وزارت کار و امور اجتماعی یمن:

بیش از ۵ میلیون یمنی در اثر جنگ و محاصره بیکار شده‌اند

وزارت کار و امور اجتماعی یمن در گزارشی اعلام کرد: در پی جنگ شش ساله در این کشور بیش از پنج میلیون کارگر بیکار شده‌اند.

بیش از ۵ میلیون یمنی در اثر جنگ و محاصره بیکار شده‌اند

به نقل از سایت المیادین، در گزارش این وزارتخانه بر بیکاری پنج میلیون نیروی انسانی در اثر جنگ تصریح شده است و اتحادیه کارگران یمن هم میزان بیکاری کارگران را ۸۰ درصد تخمین زد.

علی بامحیسون، دبیرکل سندیکاهای کارگران یمن گفت، کارگران در سایه جنگ، کشتار، ویرانی و محاصره زندگی می کنند که بدترین فاجعه انسانی را برای ملت یمن و به شکل خاص کارگران ایجاد کرده است چرا که تمامی بخش های زندگی را متضرر کرده، میزان فقر دو برابر شده، اوضاع اقتصادی و انسانی بدتر شده و بحران بیکاری شدت یافته است.

اتحادیه سندیکای کارگران یمن ائتلاف عربی را مسوول نابودی نیروی کار در یمن دانست و اعلام کرد که ۳۵۵ کارخانه توسط ائتلاف هدف قرار گرفته و این ائتلاف باعث شده است که ۱۵۰۰۰ کارمند فرصت های شغلی خود را در بخش نفت از دست بدهند.

براساس گزارش های رسمی، این حملات موجب شده بسیاری از مشاغل، شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی، شرکت های اکتشاف و استخراج نفت، صنایع غذایی، مواد معدنی و پلاستیکی تعطیل شوند و همین عامل، زندگی هزاران کارگر را تحت الشعاع قرار داده است.

علاوه بر کارگران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند دولت به خاطر عدم دریافت حقوق و نبود منبع درآمدی دیگر در رنج و سختی زندگی می کنند.

اتحادیه سندیکاهای کارگران یمن اعلام کرد، ائتلاف عربی تاسیسات صنعتی و تولیدی را هدف گرفته است و موجب شده بیشتر کارخانه ها و موسسات بیکار شوند و فقر گسترش یابد.

این نهاد در گزارش جدیدی اعلام کرد، حمله به بخش بانکی موجب شده سپرده گذاران داخلی و خارجی اعتماد نکرده و سپرده های خود را از بانک خارج کنند و همین روی نقدینگی و افزایش قیمت ارز تاثیر گذاشته و بانک های یمن را متضرر کرده است.

هدف قرار دادن بخش نفت و معادن توسط امارات و محاصره و بستن گذرگاه های ورود مشتقات نفتی، ارزاق و مصادره کشتی های حامل مشتقات نفتی موجب شده قیمت این مواد افزایش یابد، همچنین خساراتی به ارزش حدود ۲۳ میلیون دلار و تعطیلی و مهاجرت ۴۰ شرکت نفتی وارد کرده است.

بازرگانان یمن تاکید می‌کنند که بخش خصوصی، شرکت‌ها و مشاغل برای ادامه فعالیت ها و نیز برای همگام شدن با مرحله بهبودی در آینده به یک بسته فوری از مزایا و خدمات نیاز دارند.

مردم یمن به خصوص کارگران در حالی به دلیل جنگ و محاصره در فقر و تنگدستی به سر می برند که جامعه بین الملل نیز چشم خود را به روی این همه خسارت و فاجعه بسته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کیان
    0

    ایران که بیست میلیون جوان بیکار داره نکنه باید توان بیکاری اونا رو هم ما بدیم بس کنید این همه مظلوم نمایی شما رفتید که با کار میدانی نجاتشون بدهید پس چرا این همه بیکارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها