پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد.

پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) برافراشته شد

در نخستین شب از لیالی قدر و سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع)، پرچم عزای علوی بر گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) به اهتزار در آمد.

در هجدهم ماه مبارک رمضان طی مراسمی با حضور خدام بارگاه منور رضوی همراه با مدیحه‌سرایی، پرچم سیاه رنگ عزا برفراز گنبد حرم امام رضا(ع) برافراشته شد. گفتنی است؛ حرم مطهر رضوی از شب نوزدهم تا پایان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سیاه‌پوش خواهد بود.

تمهیدات بهداشتی ویژه و آماده باش خدام بارگاه منور رضوی در شب‌های قدر

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی همچنین از تمهیدات ویژه بهداشتی و آمادگی ۴۲۰۰ نفر از خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) برای میزبانی از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر خبر داد.

محمد توکلی با اشاره به اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از زائران و مجاوران در شب‌های پرفضیلت قدر اظهار کرد: این معاونت در ماه مبارک رمضان به ‌ویژه در شب‌های قدر فعالیت‌ها و خدمات فراوانی را برای رفاه زائران و مجاوران در نظر گرفته است. خادمان علی بن موسی الرضا(ع) در این معاونت مسئولیت نظم‌دهی، تردد زائران و ارائه خدمت بهداشتی را برعهده خواهند داشت و در آماده‌باش کامل هستند.

وی گفت: اعزام نیرو جهت مشارکت در تحویل بسته‌های متبرک در حاشیه شهر، برنامه‌ریزی برای حضور نیروها به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط زائران، کنترل صحن‌های مرکزی، پیرامونی و بست‌ها و رعایت فاصله بین فرش‌ها و...، استقرار کفشداری سیار و توزیع پلاستیک، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... از جمله اقدامات این معاونت در لیالی قدر است.

توکلی همچنین برگزاری جلسات هماهنگی با سایر واحدهای خدمت‌رسان به منظور استقرار نیرو با توجه به حضور زائران و نیاز به حضور نمایندگان ادارات اورژانس، آتش‌نشانی، آگاهی و... برنامه‌ریزی جهت اجرای مراسم لیالی قدر در ایوان ولی‌عصر(عج) و صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و... را از دیگر خدمات این معاونت در شب‌های قدر دانست.

وی ادامه داد: همچنین خدام در این شب‌های با فضیلت، وظیفه راهنمایی زائران و باز نگه داشتن مسیرهای تردد زائران در حرم مطهر رضوی را برعهده دارند تا شرایط عبور و مرور با نظم و آسایش بیشتر انجام شود.

توزیع ۶۰۰ هزار بطری آب معدنی

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با اشاره به این‌که پیش‌بینی توزیع آب معدنی به تعداد کافی در تمامی ورودی‌های حرم مطهر رضوی نیز انجام شده است، اضافه کرد: به منظور برقراری نظم و انضباط در برگزاری مراسم شب‌های قدر ۶۰۰ هزار بطری آب معدنی در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بین زائران و مجاوران توزیع خواهد شد.

توکلی همچنین از توزیع ۶۰۰ هزار کتب ادعیه بین زائران حرم رضوی خبر داد و گفت: طی سه شب قدر هر شب ۲۰۰ هزار کتب ادعیه در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی بین زائران توزیع می‌شود که پس از پایان مراسم این ادعیه‌ها جمع آوری شده و کتب جدید جایگزین این ادعیه‌ها در شب‌های دیگر قدر می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی در ادامه مفروش کردن مسیرهای تردد را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار متر مربع فرش برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در صحن‌های حرم مطهر رضوی پهن می‌شود. همچنین نصب نمایشگرهای پهن پیکر به منظور پوشش مراسم و توزیع مناسب جمعیت در شب های قدر از دیگر اقدامات این معاونت است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها