مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی یزد:

قلم انسولین در ۱۲۰ داروخانه منتخب استان یزد توزیع می‌شود

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ۱۲۰ داروخانه متنخب در سطح استان یزد انسولین توزیع می‌کنند و مردم نیاز نیست فقط به داروخانه‌های اصلی استان مراجعه کنند.

قلم انسولین در ۱۲۰ داروخانه منتخب استان یزد توزیع می‌شود

استان یزد حدود 100 هزار بیمار دیابتی دارد که از این تعداد حدود 15 هزار دیابتی انسولین دریافت می‌کنند، ساماندهی بیماران دیابتی، توزیع عادلانه انسولین و تسهیل در دریافت انسولین از دغدغه‌‌های مسئولان این امر است.

بهروز حیدری مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: انسولین در داروخانه‌های منتخب به طور مستمر توزیع می‌شود، بیماران دیابتی می‌توانند با استفاده از نرم افزار تیتک به نزدیک‌ترین داروخانه دارای انسولین دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: در سال جدید نسبت به سال گذشته کمبود کمتری بر اساس گزارشات داشتیم اما به صورت مقطعی به دلیل اینکه بیماران در فروردین ماه خرید بالای انسولین داشتند در اواخر ماه با مشکل مواجه شدیم، خوشبختانه در حال حاضر توزیع انسولین در حال انجام است.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: متاسفانه هجوم بیماران را سه داروخانه اصلی که عمدتا انسولین می‌گرفتند داشتیم و در دو داروخانه دولتی ما چمران و هلال احمر صف بسته شده بود.

حیدری اظهار داشت: در حالی که 120 دارو خانه منتخب در سطح استان یزد انسولین توزیع می‌کنند و مردم نیاز نیست فقط به این داروخانه‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: اپلیکیشن تیتک آماده است و هیچ گونه نیازی به تجمع نیست، نرم افزار به محض اینکه نزدیک‌ترین داروخانه به منزل آنها انسولین خود را شارژ کرد اطلاع می‌دهد و افراد می‌توانند برای دریافت انسولین مورد نظر خود مراجعه کنند.

شهروندان می‌توانند برای آگاهی از داروخانه دارای انسولین و تهیه انسولین خود سامانه تیتک را نصب کرده یا از طریق سامانه 190 از وجود انسولین در نزدیکترین داروخانه محل زندگی خود با خبر شوند و آن را خریداری کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها