آغاز اجرای عملیات آبیاری سنواتی پروژه‌های بیابان‌زدایی شهرستان سمنان

مسئول واحد بیابان زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای عملیات آبیاری سنواتی پروژه‌های بیابان‌زدایی منطقه ملامحمود (عطیه) و شرق اعلا سمنان خبر داد.

آغاز اجرای عملیات آبیاری سنواتی پروژه‌های بیابان‌زدایی شهرستان سمنان

امیر بیدختی گفت: این اقدام در راستای رسیدن به اهداف بیابان‌زدایی در مساحت ۳۵۰ هکتار از اراضی جنوب سمنان با سه نوبت آبیاری همراه با مرمت تشتک‌ها آبیاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و صد و و پنجاه میلیون ریال از محل اعتبارات طرح ملی بیابان‌زدایی سال ۹۹ در دست اقدام است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی سبب مقابله با فرسایش بادی و کاهش خسارات ناشی از آن، حفاظت از منابع زیستی و اقتصادی منطقه، جلوگیری از مدفون شدن اراضی کشاورزی در زیر ماسه‌های روان، افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت مراتع منطقه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ساکنان منطقه می‌شود.

بیدختی حفظ و نگهداری از تاغ زارهای ایجاد شده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این تاغ زارها که به عنوان جنگل‌کاری دست کاشت بیابانی در کشور منحصربه‌فرد است در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی با کاشت نهال های بیابانی گونه های تاغ و آتریپلکس ایجاد شده است که مراقبت و نگهداری از این عرصه‌ها در قالب اجرای طرح های آبیاری سنواتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها