سعید محصصی: مستندنگاری، پیشرفت‌های کشور را نمایان می‌کند

کارگردان مستند «ما زنده به آبیم» معتقد است نهادهای صنفی باید دولت را در اجرای مصوبه اخیر درباره مستندنگاری همراهی کنند.

سعید محصصی: مستندنگاری، پیشرفت‌های کشور را نمایان می‌کند

سعید محصصی درباره مصوبه تازه هیات دولت درباره لزوم مستندنگاری سازمان‌ها گفت: به عنوان فردی که سابقه‌ای طولانی در ساخت مستند صنعتی دارم، باید بگویم این مصوبه یک اقدام خوب و ارزشمند برای فضای مستند است. این مصوبه، بهانه را از دست افراد و مدیرانی که به مستندنگاری فعالیت‌هایشان اهمیت نمی‌دهند، می گیرد.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات دولتمردان در هر دو جناح این است که معمولا نسبت به انعکاس اخبار فعالیت‌هایشان انتقاد دارند. آنها اغلب عملکردشان را در سخنرانی‌ها و جلسه‌هایشان توضیح می‌دهند که برای مردم جذاب نیست. اطلاع‌رسانی دقیق و باکیفیت باید از طریق درست انجام شود، مستندنگاری پروژه‌ها، اقدامی موثر برای رفع این معضل است.

کارگردان مستند «بم: ۱۰ سال بعد» در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه مستند، انجمن‌های صنفی فعالیت می‌کنند که کاملا تخصصی عملکرد مستندسازان را رصد می‌کنند. دولت در اجرای این طرح باید با این نهادها همکاری و تعامل داشته باشد. مستندسازان متخصصی که با این انجمن‌ها در ارتباط هستند، مهارت، رزومه و شناسنامه قابل توجه دارند و می‌توانند در مستندنگاری، نقشی موثر ایفا کنند.

محصصی ادامه داد: در بعضی نهادها و ارگان‌ها، روابط عمومی‌ها مستندنگاری و مستندسازی را کاری صرفا تبلیغاتی می‌دانند. در حالی که این موضوع، قانونمندی، ویژگی‌ها و مهارت خاصی می‌طلبد که یک مستندساز حرفه‌ای دارد. هر کس که می تواند فیلم بسازد، مستندساز نیست و تخصص مستندنگاری ندارد. بر اساس تجربه سال‌های فعالیت در فولاد مبارکه باید بگویم، کشور ما در این زمینه پیشرفت و رشد بسیاری داشته و جزو 12 کشور اول در تولید فولاد است. در شاخه‌ها و حوزه‌های دیگر علمی و صنعتی هم پیشرفت بسیاری داشته ایم که اگر مستندنگاری شوند، دیده شده و جایگاه ما را در جهان نشان می‌دهند.

سعید محصصی در پایان گفت: می‌دانم که در حوزه واکسن کرونا، جامعه علمی و دانشمندان ایرانی تلاش بسیار کرده و موفقیت بالایی به دست آورده‌اند. مستندنگاری در این زمینه ضروری است و امیدوارم مصوبه هیات دولت به زودی اجرایی شود تا هم این پیروزی‌ها، هم دیگر دستاوردهای علمی و صنعتی کشور نمایان و علنی شوند.

۵۸۵۸

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها