تمجید فیفا از پرسپولیس، تراکتور و نمایش قهرمانانه اخباری

سایت فیفا از عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و نیز سنگربان تراکتور در این مسابقات تمجید کرد.

تمجید فیفا از پرسپولیس، تراکتور و نمایش قهرمانانه اخباری

سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخصوص دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا که با صعود پرسپولیس، استقلال و تراکتور ایران به دور یک‌هشتم نهایی به پایان رسید، نوشت: مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب روز جمعه به پایان رسید و هشت تیم به مرحله بعدی مسابقات صعود کردند.

سه تیم از چهار نماینده ایران هم در میان تیم‌های صعودکننده قرار دارند. نایب قهرمان فصل گذشته مسابقات یعنی پرسپولیس به همراه استقلال و تراکتور به مرحله حذفی صعود کرد تا فولاد، تنها تیم حذف شده لیگ حرفه‌ای ایران باشد. دو تیم شهر ریاض یعنی الهلال و النصر به همراه الوحده و شارجه امارات هم به یک‌هشتم نهایی صعود کردند و استقلال تاجیکستان هم در اولین حضور خود در رقابت‌ها آغازی طوفانی داشت.

در مسابقات امسال هیچ گروه آسانی وجود نداشت. قهرمان سال ۲۰۱۹ یعنی الهلال تنها با تساوی الاهلی و الدحیل صعود کرد و السد که قهرمانی سال ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد، با هدایت ژاوی پس از شکست مقابل النصر حذف شد. تراکتور تنها تیمی بود که شکست‌ناپذیر ماند و با برتری ۲ بر صفر مقابل شارجه صعود کرد.

پس از به فینال در ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، پرسپولیس فُرم فوق‌العاده خود را در عرصه قاره‌ای حفظ کرد و با صدرنشینی و مقتدرانه راهی یک‌هشتم نهایی شد. قهرمان ۹ باره ایران کار خود را درخشان آغاز کرد و در چهار بازی متوالی پیروز شد. پس از شکست غیرمنتظره مقابل الوحده، آنها به شرایط خوب خود بازگشتند و الریان را ۴ بر ۲ بردند.

مایکل اولونگا، مهاجم کنیایی الدحیل آقای گل دور گروهی مسابقات بود و با وجود عدم صعود این تیم، الدحیل ۹ گل به ثمر رساند. این مهاجم ۲۷ ساله با عملکرد تأثیرگذار خود، سه گل در بازی جذاب مقابل استقلال زد و تیمش را در آستانه صعود قرار داد. او در بازی تعیین‌کننده مقابل الاهلی هم گلزنی کرد که حریف بازی را به تساوی کشاند.

از میان پنج تیم صعودکننده، تراکتور کمترین گل را به ثمر رساند. البته نیاز به گفتن نیست که با نمایش عالی محمدرضا اخباری، خط دفاع مستحکم این تیم در صعود به یک‌هشتم نهایی تعیین‌کننده بود. دروازه‌بان ۲۸ ساله و محبوب هواداران تراکتور واکنش‌های خیره‌کننده‌ای از خود نشان داد و به تیمش کمک کرد تا با دو پیروزی و چهار تساوی صعود کند. دروازه‌بانی قهرمانانه او در پیروزی ۲ بر صفر مقابل شارجه در آخرین بازی، تمجید عبدالعزیز العنبری سرمربی رقیب را در پی داشت و این مربی، اخباری را بهترین بازیکن گروه نامید.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها