توقف پروژه‌های دیوار مرزی ترامپ با پول پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ساخت‌وساز بخشی از دیوار مرزی دونالد ترامپ با مکزیک که با پول ارتش انجام شده است، متوقف خواهد شد و مابقی اعتبار مالی به ارتش بازگردانده می‌شود.

توقف پروژه‌های دیوار مرزی ترامپ با پول پنتاگون

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۹ یک فوریت ملی اعلام کرد تا از آن طریق اعتبارات مالی را به سمت تامین اعتبار ساخت یک دیوار در امتدار مرز جنوبی آمریکا هدایت کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بیستم ژانویه که اولین روز کاری او بود، با صدور اطلاعیه‌ای دستور داد تا پروژه‌های دیوار مرزی متوقف شده و یک بازنگری در قانونی بودن این اعتبارات و مدلهای پیمانکاری انجام شود.

جمال براون، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: وزارت دفاع آمریکا درصدد لغو تمام پروژه‌های ساخت‌وساز مرزی است که با اعتباراتی ساخته شده‌اند که از اول قرار بود در سایر پروژه‌ها و عملکردهای ارتش شامل ساخت مدارس برای کودکان نظامی‌ها، پروژه‌های ساخت‌وساز نظامی خارجی در کشورهای شریک و گارد ملی و تجهیزات مازاد استفاده شوند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که اعتبارات بازگشتی برای پروژه‌های ساخت‌وساز نظامی به تعویق افتاده، استفاده می‌شوند. هنوز مشخص نیست که چه میزان اعتبار به دست پنتاگون می‌رسد اما احتمالا چندین میلیارد دلار باشد.

تصمیم ترامپ برای هدایت اعتبارات پنتاگون به سمت ساخت دیوار مرزی با انتقاد شدید قانونگذارانی مواجه شد که تاکید داشتند این اقدام امنیت ملی را به خطر انداخته و کنگره را دور می‌زند.

تنها در سال ۲۰۱۹ ارتش آمریکا اعلام کرد، بیش از ۱۲۰ پروژه ساخت‌وساز نظامی تحت تاثیر اقدام ترامپ قرار می‌گیرند. در همین حال وزارت امنیت داخلی آمریکا هم جمعه اعلام کرد که گام‌هایی برای رسیدگی به خطرات فیزیکی ناشی از رویکرد دولت قبلی به ساخت دیوار مرزی اتخاذ می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها