با زنان قدرتمند آلمان آشنا شوید

گرچه تعدادشان زیاد نیست، اما از قدرت و نفوذ زیادی در آلمان برخوردارند. زنانی که صاحبان صنایع و سرمایه هستند و در کمپانی‌هایشان ده‌ها هزار نفر کار می‌کنند.

با زنان قدرتمند آلمان آشنا شوید

در این گزارش با زنان قدرتمند آلمان آشنا شوید.

نیکلا لایبینگر - کام‌مولر /کمپانی ترومف

پدرش در شرکت ترومف مهندس بود و به یکی از صاحبان آن تبدیل شد. او این شرکت را به کمپانی جهانی تبدیل کرد. نیکلا لایبینگر وقتی در سال ۲۰۰۵ ریاست هیئت مدیره را برعهده گرفت، ۲۰ سالی بود که در شرکت کار می‌کرد. او در رشته‌های زبان آلمانی و ژاپن شناسی تحصیل کرده است.

نیکلا لایبینگر - کام‌مولر رئیس هیئت مدیره کمپانی ترومپ است که در زمینه ساخت ماشین ابزار و ماشین آلات برش لیزری، جوشکاری لیزری، حکاکی لیزری، دستگاه‌های پانچ هیدرولیکی، دستگاه های خمکاری ورق و سیستم‌های اتوماسیون کارخانجات فعالیت می‌کند. این کمپانی بیش از ۷۰ شرکت تابعه با ۱۴ هزار و ۳۰۰ کارگر دارد. درآمد سالانه این کمپانی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است.

کاترینا کلاس- مول‌هویزر/ کمپانی کلاس


کاترینا کلاس- مول‌هویزر در رشته اقتصاد صنعتی تحصیل کرده است و از سال ۲۰۱۰ ریاست هیئت مدیره شرکت ماشین آلات کشاورزی کلاس را برعهده گرفت. این شرکت را جد پدری‌اش آگوست کلاس در سال ۱۹۱۳ تاسیس کرد. کاترینا کلاس- مول‌هویزر سهامدار اصلی این کمپانی است.

کمپانی کلاس از تولید کنندگان بزرگ ماشین‌ آلات کشاورزی همچون کمباین، تراکتور و سایر ماشین‌ آلات است. کمپانی کلاس ۱۱ هزار و ۳۹۵ کارگر دارد و درآمد آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴ میلیارد یورو بوده است.

سیمونه باژل-ترا / کمپانی هنکل


سیمونه باژل نوه دختری فریتس هنکل در نسل ششم است. فریتس هنکل بنیانگذار کمپانی "هنکل" در شهر دوسلدورف است. سیمونه باژل دکترای بیولوژی دارد و قبل از برعهده گرفتن سکان کمپانی در شهر بن یک شرکت تحقیاتی داشت. سه شاخه خاندان هنکل سهام کمپانی را در اختیار دارند و پس از درگذشت "آلبرشت ووسته"، سیمونه باژل را بعنوان رئیس هیئت مدیره برگزیدند.

فریتس هنکل کمپانی را در سال ۱۸۷۶ در شهر دوسلدورف تاسیس کرد. ۵۲ هزار و ۹۵۰ نفر در این کمپانی کار می‌کنند و درآمد سالانه آن ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون یورو است. هنکل در عرصه تولید چسب، شوینده‌ها، مواد آرایشی و زیبایی فعالیت می‌کند. لوازم آرایش "شوارتسکف" که مارکی شناخته شده در ایران نیز هست از زیرمجموعه‌های کمپانی هنکل است.

بتینا وورت/ گروه وورت


آدولف وورت در سال ۱۹۴۵ عمده فروشی پیچ و مهره را تاسیس کرد. پسر او پرفسور راینهولد وورت عمده فروشی پدر را به کمپانی شماره یک جهان تبدیل کرد. این میلیاردر آلمانی که عاشق هنر است و دارای یکی از بزرگترین کلکسیون‌های هنری نیز هست در سال ۲۰۰۶ کمپانی را به دختر تحویل داد. بتینا وورت در رشته اقتصاد صنعتی تحصیل کرده و ۱۰ سال در تمامی بخش‌های شرکت کار کرده است.

کمپانی وورت در زمینه تولید و ساخت قطعات الکترونیکی، پیچ و اتصالات، صنایع شیمیایی، تجهیزات الکترومکانیک و صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند. ۷۹ هزار و ۱۳۹ نفر برای این کمپانی کار می‌کنند و درآمد سالانه آن ۱۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون یورو است.

فریده اشپرینگر/ انتشاراتی اکسل اشپرینگر

فریده اشپرینگر، بیوه اکسل اشپرینگر است که پس از فوت او در سال ۱۹۸۵ ریاست کمپانی را برعهده گرفت. روزنامه‌هایی همچون "بیلد" و "ولت" متعلق به این انتشاراتی هستند. بیش از ۴۲ درصد سهام انتشاراتی اکسل اشپرینگر در اختیار فریده اشپرینگر بود که بیش از ۲۱ درصد آن را به ماتیاس دوفنر واگذار کرد.

انتشاراتی اکسل اشپرینگر در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. ۱۶ هزار و ۱۲۰ نفر در این انتشارارتی و شرکت‌های تابعه آن کار می‌کنند. درآمد کمپانی اشپرینگر در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو بوده است.

لیز مون/ کمپانی برتلسمان


لیز مون پس از درگذشت همسرش سکان کمپانی برتلسمان را برعهده گرفت. راینهارد مون از خاندان برتلسمان در نسل پنجم مدیریت کمپانی را برعهده داشت که در سال ۲۰۰۹ درگذشت.

کارل برتلسمان در سال ۱۸۳۵ انتشاراتی برتلسمان را تاسیس کرد که به کمپانی در عرصه رسانه، خدمات و آموزش تبدیل شده است. ۱۲۶ هزار و ۴۴۷ نفر در کمپانی برتلسمان کار می‌کنند و درآمد سالانه آن ۱۸ میلیارد یورو است. رادیو تلویزیون RTL متعلق به برتلمسان است.

سوزانه کلاتن/ کمپانی بی‌ام‌و


سوزانه کلاتن به همراه برادرش اشتفان کوانت ۸/ ۴۶ درصد سهام کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و را از پدرشان هربرت کوانت به ارث برده‌اند. او دانش‌آموخته اقتصاد صنعتی است و از سال ۱۹۷۷ در هیئت مدیره شرکت بی‌ام‌و کار می‌کند. "مجله مدیر" سوزانه کلاتن را ثروتمند‌ترین زن آلمان می‌داند.

کمپانی خودروسازی بی‌ام و (Bayerische Motoren Werke AG) در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد. بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. ۱۲۰ هزار و ۷۲۶ نفر در این خودروسازی کار می‌کنند و درآمد آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۹ میلیارد یورو بوده است.

ماریا الیزابت شفلر -تومان/ کمپانی شفلر

ماریا الیزابت بیوه گئورگ شفلر است که پس ازدرگذشت او در سال ۱۹۹۶ سکان کمپانی شفلر را به همراه پسرش برعهده گرفت. صدر درصد کمپانی در تملک ماریا الیزابت و پسرش گئورگ قرار دارد.

کمپانی شفلر در سال ۱۹۸۲ تاسیس شد و در زمینه تولید انواع یاتاقان‌ها، بلبرینگ‌ها و خدمات مرتبط آنها، برای خودرو، هوافضا و بخش‌ صنعت فعالیت می‌کند. از دیگر شرکت‌های زیر مجموع کمپانی شفلر، لاستیک کنتیننتال است. ۸۳ هزار و ۲۹۷ نفر در کمپانی شفلر کار می‌کنند و درآمد آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو بوده است.

منبع: دویچه ووله

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • اسماء
    0

    بعد جنگ جهانی دوم که مردان زیادی مخصوصا از آلمان کشته شدند زنان کارها رابه عهده گرفتند بیشترمشاغل دست زنان افتاد ازکشاورزی تا قضاوت و... قوانین جدیدنوشتند از حقوق زنان تا حمایت ازقومیت ها ونژادها و... درحالی قبل آن زنان حق حضانت درهیچ زمان ازسن فرزند بهشان نمیرسید ارث به زن نمی رسید وحق رای نداشتند(البته بعضی کشورها از بعدجنگ اول حق رای داشتند)

  • پري
    0

    قدرت چي داشتن ؟؟ به ارث بردن ثروت !!!!!

  • شش
    0

    حالا که شناختیم چی شد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها