امیدواری به المپیکی شدن نوشاد عالمیان/ سرمربی تیم ملی تنیس: المپیک بدون او مزه ندارد!

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اظهار امیدواری نسبت به کسب سهمیه المپیک توسط نوشاد عالمیان گفت: امیدوارم این امر محقق شود چرا که المپیک بدون نوشاد هیچ مزه‌ای ندارد!

امیدواری به المپیکی شدن نوشاد عالمیان/ سرمربی تیم ملی تنیس: المپیک بدون او مزه ندارد!

جمیل لطف‌الله‌نسبی با یادآوری اینکه به زودی رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی تنیس روی میز اعلام شده و بر اساس آن تکلیف سهمیه‌های باقی‌مانده برای بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو مشخص می‌شود، گفت: بی‌صبرانه منتظر اعلام این رنکینگ هستیم تا نسبت به وضعیت نوشاد عالمیان و حضور وی در این دوره از بازی‌ها اطمینان‌خاطر پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نوشاد عالمیان یازدهمین بازیکنی به حساب می‌آید که می‌تواند از طریق رنکینگ برای بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو کسب سهمیه کند اما اینکه پس از به‌روزرسانی رنکینگ، شرایط وی حفظ شود و از طرفی، محدودیت تعداد نفرات کلی شرکت‌کننده در این دوره بازی‌ها برای او مشکل‌ساز نشود نیز در تعیین وضعیتش تأثیرگذار است.

سرمربی تیم ملی تنیس‌ روی میز با تأکید بر اینکه حضور در بازی‌های المپیک توکیو، حق نوشاد عالمیان است، خاطرنشان کرد: این بازیکن در دو دوره متوالی بازی‌های المپیک حضور داشت اما برای این دوره به معنای واقعی با بدشانسی مواجه شد بخصوص اینکه رقیبانش در آفریقا و آمریکای لاتین نتوانستند از حضور در مسابقات انتخابی منطقه خود، صاحب سهمیه شوند و تعیین وضعیت خود را به رنکینگ جهانی موکول کردند. البته بدشانسی بزرگتر نوشاد، آنجایی رقم خورد که‌ سه نفر از رقیبان اروپایی‌اش در رنکینگ، از حضور در مسابقات انتخابی اروپا انصراف دادند چون امید زیادی به کسب سهمیه از طریق رنکینگ دارند؛ این مسئله شرایط نوشاد را پیچیده‌تر کرد.

وی ادامه داد: اگر حداقل این سه‌، چهار بازیکن اروپایی در مسابقات قاره‌ای خود شرکت کرده بودند و از این طریق صاحب سهمیه می‌شدند، نوشاد خیلی نزدیک‌تر به سهمیه بود. او با شرایط فعلی دقیقاً لب مرز کسب سهمیه قرار دارد ضمن اینکه باید نیم نگاهی هم به تصمیم فدراسیون جهانی در مورد تعداد کلی بازیکنان و محدودیت‌های اعمالی در این زمینه داشته باشد.

لطف‌الله‌نسبی تأکید کرد: امید زیادی دارم که نوشاد عالمیان با وجود همه اما و اگرهای فعلی بتواند برای بازی‌های توکیو کسب سهمیه کند؛ بخصوص که المپیک بدون این بازیکن هیچ مزه‌ای ندارد!

سرمربی تیم ملی تنیس‌ روی میز گفت: رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز معمولاً روزهای سه‌شنبه منتشر می‌شود اما با توجه به پایان ماه میلادی آوریل شاید تا یکی دو روز آینده شاهد به‌روزرسانی رنکینگ و تعیین وضعیت نوشاد باشیم. امیدوارم این موضوع با خبرهای خوبی برای تنیس روی میز ایران همراه باشد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها