علی مطهری: ظریف در فایل صوتی اصلا انتقادی به شهید سلیمانی نمی کند/ مخالفان، نگران رای خوب او و احیاء برجام هستند

نایب رئیس مجلس دهم ضمن رد ادعای مخالفت یا ضدیت محمدجواد ظریف در فایل صوتی منتشر شده با سردار سلیمانی، اعتقاد دارد که ظریف باید حمایت شود و روحانی باید به شدت از او حمایت کند و عقب نشینی نکند.

علی مطهری: ظریف در فایل صوتی اصلا انتقادی به شهید سلیمانی نمی کند/ مخالفان، نگران رای خوب او و احیاء برجام هستند

علی مطهری در واکنش به انتقادات و هجمه‌هایی که علیه محمدجواد ظریف بعد از افشای فایل صوتی محرمانه وی صورت گرفته است، گفت: من این فایل را گوش کردم ولی هیچ انتقادی از جانب آقای ظریف نسبت به شهید سلیمانی ندیدم. ایشان فقط گفتند که در مواردی برخلاف نظر خودم صرفا طبق نظر او عمل می‌کردم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ظریف گفته است وزارت امور خارجه در مسائل خاورمیانه مستقل تصمیم‌گیری نمی‌کرده و متاثر از اقدامات میدانی بوده است. این سخن به معنای انتقاد نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا امروز، این مساله وجود داشته است. در همان سال‌های ابتدایی بخشی تحت عنوان نهضت‌های آزادی‌بخش درون سپاه تشکیل شده بود و آنان اقداماتی انجام می‌دادند که این اقدامات در سیاست خارجی و روابط ما با کشورهای منطقه موثر بود. بنابراین مساله‌ای که آقای ظریف مطرح کردند، مساله تازه‌ای نیست.

مطهری تصریح کرد: آقای ظریف اشاره می‌کند که تصمیم نظام این چنین بوده است و ما طبق تصمیم نظام عمل کردیم. ایشان در این فایل صوتی نه تنها انتقادی به سردار سلیمانی نداشت، بلکه از او تمجید و تعریف‌های زیادی به زبان آورد.

نایب رئیس مجلس دهم با بیان اینکه برخی به دنبال سوءاستفاده و شیطنت نسبت به فایل صوتی منتشر شده هستند، گفت: من فکر می‌کنم که برخی می‌خواهند از این اتفاق یک بهره‌برداری سیاسی داشته باشند، وگرنه حرف‌های آقای ظریف غیر از مطلبی درباره روسیه محرمانه نبود و باید زودتر از این‌ها به اطلاع مردم می‌رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که شیطنت‌های اخیری که حول فایل صوتی منشتر شده صورت گرفته در راستای کدام اهداف است و آیا می‌توان این اقدامات را با توجه به موقعیت زمانی در راستای برنامه‌های انتخاباتی یا یک جریان تخریبی علیه مسیر احیای برجام تصور کنیم، گفت: ممکن است که هدف از این اقدامات هر دو مساله (انتخابات و برجام) باشد. آنها از یک طرف احتمال نامزدی آقای ظریف را که رأی خوبی بین مردم دارد می‌دهند لذا نگران هستند و از طرف دیگر ممکن است بخواهند یک تأثیری در نشست وین داشته باشند و موضع ایران را در این نشست تضعیف کنند و به قول معروف می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند.

مطهری ادامه داد: مردم باید هوشیار باشند و فریب این حرف‌ها و شیطنت‌ها را نخورند. ما از ابتدای امضای برجام، با این شیطنت‌ها مواجه بوده‌ایم که باعث شد آسیب‌های زیادی به کشور وارد شود. اگر این افراد از ابتدای امضای برجام کارشکنی نمی‌کردند و کشور در اجرای برجام متحد بود، امروز ما وضع بهتری داشتیم. متاسفانه این افراد دوباره به آن روش خودشان بازگشته‌اند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید سرانجام این فشارها و درخواست برخی جریان‌های تندروی داخلی برای برکناری یا استعفای اجباری آقای ظریف چه تبعاتی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم که این فایل صوتی منتشر شده نباید تبعاتی داشته باشد و اگر تبعاتی هم به همراه دارد، این تبعات باید مثبت باشد. چراکه در این اتفاق شفافیت رخ داده، چیزی که مورد ادعای مخالفان آقای ظریف است. اتفاقا من فکر می‌کنم که بابت این شفافیت باید به آقای ظریف پاداش داده شود. به نظر من این اتفاق باعث شد تا محبوبیت آقای ظریف بیشتر شود.

وی ادامه داد: من فکر نمی‌کنم که این اتفاق تبعات منفی دارد و منظور کسانی را که این مساله را مطرح می‌کنند متوجه نمی‌شوم. یک اتفاق مثبتی رخ داده است و باید از آقای ظریف تقدیر شود ولی ظاهرا کسانی می‌خواهند از این اتفاق بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی یا کارشکنی در مسیر نشست وین داشته باشند که این موضوع دیگری است و مردم باید نسبت به این مسائل آگاه باشند و فریب نخورند.

مطهری در پایان تصریح کرد: من اعتقاد دارم که باید از آقای ظریف حمایت شود و آقای روحانی باید به شدت از او حمایت کند و عقب نشینی نکند و طرف مقابل را باید محکوم کند. باید واقعیت مساله برای مردم توضیح داده شود و قصد افرادی که این شیطنت‌ها را می‌کنند برای مردم آشکار شود.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 55
  • حرف دلم
    0

    سلام دکتر مطهری،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من ۳۱ سال سن دارم چندین سال دوست دارم متاهل بشم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری فن خاصی بلد نیستم بخاطر که درآمدم کم. تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی در بیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن،شماره عابر سپه (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲)بنام محمدهادی قربانی. تو را خدا کمکم کن موفق،سربلند و سلامت باشی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چقدر شما ساده هستی. واقعاً خیال میکنی اینا بهت کمک میکنن؟

    • محمد
      0

      ای بابا.تو چرا بس نمیکنی؟؟؟به درک که میخوایی متاهل بشی.

    • مهدی
      0

      خدا شفات بده خوب میشی

    • شناسایی گدای تاکتیکی
      0

      برو برو خودتی

  • رضا
    0

    اقای مطهر شما حرف نزنی نمی گن لالی

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      تو فقط حرف وبزن احمدی نژاد نکنه نه واقعا فکر کردی این کشور را به اسمتان سند زدنداگ. دوا. همچین توهمی هستید مطمین باش بزودی مردم این کشور را آرتان پس می گیرند

  • حسین
    0

    فقط چرا دو سال احیای برجام را عقب انداخت؟

  • ناشناس
    0

    فرزند شهید بزرگوار‌ -- مگه نمی دونی گفتن حقیقت حزینه داره مواظب باش.

  • محمدطاها
    0

    آقای مطهری فایل صوتی راهمه مردم توی فضای مجازی دیدن میخواهیدچه چیزی راتطهیرکنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ازنظر بنده اقای ظریف حرف بدی نزده وماباتمام قواحمایتش میکنیم واگراومدتوصحنه برنده میدان هست

  • ناشناس
    0

    دکتر این چهل سال چی یاد گرفتی ؟؟؟ اگر اصول گرا نباشی تایید صلاحیت نخواهی شد.. یه مهر داغ بزار رو پیشونی و هر چه عباسی و شریعت و علم الهدی و ..... گفتن چشم بسته تایید کن این دوره که گذشته و رئیس جمهور انتخاب شده اما دوره های بعد حتما رئیس‌ جمهوری

    نظرات شما -
    • کارلوس آلبرتو
      0

      شما گویا آگاهی کامل دارین. خوب کی هست این رئیس جمهوری که انتخاب شده؟؟

  • علي
    0

    فايل صوتي ظريف توسط كاسبان تحريم دزديده شده. اخه سالهاست انها به بهانه دور زدن تحريم به سود هاي هنگفتي رسيده اند و بسادگي دست از اين سود ها نمي كشند.ظريف كه خوبه بزرگتر از اون هم حريف اينها نميشه.تشكيلات كاملا سازماندهي شده و پيچيده ايي دارند و با شعار هاي انقلابي مردم فريبند.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      کاسبان تحریم که دور و بری های آقایونند اونهایی که میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ رو بالا کشیدند قیمت مسکن و سکه و خوردو را یکی دوساله چندین برابر کردند . علی آقا حالا بگو کاسبان تحریم چه کسانی هستند

    • حامی
      0

      پس چرا الان کاسبان برجام با دمشان گردو میشکنند

    • نادر
      0

      حالت تهوع پیدا میکنیم از این عبارت کاسبان تحریم. دیگه نخ نما شده. یه عبارت جدید پیدا کنین دست کم. شما ها که تو خلق این چیز ها خیلی قوی هستین!!

    • علي
      0

      كساني كه ناراحتند دلار به زير ١٥٠٠٠تومان برسه، تحريم ها حذف بشه،بخاطر فروش نفت و محصولات صادراتي مجبور نباشيم از دلال ها استفاده كنيم،مردم از اين مصيبت فقر ناشئ از تحريم ها رهايي پيدا كنند حتما يه تست Dna بدهند.

    • پاسخ به کاربر علی
      0

      حتی اگر قیمت دلار به زیر 15000 تومن بیاد، تا قیمت 72 ریال خیلی فاصله داره و این به تحریم ربط نداره. ربط داره به فساد گسترده در سیستم مالی کشور، بالاخص بانک ها. در حال حاضر پولدار ترین های کشور هم توی جبهه اصلاحات تشریف دارن. اصول گرا هم تهفه ای نیستند که دلمون براشون قنج بزنه اما نفرت داریم از عبارت اصلاح طلب.

    • ب علی
      0

      حرفهای شما بوی توهم مواد می ده علی برترک کن اگرغیرت داری توازکیان کمترنیستی

    • به نادر کاسب تحریم
      0

      از اسمت نباید بدت بیاد اسم که نخ نما نميشه کاسب تحریم!!!

  • داودی
    0

    اقای مطهری در این فضای باز سیاسی ایران تنها رجل سیاسی هستید که در مورد اقای ظریف درست و صحیح اظهار نظر کردید .چرا عده ای معنای ارزش های انقلاب را بر حسب سلیقه خودشان معنی و تعریف میکنند اقای دکتر ظریف نه خیانت به ارزش های انقلاب داشته و نه عامل بیگانه است بلکه در این چندین سال انقلاب تنها وزیر خارجه ای بوده که با عرق ملی و تعصب اسلامی انجام وظیفه کردند ایشان واقعیات سیاست خارجی مملکت تا کنون را بازگو نموده این مصاحبه مورد استقبال اکثریت مردم ایران بخصوص دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی بوده ایشان بر حسب وظیفه پاسخ به سوالات نه یک نفر روز نامه نگار ساده بلکه پاسخ به سوالات یک نفر فعال سیاسی کار کشته اجبارا مجبور به دفاع از عملکرد حوزه فعالیت خود و بیان واقعیت های سیاسی و دیپلماسی مملکت میشود. اگر تا حالا این سیاست اشتباه و غلط بوده که ظاهرا هم بجهت اوضاع و احوال موجود اشتباه بوده باید بزرگان مملکت و اطاق فکر سیاست خارجی تجدید نظر در این مورد داشته باشند و اگر خوب بوده ثمره و نتیجه و دستاورد های سیاست خارجی را برای مردم اعلام کنند .بزرگان وطن لطفا با درایت و دور اندیشی و بدور از تعصبات هیجانی و احساسی کاری نکنید این رجل سیاستمدار کارکشته کار بلد افتخار افرین مملکت ما میز مسولیت وزارت حارجه را ترک و دل کشور های بد خواه بخصوص کشورهای همسایه که دل خوشی هم از ایشان ندارند را شاد کنید قدر و منزلت ایشان را همه باید پاس بدارند .

    نظرات شما -
    • راست میگی
      0

      شما بجای سه صفحه اراجیف لطف کن چند مدل از کارکشتگی این یارو ضعیف رو نام ببر ببینم رباتی یا جیره خور

    • داودی
      0

      قرار نیست درک و فهم که از برکات خداوند است در همه کس باشد! کسی که مطالعه سیاسی و اجتماعی ندارد نباید پا برهنه در موضوعاتی که سواد و فهم انرا ندارد ورود پیدا کند موفق باشید.

    • کارلوس آلبرتو
      0

      آقای ظریف خائن به کشور نیست. اما: 1) مثل آدم های کم سن و سال لج بازی میکنه. 2) نگرش ایشون به شدت گرایش داره به روابط با غرب که مضر و مهلکه. 3)نگرش لیبرالیستی داره که میدونیم لیبرالیسم و ادیان الهی نقطه مقابل هم هستند.4) در ارزیابی خود و غیر دچار خود کم بینی میشه و از در مصالحه وارد میشه و این یعنی ابراز ضعف...

    • به کارلوس البرتو قلابی
      0

      دست از تهمت زدن به ایران و ایرانی بردارید تا کی میخایید مردم ایران را دسته بندی کنیدو تهمت بزنید. این روش کثیف زیادی نخ نماست

  • ل م ر ک
    0

    موفت خور خون خور چقدر زر می زنی

  • دانیال
    0

    هر چقدر بابا باسواد و نخبه بود تو عقل نداری

  • پدرام
    0

    وقتی دختر شهید سلیمانی واکنش نشون میده یعنی توهین کردید. ظریف تایید صلاحیت نمیشه که بخواد رای بیاره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هوای لبنان خوبه؟ بد نمی‌گذره بهتون؟

  • ناشناس
    0

    آقای مطهری شما نمیخوای ساکت بشی؟

  • ایرانی
    0

    نان بازوت را بخور اگر چه سالهاست به این و اون آویزونی . نمی دونم تو اگه فرزند شهید بزرگوار نبودی الان چه وضعیتی داشتی

    نظرات شما -
    • توکلی
      0

      کارتون خواب بود

    • محمدطاها
      0

      همه مسولین با رانت پست گرفتن. شماها گیر دادید به این بنده خدا ایشون که الان کاره ای نیستن اینقدر اسم پدرشا نیارید . اگه راست میگید برید سراغ اونایی که با رانت پدر پست کلفت دارن

  • ابزار فروش دوره گرد
    0

    ماله داریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم. مالــــــــــــــــــــــــــــــــــه. فلزی، پلاستیکی، دسته دار، بی دسته. ماله اعلا خارجی ساخت آمریکا و انگلیس. بیا ببر تا تموم نشده.

  • جلال عامری
    0

    تو دیگه ساکت باش حرمت خودت نگه نمی داری حرمت خوندشهید مطهری نگه دار. از کی و چی داری دفاع می کنی بی وجود رانت خوار؟!هیچی از خودت وجود نداری رانت جایگاه رفیع پدر بزرگوارت را داری میخوری بی وجود...اگه انقلاب و پدر شهیدت نبود تو الان کجا بودی که الان فقط شدی بلندگوی دفاع از وطن فروشان و نفوذهای اصلاحاتی ضد وطن؟!خفه شو و از ظلم و نفاق دفاع نکن

  • اسدالله
    0

    هدف همه وقایع اخیر وحشتی بودکه مرتجعین واپسگرا وکاسبان تحریم از میزان رای ومحبوبیت ظریف کردند فایل صوتی را نفوذی خودشان در این مقطع حساس منتشر کرد تا که تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان . همین بود وبس .

  • مجتبی
    0

    اقا زاده پرو اخه تو به چیت مینازی اگر پسر اون شهید گرانقدر نبودی الان فوق فوقش امور اداری اداره ترمیم و جوشکاری لایه اوزون بودی

  • براتی
    0

    کاسبان تحریم که سالانه ۳۰ میلیارد دلار به اسم دور زدن تحریم ها به جیب می زنند حق دارند هیاهو کنند وچهره حرام خوار وکثیف خود را در قالب وپوشش خونخواهی شهیدوالا مقام حاج قاسم نشان دهند در حقیقت این ها وارث و فرزندان همان سقیفه ای هایی هستندکه پیراهن بر دار کردند وبه خونخواهی ان شخص مقتول بر علی ع تاختند این نسنان حرام خوار به این سادگی ازمنافع پرسود تحریم نمی گذرند به همین دلیل کاسبان تحریم نام گرفته اند .

    نظرات شما -
    • کاووس
      0

      جناب براتی: در طی چند سال اخیر به وضوح دیدیم که انحصار واردات در اختیار لیبرال ها بوده. در واقع لیبرال ها در کل کاسب هستند. در این بین یک عده ای با عنوان پشتیبانی از اصلاحات و عده دیگر هم با لباس اصول گرایی به شدت در حال مکیدن همه دارایی های کشورند که همه لیبرال و بی صفت هستند. سخت نیست پیدا کردن این جماعت کاسب.

    • به کاووس
      0

      لطف کن لیبرال را تمام و کمال تعریف کن بدون مراجعه به اینترنت.

  • کریم
    0

    چقدر از اخلاق دور شده کشور ما مگه قرار بود اینجوری باهمدیگر صحبت کنیم اولا آقای ظریف به شهید بزرگوار سلیمانی توهین نکرده بلکه نحوه مدیریت در سیاست خارجی کشور را تبیین کرده اگر کسی خوشش نمیاد اون مسله جداست.واقعا این شکلی تصمیم گیری میشه .دوستان چرا ناراحت میشید دوماً . هرکسی ممکنه جایی اشتباه حرف بزنه یا اشتباه عمل کنه.بغیر چهارده معصوم ع همه حائزالخطا هستن مگه شهید سلیمانی امام معصوم بودند.ممکنه جایی اشتباه کرده باشن.اینقدر بیدلیل متعصبانه رفتار نکنیم. باید اینو قبول کنیم که سیاست خارجی ما اصلا با دولت نیست بلکه فقط با نظر رهبری هست .البته همین هم میشه نقد بررسی کرد.خداوند تو قرآن می‌فرماید.فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون الحسنه.به پیامبر میفرماید.پس بشارت بده به آنهاییکه تمام صحبت ها را می‌شنوند و بهترین ها را انتخاب میکنند لطفاً با همدیگر با سعه صدر برخورد کنیم و از توهین برحذرباشیم.ارادتمند همه ایرانی های بزرگوار

  • سردار دیپلماسی
    0

    ظریف تایید صلاحیت هم نشه باز هم بهش رای میدیم.رای به ظریف رای به عقلانیت و نه به کوته فکری و تحجرست.

    نظرات شما -
    • لا اله الا الله
      0

      خخخخخخخخخ. خواب دیدی. خیر باشه. اصلا از سفر بر گشته یا ترسیده بنده ی خدا.

    • سلامی
      0

      بهتر بود اسمتو میذاشتی چاپلوس دیپلماسی.الان هیچ چهار پایی از این یارو حمایت نمیکنه مگر اینکه...

  • براتی
    0

    اقا کاووس کامنت گذار ادرس کاسبان تحریم برای همه ملت روشن است اربابان وبوجود اورندگان بابک زنجانی ودکل خوران وصاحبان اسکله های نامرئی وفرودگاه های خصوصی که عمده کالای قاچاق کشور را وارد می کنند نمونه هایی از انهاست که کاسب تحریم نام گرفته اند همان هایی که اینک صدای هیاهویشان از همه بلند تراست.

  • رستگار
    0

    این کامنت گذار بنام جلال عامری که سرتا پایش فحاشی است ولجن پراکنی از مفلوک ها ومنافقین محبوس در لیبرتی البانی است . از جاسوسان دیروز صدام وامروز سعودی واسرائیل .

  • مجتبایی
    0

    اقا کاووس خوش نیت ، فقط یک مورد برو تحقیق کن ببین شرکت ها وهلدینگ های اقتصادی بزرگ ونامرئی بنام فواد ری وابسته به استان مقدس حضرت عبدالعظیم ع از برای لیبرال هاست یا تمامیت خواهان خارج از حسابرسی قانونی .

  • ...
    0

    جناب مطهری ؛ بهتره از خواب خرگوشی بلند بشید برادر. اصلاح طلبا برن ماستاشون کیسه کنن. دیگه سوختن و در اذهان عمومی عاقل و باهوش جایی ندارن.

  • ناشنلس
    0

    مطهری تو برو کتاخانه پدرت خاک ان کتاهارا پاک کن کاری کردی دیگر مردم دیگ حسرت تو دلشان بماند

  • مورچه
    0

    هرکس رای بده ب خودومردم خیانت میکند

  • کریم
    0

    سلام چرا نظر مرا درج نکردید

  • ناشناس
    0

    آدم به این خنگی ندیده بودم

  • حسيني
    0

    آقاي مطهري!! ديگه بايد چي بگه تا از نظر شما انتقاد به مرد ميدان باشد ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    بنظر نمیاد فرزند شهید مطهری باشی بیشتر شباهت فامیلی دارین همین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها