رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در گفتگو با خبرفوری:

ردصلاحیت های انتخابات شوراهای شهر و روستا نهایی نشده است / سیاسی کاری در میان نیست / نظر نهایی ۲۱ خرداد ابلاغ می‌شود

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تأکید کرد که رد صلاحیت‌ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا نهایی نشده است.

ردصلاحیت های انتخابات شوراهای شهر و روستا نهایی نشده است / سیاسی کاری در میان نیست / نظر نهایی ۲۱ خرداد ابلاغ می‌شود

سید حمیدرضا کاظمی در گفتگو با خبر فوری در خصوص رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت:روزهای اولی است که امار و اطلاعات از شهرستان ها و استان ها می گیریم، دلایل و مدارکی که منجر به ردصلاحیت های شده است را خواسته ایم تا بررسی کنیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید موارد رد صلاحیت را موردی بررسی کرد اما در کل اینگونه نیست که بگوییم سیاسی برخورد شده است چرا که بر اساس مدارک و مستندات مراجع قانونی و استعلام ها هیات نظارت اعلام نظر کرده و صلاحیت ها رد شده است، در جلسه توجیهی گفته ایم بدون مدارک از مجاری قانونی ردصلاحیت را نمی پذیریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر عملکرد هیات های نظارت استان ها را رصد می کنیم به محض اینکه گزارشی در زمینه صلاحیت ها دریافت کنیم رسانه ای می شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره رد صلاحیت اعضای شورای شهر و روستا کنونی برای حضور در انتخابات آتی، بیان کرد: تا روزی که دوره شورای شهر و روستا به اتمام نرسیده است آنها نماینده مردم در شوراها هستند و بعد از برگزاری انتخابات و تشکیل شورای جدید آنها دیگر مسئولیتی ندارند.

کاظمی در پایان تاکید کرد: ۲۱ خرداد رسیدگی نهایی انجام و نظر نهایی در خصوص تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اعلام می شود و بعد از آن اسامی به فرمانداری سراسر کشور و وزارت کشور ابلاغ می شود.

گفتنی است، در روزهای اخیر موضوع ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا با واکنش های منفی بسیاری روبرو شده و برخی چهره های اصلاح طلب نسبت به آن اعتراض کرده اند.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • تریبون
    0

    تا ببینیم

  • کاربر ناشناس
    0

    شوراها هم چندسالیست فقط جیب خودشان راپرمیکنند چه کاری کرده اندبجز. ویلا ماشین و ووووو برای خودشان ازحق مردم

  • ر
    0

    همه اصلاح طلبان رد وتمام اصولگراها اگر کل ممکلت را غارت کردند تایید می شوند چون از بالا دستور می گیرد

  • علی
    0

    من از رد صلاحیت شورای نگهبان در این چندسال فقط یک نتیجه گرفتم و آن اینکه حتما باید فاسد و دزد باشی تا صلاحیتت تایید شود. دلیل اثبات این ادعا هم دزد بود همه مسئولان نظام است. به نظرم اگر شورای نگهبانی وجود نداشت اوضاع الان بهتر بود.

  • ناشناس
    0

    سیاسی نبوده فقط یک جناح سیاسی حذف شده همین

  • میرزا
    0

    یک دوره اصولگراها رد میشند ودور بعد اصلاطلبها کاملا سیاسی وحساب شده چون شاخص صلاحیتها میزان وقران نیست بلکه صلایق شخصی است

  • چهره بی چهره
    0

    کدام چهره ها اعتراض کردند، یکی مثل آخوندی که تمام افتخارش به کار نکردن و حقوق مفت از بیت المال گرفتن در دوره ۶سال در دوره ی وزارتش ، به صلاحیتها اعتراض کرده،این چهره که خود صلاحیت هیچ کاری را ندارد. بهتره است راجع به فرق بیمه مردم و مصیبت وارده به مردم مطالعه کند.

  • ناشناس
    0

    من یکی ازکاندیدای ردصلاحیت شده ام.یه پرونده ملکی ویه پرونده خانوادگی دارم که درهیچکدام محکوم نشده ام وهردوفقره مختومه شده است.آیاهیات اجرایی نبایدبابررسی کامل رای خودراصادرکنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها