معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران بیان کرد:

مصرف افزایشی رمدسیویر در موج چهارم کرونا / رفع موقتی کمبود این دارو

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران، درباره برخی کمبودها در زمینه داروهایی نظیر رمدسیویر در خیز چهارم و افزایش مراجعات ناشی از کرونا توضیح داد.

مصرف افزایشی رمدسیویر در موج چهارم کرونا / رفع موقتی کمبود این دارو

در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور ریاست و معاونین این دانشگاه برگزار شد، دکتر نادر توکلی درباره وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در خیز چهارم کرونا در بیمارستان‌ها، گفت: عمدتا در زمین برخی داروهای تزریقی از جمله رمدسیویر به دلیل آنکه مصرف افزایشی داشتیم، دچار کمبودی شدیم که به شکل موقتی برطرف شد؛ امروز هم در ستاد استانی جلسه‌ای اختصاصا برای پیش بینی نیاز رمدسیویر داریم که با همکاری دوستان سازمان غذا و دارو در دفتر دکتر زالی صحبت خواهیم کرد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران، افزود: در موردی برخی از محلول‌های درمانی مانند سرم و... به طور موقتی کمبودهایی گزارش شد که پیگیر رفع آن هم هستیم. در زمینه تخت فعلا کمبود تخت نداریم و جایابی به شیوه‌ای است که آخرین وضعیت تخت بیمارستانی در پایان هر شیفت به سامانه ۶۰۷۰ گزارش می‌شود و بیماران به نزدیک‌ترین بیمارستان‌هایی که تخت خالی دارند ارجاع داده می‌شوند و در این زمینه تا ۱۰ روز آینده مشکلی نخواهیم داشت و در ادامه هم ان شاءالله شاهد فروکش بار بیماری باشیم.

در ادامه این نشست، دکتر مقتدایی_ معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: دانشگاه در مسیر حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل نو است و در این راستا یکی از بزرگترین وظایف به عهده معاونت ما است. از دو سال قبل بر سه حوزه اصلی متمرکز شدیم که یکی از آنها جذب دانشجویان بین‌المللی است که سبب گسترش ارتباطات ما می‌شود. در سال گذشته بیش از ۲۵۰ دانشجو خارجی جذب کردیم. همچنین با دانشگاه‌های خارجی ارتباط برقرار کردیم. در حوزه سوم به رتبه دانشگاهمان پرداختیم و اکنون در رتبه جهانی ۵۰۰ تا ۶۰۰ جهانی قرار داریم. سال قبل در رتبه بندی موسسه تایمز و میزان اثرگذاری دانشگاه ۴۰۰ دانشگاه شرکت کردند که ما رتبه ۴۱ را به دست آوردیم. امسال نیز رتبه ۳۵ را بین ۱۱۱۵ دانشگاه کسب کردیم. این رتبه بندی ۱۷ شاخص دارد که در کیفیت آموزش به جمعیت تحت پوشش دانشگاه رتبه دوم دنیا را کسب کردیم و در تامین رفاه و سلامتی جمعیت تحت پوشش نیز رتبه ششم را کسب کردیم.

وی افزود: این موضوع بیانگر تعهدات دانشگاه برای اجرای اهداف خود در تحقق و دستیابی به جامعه‌ای با توسعه پایدار است. از طرفی با چند دانشگاه جهانی هم درباره موفقیت‌هایمان در مدیریت کووید۱۹ صحبت کردیم.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها