نماینده اسرائیل در سازمان ملل: ایران و آمریکا ظرف چند هفته به توافق می‌رسند

سفیر اسرائیل در آمریکا و سازمان ملل گفته است که دولتش «با تاسف» به این «اطمینان» رسیده که بازگشت آمریکا به برجام و رفع بخش عمده‎‌ای از تحریم‌ها علیه ایران، که یک «کشور افراطی» است امری «حتمی است».

نماینده اسرائیل در سازمان ملل: ایران و آمریکا ظرف چند هفته به توافق می‌رسند

همچنین در پی دیدار تیم ارشدی از مقامات امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل با مقامات بلندپایه کاخ سفید، منابع ارشد به رسانه‌های اسرائیل گفتند که ماحصل این نشست «این تفاهم بود که با یکدیگر بر سر ایران تفاهم نداریم».

گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در واشینگتن و سازمان ملل، روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت، در گفت‌وگو با رسانه وای‌نت در تل‌آویو گفت، ارزیابی اسرائیل این است که «توافق میان آمریکا و ایران در چند هفته آینده امضا خواهد شد».

اردان اضافه کرد که مقامات آمریکا به آگاهی اسرائیل رسانده‌اند که در روند مذاکرات غیرمستقیم با ایران، به مشکل برخورده‌اند، اما اسرائیل «با تاسف» به این ارزیابی رسیده که دو طرف آمریکایی و ایرانی در چند هفته آینده به توافق خواهند رسید.

به گفته سفیر اسرائیل، مشکلات کنونی آمریکا و ایران در مذاکرات جاری غیر مستقیم طرفین در وین، ناشی از اختلاف مربوط به برداشتن این یا آن بخش از تحریم‌ها علیه ایران است اما «مقامات ایران تشخیص داده‌اند که اراده کلی آمریکا، مبتنی بر بازگشت به برجام، شکل گرفته است».

وی این سخنان را یک روز پس از دیدار و گفت‌وگوی مئیر بن‌شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشینگتن بیان کرد. گیلعاد اردان خود در این مذاکرات حضور داشته است.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چند منبع خبر داد که دولت جو بایدن در حال بررسی لغو بخش عمده‌ای از تحریم‌های ناسازگار با برجام است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه ایران اعمال شده است.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسن لر
    0

    فقط خیلی زود تورو خدا داریم روقبرزندگی میکنیم با دیبلماسی میشه باهمه دنیا تعامل داشت نه با میدان

  • سعادت محمدی نژاد
    0

    اسرائیل چه بخواد چه نخواهد داره به مرز نابودی نزدیک میشه ولی زودی به لطف خداوند تجزیه میشه و سزای کودک کشی ر خواهد دید بنیامین نتانیاهو چند پله به مرگ بیشتر راه نداره

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دعا کن دنیا در صلح و آرامش باشه

  • قلندر واقعی
    0

    کاسبان تحریم =اسرائیل خبیث =گروه تمامیت خواه +کیهان شریعتمداری و دلواپسان اقلیت تندرو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها