشور و از این‌قبیل مراکز بودند.

وی در ابتدای سخنان خود در تبیین منشور اخلاقی انتخابات اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و تاثیر گذار است و ما که نظام اسلامی هستیم باید در چارچوب اخلاقیات در تمامی عرصه‌ها بپردازیم و در این صحنه نیز باید در چارچوب اخلاقیات در بحث انتخابات حرکت کنیم.

وی افزود: مهمترین سرمایه کشور مردم هستند و با این پشتوانه انقلاب کردیم و از کشور دفاع کردیم و دشمن همیشه قصد ضربه زدن به این پشتوانه را دارد دشمن بعد از اینکه در دفاع مقدس از ضربه زدن به مردم ما مأیوس شد، به سراغ جنگ نرم رفت این سرمایه اجتماعی در پرتو اخلاق اسلامی حفظ می‌شود و اگر خلاف این عمل کنیم، مردم از ما دور خواهند شد و نباید بر صرف منافع شخصی، منافع ملی را زیر پا نگذاریم و این مهمترین اصل منشور اخلاقی انتخاباتی است.

رییس کمیته تدوین منشور اخلاقی انتخابات با اشاره به سوابق خود در تهیه این منشور که در زمان انتخابات مجلس هشتم و تصدی معاونت سیاسی وقت وزارت کشور بود، اظهار داشت: تضمین این منشور، فضای گفتمانی است که باید به تدریج محقق بشود. این منشور 14 اصل و سه پیوست دارد و ما مشکلاتت اخلاق انتخاباتی را بررسی کرده‌ایم و این مسئله در مناطق مختلف کشور، متفاوت است و راهکارهای حل این میلان را هم استخراج کرده‌ایم.

افشار در ادامه به اصول این منشور پرداخت که عبارتند از دین‌محوری، کرامت انسانی، قانون‌محوری، وفای به عهد، احساس مسئولیت، پاسخگویی و نقدپذیری، صداقت و راستی، اعتماد اجتماعی، حق‌محوری و انصاف، مشارکت حداکثری، همبستگی و اقتدار ملی، پاک‌دستی و پرهیزکاری مالی، حفظ منافع ملی، رشد و تعالی فرهنگ سیاسی-اجتماعی.

وی در تشریح برخی از اصول این منشور گفت: برخی به‌دنبال رفراندوم هستند و تقریبا هر دو سال یکبار در کشور انتخابات برگزار می‌شود و مردم پای صندوق رأی می‌آیند نمی‌توان مشکلات امروز مردم را انکار کرد و این مشکلات عوامل و علل خود را دارد ولی اگر مردم صداقت ببینند و به آینده امید داشته باشند، با نشاط در صحنه حضور می‌یابند و این از عوامل مشارکت حداکثری است مسئله پاک‌دستی از جمله نگرانی‌های مردم است و برخی نامزدها ریخت و پاش‌های زیادی دارند و مردم به دنبال افرادی هستند که از متن و بطن جامعه آمده باشد و از مردم باشد.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها