مدیرکل استاندارد استان قزوین:

تولیدکنندگان بامیه باید از روغن استاندارد و سرخ کردنی استفاده کنند

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: روغن مورد استفاده تولیدکنندگان زولبیا و بامیه باید دارای نشن استاندارد و مخصوص سرخ کردن باشد در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

تولیدکنندگان بامیه باید از روغن استاندارد و سرخ کردنی استفاده کنند

سیروس صارمی اظهار داشت: روغن های مخصوص سرخ کردن در مقابل حرارت دارای مقاومت هستند و باید برای تهیه زولبیا و بامیه از این روغن ها استفاده کرد.

این مسوول گفت: اگر واحدهای تولیدکننده زولبیا و بامیه از روغن های خوراکی دارای نشان استاندارد مخصوص سرخ کردن استفاده نکنند با آنها برخورد قانونی می شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: نظارت و بازرسی و کنترل مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به ویژه خرما، بامیه و زولبیا، پنیر، چای، شکر و شیر، آرد و برنج با هدف ارایه محصولات استاندارد به بازار همزمان با ماه مبارک رمضان در استان قزوین تشدید شده است.

این مسوول به شهروندان توصیه کرد: مواد غذایی مورد نظر خود را در شرایط فعلی که همچنان شاهد حضور ویروس کرونا هستیم حتما از مکان های مطمئن و بهداشتی و به شکل بسته بندی و دارای نشان استاندارد تهیه کنند و از خرید و تهیه مواد فله ای خودداری نمایند.

وی اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده فقدان انطباق کالاها با استاندارد موارد را برای پیگیری با شماره ۱۵۱۷ در میان بگذارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها