واعظی: شاهد فضای مثبتی در وین هستیم/ اگر روند با همین شکل پیش برود شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روند مذاکرات وین را با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظر موجود، مثبت دانست و گفت:‌ با وجود اینکه مذاکرات روزهای سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و دارای دشواری‌هایی است اما شاهد فضای مثبتی در وین هستیم.

واعظی: شاهد فضای مثبتی در وین هستیم/ اگر روند با همین شکل پیش برود شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود

محمود واعظی گفت:‌ با وجود اینکه مذاکرات روزهای سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و دارای دشواری‌هایی است اما شاهد فضای مثبتی در وین هستیم و اگر روند با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی در این مذاکرات خواهیم بود.

به گفته واعظی تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران، گفت‌وگو در چارچوب ترسیم شده توسط مسئولان ارشد کشور و تحقق شروط بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این مسیر می‌کوشیم در این گفت‌وگوها با رعایت همه ملاحظات و قوانین و چارچوب‌های ابلاغی،‌ به احیای برجام و رفع تحریم نایل آییم.

واعظی چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران،‌بدون تردید روزهای خوبی در انتظار اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد بود و دولت دوازدهم می‌کوشد بدون فوت وقت از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور به سفرهای منطقه‌ای وزیر امورخارجه اشاره و خاطرنشان کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان خود را یک هدف راهبردی می‌داند و با توجه به منافع مشترک منطقه‌ای، از گفت‌وگو و همکاری با همسایگان استقبال کرده است.

وی افزود: سفر آقای دکتر ظریف به چند کشور همسایه نیز گامی در همین راستاست و با توجه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک و توسعه روابط و همچنین ضرورت گفت‌وگوهای درون‌منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های منطقه این سفر انجام شده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده است.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و عربستان، اذعان داشت: ما همواره در سالهای گذشته اعلام کرده‌ایم که در راستای دوری از تنش، تقویت همکاری‌ها و بسط فضای گفت‌وگو آماده تعامل با کشور همسایه عربستان سعودی هستیم و هنوز هم بر همین موضع استواریم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت روابط ایران و عربستان بدون تردید به نفع منطقه است و می‌تواند در مسیر غلبه بر بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های غیرضروری موثر باشد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایابلارابرسرمسلمین جهان وکروناراسرنگون بفرما

  • کاربر ناشناس
    0

    یکی از آدمهای چابلوس وبزدل واعظی است که همه رفقایش جاسوس درآمدند

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      شما که معلوم نیست کدام بری هستید البته که ازتحریم کلا برای خودت دوختی اگه پیرو رهبری بزار بعد از جبهه گیری اقا حرف بزنید نه جلوتر از رهبر شما همتون کاسه لیسان تحریم اید نه مردم بارتون اهمیت دارد نه فصل خطاب بودن اقا فقط منتظر یه لعزش از طرف دولت هستید که چماق کنید برید جمع کنید بساطتون را دیگه حناتون رنگی ندارد اقا هم دار شما را میشناسه بند خدا رهبر عزیز چند با ابروی خودش را برای شما هزینه کرده

  • کاربر ناشناس
    0

    به هر قیمتی شده این دولت باید این تعهد ننگین را باید با غرب ببندد چون سال دنبالش بودند

  • ایرانی مفلس
    0

    سال ۲۰۲۲ برجام ۲ بین دولت جهادی جوان انقلابی ایران و دولت بایدن بسته میشه سال ۲۰۲۴ با انتخاب مجدد ترامپ آمریکا خارج میشه سال ۲۰۲۸ با ورود رئیس جمهور جدید امریکا بازهم معاملات شروع میشه سال ۲۰۳۰ قرارداد برجام ۳ از سوی طرفین امضا شود سال ۲۰۳۲ بازهم آمریکا خارج میشه .......... انا لله و انا الیه راجعون نویسنده زنده نیست ولی داستان ادامه دارد

  • مو منی
    0

    اقا واعظی هشت سال هیچ غلطی نکردید جز ذلت و تورم و گرانی و غربزدگی ؟! هی نگید وین وین ؟ هتل کوبرد وین شاهد برجام نافرجام و دسته گل شما نوکران امریکا بود ؟! شما و دولت ناکارآمد شما جز آسیب کاری بلد نیستید ؟ زمان می خرید برای انتخابات ؟ جواب دندان شکن مردم را خواهید دید زیاد تلاش نکنید رسوا شدید.

  • تز وانتی تز
    0

    قطعا" کشورهای دربرجام جز منافع خود به موضع دیگری فکر نمیکنند دردرداخل کشور ما با دو مشکل روبرو هستیم: ۱-کسانیکه معتقدهستند اقتصادکلان کشور نباید به برجام گره بخورد وباید ازتمام ظرفیتهای داخل کشور استفاده کرد. ۲-برخلاف مورد اول کسانی دیگر هم معتقدند اقتصاد کلان کشور به اقتصاد بزرگ جهان گره خورده است وتا زمینه تعامل وبرداشتن موانع ازچهره اقتصاد برداشته نشود درداخل کشور توفیقی حاصل نمیگردد. نظریات مختلفی هم ازگوشه وکنار کشور مطرح میشود اما دراین اوضاع واحوال آشفته کشور که میتواند معجونی از موضعگیری ارشدهای کشور دررابطه با وضعیت اقتصادی باشد ما را گرفتارمصیبت کرده است وبیشتر از هرکس دیگرمردم بشدت آزار دیده اند وقتی قشر مخالفین برجام ازمخالفت خود سخن میگویند بمردم که میرسند بطور مطلق سکوت میکنند وهیچ پاسخی برای میلیونها انسان بیگناه که به آینده امید بسته ندارند. شاهد هستیم که ارزش ریال را درکشور چه بلایی بسرش آوردند .سخن گفتن دراین باره پیچیدگیهایی دارد .اگر به درستی معیشت مردم درداخل کشور توسط مخالفین برجام سروسامان گرفته بود هیچگاه مردم کوچه وبازار منتظر خروجی دوباره عراقچی نمی ماندند وهر گز درراس خبرها قرار نمیگرفت چه کنیم که درهرسال پیش آمدهای سیاسی مردم را دررنج وعذاب قرار داده اند که متاسفانه ملت سرگردان نمیدانند باید به چه کسی اعتماد کنند . درپایان اگر همینطور که الان می بینیم به انتظار بنشینیم برجام کاری ازدستش برنمی آید ومعیشت مردم کما کان همراه مردم با سختیهایش ادامه خواهد داشت .

    نظرات شما -
    • قلقلی
      0

      اینها نتیجه انتخاب مردم هست ،رای به استادیوم ،رای به صدای شجریان ،رای به آزادی جنسی ،،،،، اکثر مشکلات کشور ریشه درونی دارد ،اختلاس ،بی تدبیری ،بنگاهداری بانک ها ،رانت ها ،،،،،،،

  • صادق غلامیان
    0

    خدا بخیر کنه اللهم اصلح کل فاسد من امور مسلمین

  • محمد
    0

    خجالت هم نمی کشن اخر شماها چکاره هستید که الکی حرف مفت می زنید تصمیم جای دیگر است دولت چکاره است

  • جلال عامری
    0

    گوساله برجام اصلا زنده نیست یه بت هست ،بت که زنده نمیشه. بتها را مستکبرین و فرعونها و نمرود ها بوجود اوردند تا دین و و دنیای جهانیان یکجا به غارت ببرند. امثال سامری ها(( درین مجال منظور از سامری دقیقا حسن فریدون هستش))بت تراش ماموران فرعون ها هستند برای نابودی دین و دنیا ساده لوحان و گول خور های تاریخ...

  • محمود
    0

    اگه این آقارو همزمان با آقای آشنا از پاستور بیرون می کردند بهتر میشد. بنظر میاد بی سواده و از سیاست بی خبره

  • سرمد
    0

    بنده خدا مسئوليتش زياد شده از سر خستگي چيزي گفت جدي نگيريد

  • خیام
    0

    از برجام چه خیری دیدیم ،که دنبال احیای آن هستید ،

  • ت.س
    0

    از هشت سالتون 1 ماه مونده بازم دروغ و وعده و وعید 8 سال درمسند قدرت پاسخگو نبودید دروین یک ماه ی استخون جلوتون میندازن که باز رای جمع کنید 8 سال بعدی ملت رو به گشنگی که نه به نابودی کامل بکشونید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها