نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خبر داد:

رایزنی ۳ کشور اروپایی، روسیه و چین با هیأت آمریکایی در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از رایزنی هیأت‌های سه کشور اروپایی عضو برجام، روسیه و چین با هیأت آمریکایی در وین پیش از نشست عصر امروز کمیسیون مشترک برجام خبر داد.

رایزنی ۳ کشور اروپایی، روسیه و چین با هیأت آمریکایی در وین

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از گفت‌وگوی غیر رسمی میان هیأت‌های کشورهای عضو برجام بجز ایران با هیأت آمریکایی در وین خبر داد.

وی در این خصوص در توییتی نوشت: مشارکت‌کنندگان در برجام امروز رایزنی‌های غیررسمی با هیأت آمریکایی حاضر در گفت‌وگوهای وین درباره احیای کامل توافق هسته‌ای داشتند.

اولیانوف در ادامه تاکید کرد که این گفت‌وگوها بدون حضور هیأت ایرانی بوده است.

«سید عباس عراقچی» رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایرانی و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت روسی در وین هم صبح امروز (شنبه) در نشستی دوجانبه به بحث و گفت‌وگو پرداختند. در این نشست که قدری به طول انجامید، عراقچی و اولیانوف ضمن هماهنگی مجدد درباره مواضع خود، بر ضرورت استمرار نزدیکی مواضع دو کشور تأکید کردند. طرف روس نیز بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای و لزوم رفع تحریم‌های ایران از سوی آمریکا، تأکید کرد.

لازم به ذکر است، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا قرار است تا ساعاتی دیگر برای بررسی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی برگزار شود و آنگونه که اعلام شده، هیأت‌های مذاکره‌ کننده بعد از این نشست به پایتخت‌ها باز خواهند گشت. در روزهای گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداختند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • منم مختار
    0

    ظاهرا گروهی اقلیت تندرو با رییس موساد هم دل و هم زبان شدند و با توافقنامه مخالفت می‌ورزند این گروه را چه نام نهیم ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها