صعود پورشیب به فینال کاراته وان پرتغال/ ناکامی رزیتا علیپور برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ

کاپیتان تیم ملی کاراته با برتری مقابل رقیبان خود به دیدار فینال رقابت‌های کاراته وان پرتغال رسید.

صعود پورشیب به فینال کاراته وان پرتغال/ ناکامی رزیتا علیپور برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ

در جریان دومین روز از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان پرتغال و در رقابت‌های وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح‌الله پورشیب پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ولاد ایورگا از رومانی گذشت. وی در ادامه پس از تساوی یک - یک مقابل آندری توروشانکو از اوکراین، در هانتی(رای داوران) به برتری رسید. او در دور چهارم نیز پس از تساوی ۳-۳ مقابل والری چوبوتار از اوکراین، بار دیگر در هانتی (رای داوران) به برتری رسید و به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

پورشیب در مرحله نیمه‌نهایی نیز با نتیجه ۵ بر صفر فاروق عبدالسلام از فرانسه را برد و فینالیست شد. او فردا برای کسب مدال طلا به مصاف ریتارو آراگا از ژاپن می رود.

پیش از این و در رقابت‌های امروز، رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست، با نتیجه ۲ بر یک از سد دیانا شوستاک از اوکراین گذشت. وی سپس لیما استفانی از برزیل را سه بر صفر برد اما در سومین مبارزه مقابل جیانا لطفی، دارنده دو مدال طلا ویک برنز جهان از مصر سه بر صفر شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.

علیپور در شانس مجدد به مصاف بیتسام سادینی از مراکش رفت و با پیروزی سه بر صفر به دیدار رده‌بندی راه یافت.

با صعود علیپور به دیدار رده‌بندی و فینالیست شدن جوانا پرکوویچ شانس علیپور برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ از دست رفت و وی برای آزمودن شانس خود برای کسب سهمیه المپیک باید در رقابت‌های گزینشی پاریس حاضر شود.

در ادامه مسابقات امروز، سجاد گنج‌زاده در وزن ۸۴+ و حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

لیگ جهانی کاراته وان لیسبون آخرین مرحله از مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها