سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهگلان:

۴ غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهگلان گفت: چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در این شهرستان دستگیر شدند و پرونده متهمان برای اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل داده شد.

۴ غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند

بهزاد غفوری اظهار داشت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت این اداره پس از شناسایی افراد خاطی در روستای سرواله و تعقیب و گریز آنان در شهر دهگلان، چهار تن از ۶ نفر حفاری را که قصد غارت آثار تاریخی داشتند، دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه همراه این متهمان یک دستگاه ماشین پژو، یک دستگاه موتور سیکلت و ابزار و ادوات حفاری نیز ضبط شد، افزود: پرونده این چهار متهم برای اعمال قانون و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد که دادستانی با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی برای هر متهم، آنان را روانه زندان کرد و ۲ متهم متواری دیگر هم تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهگلان اضافه کرد: این متهمان با همدستی یک نفر از آنها که اهل استان تهران است، پس از برنامه ریزی قصد غارت میراث تاریخی استان را داشتند که با هوشیاری نیروهای انتظامی و مردم فرهنگ دوست شهرستان، چهار نفر از آنها دستگیر شدند.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا غارتگران دهه هشتادتانوودونه راسرنگون کننددرسراسرایران دزدیدننوبردنندوسرمایگزاری کردنند بادست گاه مخصوصادرکوهاودشتهاوزمینهاوامامزادهای سراسری یاحق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها