راز و نیاز ایلامیان با معبود در نخستین شب از لیالی قدر

همزمان با فرا رسیدن نخستین شب از لیالی پر فیض قدر، مردم جای جای استان ایلام با شب زنده‌داری و نیایش در شهرها و روستاها تا سحرگاه امروز یکشنبه به عبادت و راز و نیاز با معبود پرداختند.

راز و نیاز ایلامیان با معبود در نخستین شب از لیالی قدر

آیین های نخستین شب از لیالی قدر، برای دومین سال متوالی به علت شیوع کرونا بصورتی متفاوت از سال های قبل برگزار شد.

مردم‌مومن و خداجوی این استان از شب گذشته تا بامداد امروز یکشنبه در حالی به عبادت پرداختند که اگرچه دور از هم بودند اما قلب هایشان به هم نزدیک بود و با ریختن اشک و دعا و نیایش از پروردگارشان خواستندتا تقدیری نیکو برایشان رقم بزند.

محافل لیالی قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاطی از استان با اجرای دستورالعمل هایی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری محافل در محیط های باز و سایر موارد برگزار شد و مردم با خواندن دعاهای جوشن‌کبیر، ابوحمزه ثمالی، سوره قدر، قرآن بر سر گرفتن و احیا و شب زنده داری به راز و نیاز با معبودشان پرداختند.

شب زنده‌داران در این شب که با ضربت خوردن امام علی(ع) تقارن یافته با واسطه قرار دادن این امام همام به راز و نیاز و عبادت با معبود پرداختند.

ایلامیان شب‌ زنده‌دار در نیایش‌هایشان در نخستین شب از لیالی قدر دعا برای بیماران بویژه مبتلایان کرونای و حفظ سلامتی مدافعان سلامت مردم را از یاد نبردند.

روزه‌ دارانی هم که بدلیل شرایط خاص این روزها و پیشگیری از گسترش کرونا، موفق به حضور در اماکن مذهبی برای بجای آوردن آیین‌های شب قدر نشدند از طریق پخش مستقیم تلویزیونی و در منازل خود به عبادت و راز و نیاز با پروردگار پرداختند.

این آیین بصورت ویژه در مرکز استان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد که بر طبق دستورالعمل های بهداشتی به مدت ۲ ساعت ادامه داشت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها