فرماندار ورامین:

دشت ورامین سالانه ۳۵ سانتی‌ متر فرونشست دارد

فرماندار ورامین گفت: دشت ورامین سالانه ۳۵ سانتی‌متر فرونشست دارد که رتبه نخست کشور است.

دشت ورامین سالانه ۳۵ سانتی‌ متر فرونشست دارد

حسین کاغذلو در خصوص خبر کمبود منابع آبی دشت ورامین خاطر نشان کرد: دشت ورامین به دلیل کمبود منابع آبی و استفاده بی‌رویه از سفره‌های آب‌های زیرزمینی، سالانه ۳۵ سانتی‌متر فرونشست دارد که رتبه نخست کشور است.

وی ادامه داد: شاهد اجرای ۳۰ کیلومتر از لوله‌گذاری انتقال این آب به دشت ورامین هستیم و ظرفیت آبی شهرستان را به حدود ۵ تا ۶ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده و باعث رونق تولید در بخش کشاورزی می‌شود.

کاغذلو یادآور شد: شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی است و غذای ۴۰ درصد از جمعیت ۱۴ میلیون نفری استان تهران که از ۱۰ استان کشور بیشتر است را تأمین می‌کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین افزود: ورامین نه تنها در تولید محصولات کشاورزی، که در حوزه تولید گوشت قرمز، سفید و شیر نیز سهم به سزایی از تولید مواد غذایی مورد نیاز مردم جامعه را بر عهده دارد و از این نظر، شهرستانی استراتژیک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۸۰ درصد از اقتصاد شهرستان بر اساس کشاورزی است و باید با استفاده از علم روز و بهره‌گیری از کشاورزی پیشرفته، اقتصاد منطقه را شکوفا کرد.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: دولت تا کنون بیش از ۴ هزار میلیارد ریال در حوزه گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای حصارگلی هزینه کرده و هم اکنون گاز به دو کیلومتری این منطقه رسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها