واکنش‌های ادامه‌دار به دستکاری در بودجه ۱۴۰۰

نماینده‌ مجلس نهم‌ و دهم گفت: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان‌ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند.

واکنش‌های ادامه‌دار به دستکاری در بودجه ۱۴۰۰

«غلامرضا کاتب» در رابطه با "قانون‌مند وضابطه‌ مند کردن‌ صداوسیما" گفت: در مجلس دهم به دنبال تحقیق و تفحص از صدا و سیما نبودیم زیرا این تحقیق و تفحص به راحتی انجام نمی شود اما در مجلس دهم در رابطه با قانون اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی طرحی به تصویب رسید ولی طرح در صحن علنی رأی نیاورد.

او ادامه داد: افزایش و کاهش بودجه صدا و سیما و یا سایر ارگان ها بر عهده تشخیص کمیسیون تلفیق است، این مجلس که ادعای انقلابی بودن را دارد وارد این مسیر نمی‌شود که نهادهای حاکمیتی ضابطه مند و قانون مند شوند. صدا و سیما اعتقادش بر این است که نیاز به قانون جدید ندارد و قوانین موجود کفایت می کند. صدا و سیما به دنبال این است که بودجه اش افزایش یابد و تبدیل به قانون شود.

کاتب درخصوص‌ تخلف مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ گفت: اگر تغییرات در بودجه بدون رای صحن علنی مجلس صورت گرفته باشد خلاف قانون است و کمیسیون آیین نامه باید با نمایندگان متخلف برخورد کند، اگر این تغییرات براساس رای صحن علنی باشد اعتراضی وارد نیست. بودجه ای که مجلس به تصویب رسانده و تغییراتی که داده و افزایش تعداد و ارقام، هزینه های جاری کشور را به شدت افزایش می دهد و این منجر می شود که تورم ۵۰ درصدی ایجاد شود و کسری بودجه بالایی دارد. بودجه باید به‌ گونه‌ای‌ نوشته شود که با واقعیت تطابق داشته باشد.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    مجلس وکشور خودشونه به 96درصد چه ربطی دارد؟

  • ناشناس
    0

    مجلس انقلابی یعنی شفافیتی که طبق قانون باشد ، قانون بودجه باید بدون اما و اگر اجرا شود تا قوه مجریه هم مفهوم شفافیت را یاد بگیرد . ضمناً اینا که میگن 96℅ بیشتر فشار بهشون میاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها