برخورداری بیش از یک هزار معتاد بهبود یافته از خدمات مهارتی فنی و حرفه ای

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از یک هزار و 29 نفر از معتادان بهبود یافته و زندانیان، تحت آموزش های مهارتی سازمان فنی و حرفه ای قرار گرفتند.

برخورداری بیش از یک هزار معتاد بهبود یافته از خدمات مهارتی فنی و حرفه ای

امامی روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در نشست با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: با راه اندازی مراکز و کارگاه های آموزش مهارتی رایگان برای گروه های آسیب پذیری همچون معتادان بهبود یافته سعی کردیم تا آنها را وارد چرخه بازار کار و فعالیت های اقتصادی کنیم.

وی به عملکرد مطلوب حوزه آموزش های مهارتی به معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۴۰۲ نفر از معتادان بهبود یافته در کارگاه های اقماری مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل دوره های مورد نظر را سپری کردند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل تصریح کرد: معتادان بهبود یافته با حضور در این کارگاه ها ضمن یاد گرفتن مهارت و آموزش های تخصصی و فنی، زمینه راهیابی آنها به بازار کار و کسب درآمد نیز فراهم شده است.

امامی افزود: با آموزش مهارتی 627 نفر از زندانیان در مراکز زندان های استان، شاهد بهبود فرآیند اصلاح و آموزش زندانیان بودیم تا بعد از سپری شدن دوران حبس نسبت به اشتغال در جامعه و کسب درآمد حلال اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی در مراکز بازپروری انزاب امیدواریم طرح ها و آموزش های مهارتی برای زندانیان و جامعه هدف ارتقا یابد.

امامی اضافه کرد: در این کارگاه ها اداره کل آموزش های مهارتی افزایش توان کاری و مهارتی معتادان را جز اولویت های اصلی قرار داده تا اهداف مورد نظر در این زمینه تحقق پیدا کند.

در این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز با قدردانی از همکاری خوب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و توجه سرپرست این اداره کل به ارتقا آموزش و مهارت آموزی جامعه معتادان بهبود یافته بیان کرد: هدف ما این است تا این افراد بعد از گذراندن دوره درمان به راحتی بتوانند با شغل مناسب و آبرومند در جامعه فعالیت کنند.

بهشتی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار نفر معتاد در استان اردبیل در چرخه درمان قرار دارند.

وی اظهار کرد: راه نجات این افراد توانمندسازی مهارتی و جلوگیری از بازگشتشان به ورطه اعتیاد است که تمام تلاشمان بر این است تا با همکاری تنگاتنگ آموزش فنی و حرفه ای استان با ارائه آموزش های مهارتی، به بهبود یافتگان مواد مخدر بتوانیم به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها