چهار شهر کردستان، همچنان در وضعیت قرمز کرونا

سنندج، قروه، دیواندره و بانه همچنان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند و دیگر شهرستان‌ها نارنجی و زرد هستند.

چهار شهر کردستان، همچنان در وضعیت قرمز کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: بیجار، سقز، کامیاران و مریوان در وضعیت نارنجی و دهگلان و سروآباد هم در وضعیت زرد هستند.

ابراهیم زارعی با قدردانی از همکاری خوب اصناف استان در موج چهارم کرونا و رعایت محدودیت ها، افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان ملایم شده و از حالت انفجاری اپیدمی خارج شده‌ایم، ولی در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به موج‌های بعدی دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.

وی هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و افزود: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

زارعی تاکید کرد: این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستور‌های ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود و با توجه به وضعیت استان، گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها