تصویر معنادار و تاریخی پشت سر بایدن/ عکس

سخنرانی اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست مشترک کنگره حرف‌های زیادی داشت اما در کنار همه آن‌ها یک رکورد تاریخی را هم رقم زد و آن اینکه برای اولین بار دو زن، پشت سر این مقام آمریکایی نشسته بودند.

تصویر معنادار و تاریخی پشت سر بایدن/ عکس

تصویری که دیروز چهارشنبه در سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره به نمایش گذاشته شد تا مدت‌ها در یادها می‌ماند؛ تصویری که در آن کامالا هریس، معاون وی و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پشت سر او نشسته‌اند.

چنین تصویری، معنایی نمادین از پیشرفت زنان در دهه‌های اخیر آمریکا دارد چرا که حالا هریس و پلوسی به عنوان دو زن، به ترتیب جانشینان اول و دوم رئیس‌جمهوری در آمریکا هستند.

تصویر معنادار و تاریخی پشت سر بایدن/عکس

در این سخنرانی، هریس، اولین زن و فرد سیاه‌پوست آمریکایی-آسیایی که عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را به دست آورده سمت راست بایدن نشسته است و پلوسی که سال ۲۰۰۷ به عنوان اولین زن به جایگاه ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا رسید در سمت چپ او.

این دو زن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری بایدن نقشی حیاتی بازی می‌کنند؛ هریس به عنوان مشاوری نزدیک به وی که رقابت در سنای آمریکا را به نفع دولت دموکرات تغییر می‌دهد و پلوسی که در کنگره، سیاست‌های مورد نیاز رئیس‌جمهوری را پیش می‌برد.

بایدن که در جلسه روز گذشته پس از هریس وارد سالن شد و پلوسی به استقبالش آمد در آغاز صحبت‌هایش خطاب به پلوسی و دیگر نمایندگان گفت: «خانم رئیس! خانم معاون! هیچ رئس‌جمهوری هرگز این چنین سخنانش را در این تریبون آغاز نکرده و حالا زمان آن فرا رسیده است».

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • امیرعباس
    0

    مسخره بود برا ما ایرانی ها جز حسرت و بیاداوری دهه ی پنجاه چیزی نداره

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      آقای امیر عباس، لطفا یکی از زنان دهه پنجاه را نام ببرید که در مسولیت رده بالای کشوری بودند. بنظرم منظور شما بی حجابی زنان بوده که این از طینت زشت برخی ها و نگاه جنسی داشتن به زن پرده بر می دارد و ثانیا امروزه حجاب در جامعه ما عملا نیست. کافی است دور و‌ برت را بنگری. البته به سوالی که پرسیدم هم جواب بده.

    • گندم
      0

      حامد خان وزیر آموزش پرورش فرخ رو پارسا.. مهناز افخمی .. فرح دیبا و غیره.. مهم کارایی هست که متاسفانه اینقدر مسولان ما بد برخورد کردن که دوره شاه را دوره طلایی تاریخ میدونن ،، با اینکه در دوره فعلی با افزایش قیمت نفت و پیشرفت تکنولوژی ما باید جز کشورهای خوب دنیا می بودیم ،، تا سال ۵۲ قیمت نفت بشکه ای ۲ دلار بود یعنی یک سال نفت امروز ما با وجود تحریم ده برابر آن زمان هست

    • اسماء
      0

      کسی حق نداره ازطرف مازنان صحبت کنه وبه جای ما فکرکنه شماازدنیای زنان چی میدونید؟ ماازوضعیتمون راضی هستیم

    • کمانگیر
      0

      حامد؛ وزیر آموزش و پرورش ایران یک بانو بود. نمیدونم کجا بزرگ شدی ولی حداقل به احترام مادر از واژه بانو استفاده کن. دنبال علم و هنر صنعت باش با ریش و پشم بازی دست آخر دنیات میشه آخرت یزید. داری میبینی دیگه.

    • شهرام.ر
      0

      آقا حامد سلام. ببخشید که فضولی میکنم.با این قسمت از نظر شما که فرمودید امروزه حجاب عملا در جامعه ما وجود ندارد، موافقم. من نه طینت زشت دارم و نه نگاه جنسی به زنان . وقتی رضا شاه کشف حجاب را در مدارس و مکانهای دولتی به اجرا گذاشت، زنان زیادی مثل مادربزرگ من با پوشیدن چادر در مکانهای غیر دولتی و خارج از مدارس ، به قانون کشف حجاب دهن کجی کردند. وضعیت حجاب در جامعه ما نشان دهنده این مطلبه که زنان ایرانی به اجبار قوانین مربوط به حجاب را رعایت می‌کنند.چه زمان رضاشاه و چه الان زنان ما در حال دهن کجی به محدودیت آزادی های فردی خود هستند. تعداد زیادی از کشورهای اسلامی با این مسئله کنار آمده‌اند و در آنها حجاب اجباری نیست. امیدوارم به سوال شما پاسخ (بر اساس نحوه تفکر خودم ) داده باشم.

    • ناشناس
      0

      اسماء، لطفاً شما هم به نمایندگی از تمام زنان صحبت نکن.

    • ح
      0

      کل تاریخ پهلوی را شخم بزنید غیر از فرخ روپارسا و مهناز افخمی کس دیگری را نخواهد یافت. و نمی پگویم زن در دوره گپذشته اهمیت نداشته بلکه این فضای سیاسی و فرهنگی ایرانی است که زنان رغبت کمتری به حضور در عرصه سیاست و اجتماع داشته و دارند بالاخرخ در گذر زمان فرهنگ ها و سنت ها تغییر می کند و نمی توان ادعای امیر عباس را تایید کرد که الان زن در شرایط بد اجتماعی و سیاسی دارد. نمی توان به محض دیدن دو زن در پشت سر بایدن این اظهار یدون پشتوانه را نمود. جالبتر اینکه بسیاری از فیمینستها ، مرد می باشند. زن کالای سیاسی و فرهنگی نیست. زن موضوع سیاست نیست.

  • شیطزن
    0

    آن یک ذره امید به احیای برجام را از دست دادم

  • شهرام.ر
    0

    خیلی کارشون زشت بود!!!. این دو تا خانم بی حجاب باعث تحریک جنسی رییس‌جمهور آمریکا می‌شوند. مجلس انقلابی باید ضمن جمع آوری امضا!!! به این فاجعه واکنش نشون بده.

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      نگران نباشید مجلس انقلابی ما بیشترازگذشته تعدادزن وپایین ترین میانگین سن نمایندگان زن درمجلس داره وتاچندسال آینده تعدادی از زنان به معاون یا رئیس مجلس خواهندرسید

  • قادر
    0

    شماها یاد بگیرد که مملکت را دو دستی چسبیدین انگار ارث پدرتونه و خون مردم را عین زالو می می مکید !!!الان واقعا کسی که تو باند شما نباشه می تونه بیاد ریس جمهور یا حتی وزیر بشه !!اون بالا یه گروه تشکیل دادین و هر بار یه عروسک را مد میکنید و مملکت را میدین دستش و مردم ساده هم باور میکنن این عروسک فرق میکنه ولی همه شون یه دست نشانده خودتون هستند هرچند خودتون هم دست نشانده یه دولت خارجی هستید و اقا زاده هاتون را میفرستین بلاد کفر علم بیاموزند و خودتان دو دستی حبل الهی را چسبیدین و دست عمروعاص را ازپشت بستین !! از عذاب خدا و اه مردم بترسید

  • Fred
    0

    خبر فوری بیکاری ؟الان ما را تحریک کردی مخصوصا با قیافه نانسی پلوسی.خدا به داد علی مطهری برسه.

  • مبینا
    0

    بایدن رو دوست دارم ، مرد خوب و جذاب و سیاستمداری کارکشته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها