اعضای مطبوعات کردستان به فراخوان عضویت بی تفاوت هستند

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان از سهل انگاری و بی تفاوتی ۷۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل و ارسال فراخوان به آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات انتقاد کرد.

اعضای مطبوعات کردستان به فراخوان عضویت بی تفاوت هستند

شیروان یاری با اعلام اینکه تاکنون ۲۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات نسبت به تکمیل فراخوان منتشر شده خانه مطبوعات ورسانه های کردستان از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون اقدام کرده اند؛ اطمینان داد که بعد از ۳۰ اردیبهشت ماه پایان مهلت اعلام شده در فراخوان به مدارک ارسالی هیچ عضوی از اعضای قدیم و جدید رسیدگی نمی شود.

او این فراخوان منتشره را با هدف رعایت ماده ۴۲ اساسنامه و احصای هویت اعضای اصلی و افتخاری عنوان کردوافزود:درخانه مطبوعات ورسانه های کردستان کیفیت برکمیت اولویت دارد وهیات مدیره خانه مطبوعات در پالایش اعضا جدی است و هیچ تعارفی هم با اعضا ندارد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان تاکید کرد: اجرای این بند از اساسنامه خانه مطبوعات برای دفاع از حق قانونی خبرنگاران واقعی و حذف افرادی که استفاده از نام خبرنگاری را پوششی برای دریافت رپرتاژ و آگهی می دانند، ضروری است.

او گفت: هیات مدیره خانه مطبوعات در سال جاری تنها به افرادی که براساس این فراخوان خبرنگار شناخته می شوند خدمات رفاهی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و حقوقی ارایه می دهد و این روند سال های گذشته ادامه نخواهد داشت.

شیروان یاری درخصوص بارگذاری ۱۰ اثر از آثار تولیدی اعضا نیر تشریح کرد که این تبصره از فراخوان مشمول رسانه های برخط ازجمله خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی ، هفته نامه ها و دوهفته نامه هاست و افرادی که در ماهنامه و فصلنامه ها کار می کنند، شرایط متمایز است.

این مسئول خانه مطبوعات و رسانه های کردستان با تاکید بر اینکه آثار بارگذاری مشمول خبر تولیدی، گزارش خبری تولیدی، مصاحبه ، یادداشت و سرمقاله در رسانه های برخط و رسانه های نوشتاری است؛ افزود: کمیته تطبیق و ارزیابی خانه مطبوعات آثار پوششی و دریافتی را به عنوان اثر نمی پذیرد و این یک شرط لازم برای تایید آثار ارسالی است.

او در خصوص وضعیت آثار ماهنامه ها و فصلنامه ها هم گفت: شاغلان درماهنامه ها باید به صورت فصلی سه اثر تولیدی و فصلنامه ها نیز یک اثر تولیدی حرفه ایی بارگذاری وبه آدرس الکترونیکی خانه مطبوعات ارسال کنند.

شیروان یاری در پاسخ به این سوال که آثار خبرنگارن شاغل در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی چگونه الصاق و به آدرس الکترونیکی ارسال شود؛ افزود: همکاران شاغل در این رسانه ها نیز افزون بر عکس گرفتن از صفحه مطلب منتشره بر صفحه رسانه های برخط، نسبت به ارسال لینک نیز اقدام کنند.

او نسبت به ارسال آثار فاقد ذکر نام خبرنگار نیز به تشریح توضیح داد و گفت: آثار این همکاران باید به تایید مدیرمسئول رسانه های نوشتاری،روسا،سرپرستان خبرگزاری ها وپایگاه های اطلاع رسانی برسد و آنگونه که رییس خانه مطبوعات می گوید خانه مطبوعات نسبت به ارسال صفحات پی دی اف همکاران شاغل در رسانه های نوشتاری براساس بازه زمانی سه ماهه و نام نگارنده، راستی آزمایی خواهد کرد و درصورت احراز تخلف با خبرنگار خاطی در کمیته انضباطی برخورد جدی می شود.

شیروان یاری به کمیت نمایندگی روزنامه های سراسری در استان نیز اشاره کرد و افزود: هیات مدیره خانه مطبوعات با مشارکت اداره کل و فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در سه ماهه تابستان از تمام دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری بازدید می کند واگر فرد دارای مجوز نمایندگی روزنامه ها فاقد دفتر و شرایط نمایندگی باشد، شناسایی و با رایزنی خانه مطبوعات با مدیران مسئول این روزنامه ها نسبت به تعیین تکلیف این نمایندگی ها اقدام خواهد کرد.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان، نمایندگی روزنامه ها برای انتشار آگهی و رپرتاژ را ظلم ناروا عنوان و تاکید کرد: نمایندگی روزنامه های سراسری مکلف هستند به مثابه استان های برخودارخبرها و گزارش های استان کردستان را در صفحات شهرستان ها منتشر کنند و صرف آگهی و رپرتاژ دادن و درصد گرفتن از میزان آگهی ها و رپرتاژها با استراتژی رسانه نگاری و اهداف اساسنامه خانه مطبوعات مغایرت دارد.

شیروان یاری به برگزاری دوره آموزش مجازی روزنامه نگاری بحران توسط استاد مینوبدیعی پیشکسوت گزارش نویسی نیز گریزی زد و از اینکه تنها ۲۰درصد از خبرنگاران کردستان در این پیج آموزش مجازی حضور داشتند، انتقاد کرد وافزود: ۸۰ درصد از اساتید و روزنامه نگاران باسابقه و حرفه ای کشور در این دوره از جمله استاد استاد محمد بلوری و زهرا مشتاق حضور داشتند.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های کردستان از اعلام بی نیازی ۸۰درصد از خبرنگاران به آموزش و آموزش پذیری ابراز تاسف کرد و افزود: این مطلق اندیشی و احساس بی نیازی به آموزش یک درد بی درمان در جهان ذهن شماری از خبرنگاران در کردستان است که مایه تاسف است این درحالی است که اساتید بزرگ رسانه در کشور مدام در حال آموزش متدهای روز، رسانه نگاری هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها