پوتین: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا شود

رئیس جمهور روسیه نسبت به احیای توافق هسته ای ایران (برجام) و بازگشت به چارچوب اولیه امضا شده در سال ۲۰۱۵ ابراز امیدواری کرد.

پوتین: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا شود

ولادیمیر پوتین روز جمعه در جلسه شورای امنیت روسیه گفت: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا شود و ما بتوانیم در منطقه دریای خزر با همه کشورهای شرکت کننده در کلوب خزر روابط کامل برقرار و همه طرح های موجود را بطور کامل اجرا کنیم.

وی افزود: «نیازی نیست که یک بار دیگر درباره اهمیت زیاد این موضوع (منطقه دریای خزر) برای روسیه سخن گویم. این به فعالیت های اقتصادی و همکاری با شرکای نزدیک ما هم مربوط می شود. »

وی ادامه داد: بدیهی است که مسائل تامین امنیت و منافع روسیه در دریای خزر را هم شامل می شود.

رئیس جمهوری روسیه خطاب به حاضران در جلسه شورای امنیت گفت: شما می دانید که چه طرح های بزرگی در عرصه انرژی در این منطقه اجرا می کنیم.

پوتین گفت: قصد داریم طرح های موجود در این منطقه (خزر) را تکمیل کنیم و فعالیت های اقتصادی و همکاری با بازیگران اقتصادی در منطقه را گسترش دهیم.

وی افزود: بدیهی است که به این نکته توجه داریم یکی از همسایگان ما در منطقه دریای خزر ایران است. هم اکنون مسائل بسیارزیادی در مورد برنامه هسته ای ایران حل و فصل می شود.

پوتین افزود: در مجموع در مورد همه مسائل مربوط به تامین منافع روسیه در دریای خزر امروز گفت و گو می کنیم.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان (برجام)، میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان سال ۲۰۱۵ منعقد شد. براساس آن تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور در برابر محدودیت های هسته ای تهران لغو یا تعلیق شد.

در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا از این توافق خارج و ضمن احیای تحریم های پیشین ، تحریم‌های سنگین جدیدی را علیه تهران وضع کرد. جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بازگشت تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها، به مرور تعهدات خود را در چارچوب برجام کاهش داده است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • شیخ
    0

    اززمانیکه فایل ظریف دست به دست شده گرایش مردم نسبت به اصلاح طلبان خیلی بیشتراز گذشته شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر اون فایل راست باشه که هست نشون میده اصلاح طلب ها هم هیچ کاری نمیتونن بکنن در کشور چون کس دیگری تصمیم میگیرد که خودش از روسیه دستور میگیرد پس انتخابات معنی ندارد

  • تیمور
    0

    این کلمه لغو یا تعلیق قابل تامل وشک برانگیز است تلیق بالغو زمین تاآسمان است معلوم نیست چه خوابی برایمان دیده اند دوسال قبل امریکاگفت بیایید دوباره مذاکره کنیم نرفتیم حالا ازاول داریم مذاکره میکنیم یه حرف درستی اروپاییها گفتند که برجام هنوزنمرده باید احیا شود دارند بامذاکرات مجدد واضافه کردن بندهای جدید حتی مذاکره باکشورهایی مثل عربستان کارخودشان را به پیش میبرند خدا کند روحانی اینبار بیچاره ترمان نکند مردم ایران باهوش ترین هستند وسیاسیترین وخوب میفهمند مذاکرات چگونه وبرسرچه چیزهایی دارد انجام میشود

  • اسد
    0

    ما چقدر درمانده شده ایم که مسائل داخلی حیاتیمان رو به مذاکره گذاشته ایم.راهبرد اشتباه ایران در معامله بر روی موئلفه های قدرت خود مایه شرمساری همه ایرانیان وطن پرست است. چرا پاکستان،هندوستان،اسرائیل غاصب و یا سایر‌کشورها استقلال و عزت خود را به مذاکره و فروش نمیرسانند.کدام ارمان امام راحل باقی مانده.این چند سال اخیر همه داشته های انقلابی و وطنی پرستی خود را به حراج گزارده ایم.فقط میتوانم بگویم شرم اورست که نه استقلالی برایمان مانده نه عدالتی و نه فرهنگی.جامعه بدلیل ضعف راهبردی در شرف اضمحلال و نابودی است. شگفت انگیز اینکه سکان اداره کشور را به کسانی سپرده ایم که از امریکا خواسته بوده اند که ایران را تحریم کنند و شریان اقتصادی کشور را فلج کنند و حتی با بی شرفی تمام درخواست حمله نظامی به ایران را مطرح کردند.حال همانها حاکم بر کشور شده اند و با سو نیت همه مردم را در دامنه قحطی انداخته اند و ارزش پول ملی را به یک هشتم ارزش خود نزول داده اند و هم تا عمق سطوح مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور نفوذ کرده اند. اینجا ایرانست سرزمین ریاکاری،نفاق،جاسوسی،تاراج ازادانه منابع ملی و رانت و ارتشا و مواد مخدر .اری اینجا ایران است که فریاد عدالت و استقلالش گوش فلک را کر کرده ولی در یک تناقض عجیب همه چیز در خلاف ادعا باشتاب در معامله گزارده شده است.برای برخی در این کشور عدم شرکت در شب شعری بدلیل کرونا باعث دلتنگی میشود و از دست دادن استقلال و عزتش از اهمیتی برخوردار نیست و فساد اعم از سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعیش باعث نگرانی احدی از مسولیین نمیشود.اری اینجا ایران است در گیر افراط در تقدس بخشی و عصمت فروشیهای دروغین و فریبکاری و دقل بازی و نفاق.اری اینجا ایران است ازاد و رها از هر تقید و تعهدی به مردمش و به انقلابش.

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      جناب اسد تواگردرمانده شدی لطفا نظرنده واینگونه به ملت شریف ایران درماندگی را القا نکن.مردم ایران درجهان ، سرزمینی با نام پاک ومقدس است ومطمئن باش نخاله های ریا دراین سرزمین قدرت ماندگاری پیدانمیکنند.

  • ناشناس
    0

    اگه شما بخواهی چرا که نه؟؟؟

  • احمد
    0

    طبق گفته آقای ظریف شما مخالف برجام هستین از این طرف امیدواری می کنی برجام احیائ شود نفاق و دو رویی خیلی بد است

    نظرات شما -
    • بهمن
      0

      تحریمها تعلیق میشوند نه لغو بعد راستی آزمایی

  • Ahmad
    0

    روسیه در طول تاریخ همیشه یکی از کشورهایی بوده که نگاه سوء نسبت به همه کشورهای اطراف خود داشته مخصوصا نسبت به ایران ...

  • پوتین
    0

    مثل جنگ ایران با شوروی شده ،،،گاهی به فرانسه دل ببندد،گاهی به انگلیس ..خدا لعنت کند پوتین (روسیه ) را

  • سناتور تند رو
    0

    ای پوتین پدر سوخته

  • متفاوت
    0

    ای دانای زیراب زن.

  • ناشناس
    0

    لعنت بر پوتین جنایتکار که باعث شهادت سلیمانی شد .رفیق ترامپ احمق.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها