۶ پزشک در شهرستان کارون به ویزیت رایگان یکصد مددجو محکوم شدند

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون گفت: ۶ پزشک در شهر کوت عبدالله به دلیل مدیریت نکردن پسماندهای عفونی به ارائه خدمات رایگان به یکصد نفر از مددجویان این منطقه به مدت ۲ سال محکوم شدند.

۶ پزشک در شهرستان کارون به ویزیت رایگان یکصد مددجو محکوم شدند

عباس ظاهری شهماروندی افزود: رای نهایی در پی شکایت سال گذشته اداره محیط زیست کارون، علیه ۶ مطب پزشکی در شهر کوت عبدالله به دلیل عدم مدیریت صحیح پسماند با رای قاضی دادگاه اهواز عفونی صادر شده و متخلفان محکوم به ارائه خدمات رایگان به یکصد نفر از مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ظرف مدت ۲ سال شدند.

وی اضافه کرد: چند مطب پزشکی و مرکز خدمات درمانی دیگر در شهر کوت عبدالله به دلیل مدیریت نکردن پسماند عفونی از سوی اداره محیط زیست به دادگاه معرفی شده‌اند که پرونده آنها در مرحله رسیدگی قضایی است.

بر اساس رای دادگاه کیفری ۲ اهواز، پزشکان متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق انباشت و تخلیه پسماندهای پزشکی در محیط و فضای باز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند، سپس ارائه خدمات عمومی رایگان به مدت ۲ سال به مددجویان شهرستان کارون تحت نظر واحد اجرای احکام کیفری به عنوان مجازات جایگزین حبس تعیین شده است. گزارش معاینه و ویزیت یکصد نفر از مددجویان باید به واحد اجرای احکام کیفری ارائه شود.

شهرستان کارون در جنوب اهواز قرار دارد که در سال ۱۳۹۱ از شهرستان اهواز جدا شد.

در روزهای اخیر، یک شرکت آلاینده به دلیل انتشار بوی نامطبوع به کاشت و نگهداری یک هزار اصله نهال در شهرستان کارون و نگهداری از آنها در طول یک سال به عنوان مجازات جایگزین محکوم شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها