۸ نشانه‌ای که می‌گویند هوش خیلی زیادی دارید

در مطلب زیر از برخی نشانه‌هایی خواهیم گفت که از هوش زیادتان حکایت دارد.

۸ نشانه‌ای که می‌گویند هوش خیلی زیادی دارید

عادت‌هایی که آن‌ها را بد می‌دانند، مثل ناخن جویدن، زیاد، اما مؤدبانه شکایت کردن و آدامس جویدن، در واقع نشان می‌دهند که شما از اغلب آدم‌ها باهوش‌تر هستید.

البته، هوش فقط یک نوع نیست و هوش اجتماعی و هیجانی هم مهم است.

از قرار معلوم، آدم‌های بسیار باهوش ویژگی‌های مشترکی دارند که آن‌ها را از بقیه متمایز و برجسته می‌سازد.

در ادامه از برخی نشانه‌هایی خواهیم گفت که از هوش زیادتان حکایت دارد.

۱- مؤدبانه شکایت می‌کنید

اگر در خانه، محل کار یا هر جای دیگری وقتی متوجه می‌شوید چیزی درست و سر جایش نیست، شکایت خود را مؤدبانه ابراز می‌کنید، این هوش هیجانی شما را نشان می‌دهد. شاید اینطور به نظر برسد که صرفاً از شکایت کردن لذت می‌برید، اما در واقع آگاهی و هوشیاری شما نسبت به محیط پیرامون تان را می‌رساند. شما می‌فهمید چیز‌های منفی چه اثری می‌توانند بر دیگران و نه فقط خودتان داشته باشند و همین امر باعث می‌شود احساس کنید لازم است شکایت خود را ابراز کنید.

۲- با خودتان حرف می‌زنید

به عقیده‌ی دانشمندان گوش دادن به حرف‌هایی که به خودمان می‌زنیم فواید زیادی برایمان دارد. اثر این کار بر مغز با اثری که مطالعه یا تفکر بر آن دارد، متفاوت است. در واقع این کار از فروتنی بیشتر شما حکایت دارد، باعث می‌شود مواجهه‌ی عاطفی بهتری با مسائل داشته باشید و توانایی تان را در تصمیم گیری و انتخاب میان دو دیدگاه بالا می‌برد؛ بنابراین حرف زدن با خود نشان دهنده‌ی بالاتر بودن هوش هیجانی است.

۳- خودکنترلی زیادی دارید

توانایی مقاومت در برابر وسوسه‌ها و داشتن صبر، نشانه دهنده‌ی هوش به ویژه در میان نوجوانان است. تحقیقات نشان داده کسانی که هوش آن‌ها بالاتر از سطح متوسط است خودکنترلی بیشتری، به ویژه به لحاظ غذایی دارند. در حقیقت، خودکنترلی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن زندگی‌ای سالم و در نتیجه بهتر است.

۴- مشکلی با تنهایی ندارید

کسانی که هوش هیجانی بالایی دارند به طور کلی مشکلی با اینکه با افکار و ایده‌های خود تنها بمانند ندارند و نیازی نمی‌بینند برای شاد بودن دائماً با دیگران معاشرت داشته باشند. چون می‌توانند آنقدر غرق در کار‌های خود می‌شوند که شرکت نکردن در رویداد‌های اجتماعی، ترس ِ از دست دادن در آن‌ها ایجاد نمی‌کند. این افراد خیلی دوست صمیمی ندارند و از وقتی که برای خودشان می‌گذارند، لذت می‌برند.

۵- فکر نمی‌کنید خیلی باهوش هستید

بر اساس «اثر دانینگ کروگر» کسانی که توانایی پایین تری دارند اغلب خودشان را دست بالا می‌گیرند. با این حال، کسانی که از هوش بیشتری برخوردارند، توانایی شان را نه دست کم می‌گیرند و نه دست بالا. کسانی که هوش بالاتری دارند، بیشتر می‌دانند چه چیزی‌هایی را نمی‌دانند، در نتیجه، خودشان را خیلی باهوش نمی‌بینند.

۶- ناخن هایتان را می‌جوید

تحقیقات جدید نشان داده جویدن ناخن‌ها در واقع ممکن است نشانه‌ی اضطراب نباشد. طبق تحقیقات، عادت‌های آرامش بخشی همچون جویدن ناخن‌ها و کندن پوست، در واقع از کمال گرایی فرد و احساس نارضایتی اش ناشی می‌شود. در حقیقت، به نظر می‌رسد داشتن تمایلات کمال گرایانه‌ی افراطی ممکن است به دلیل بالاتر بودن هوش فرد نسبت به کسانی باشد که این ویژگی را ندارند.

۷- آدامس می‌جوید

طبق تحقیقات، از قرار معلوم میان جویدن آدامس و داشتن عملکرد بهتر در آزمون‌ها و کار‌های متکی بر حافظه، ارتباط مستقیم وجود دارد. حافظه، توجه و هر دو نوع عملکرد اجرایی و فکری ممکن است هنگام آدامس جویدن، افزایش پیدا کند. با این حال، دانشمندان اختلاف نظر‌ها و مشکلاتی در خصوص اثبات این موضوع داشته اند، چون این امر ممکن است بر روی عملکرد وظیفه‌ای فرد هم اثر بگذارد.

۸- دوستان کمی دارید

اعتقاد بر این است که باهوش تر‌ها دوستان کمتر و حلقه‌های اجتماعی کوچک تری دارند، چون افراد مستقل تری هستند. بر اساس نظریه سوانا، در گذشته، انسان‌ها باید در قالب گروه‌های بزرگ تری به شکار می‌رفتند و مشکلات را به همراه یکدیگر حل می‌کردند. با این حال، امروزه ما وابستگی کمتری داریم و این نکته به خصوص درمورد افراد بسیار باهوش صدق می‌کند که می‌توانند مشکلات شان را به تنهایی حل کنند.

منبع: روزیاتو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • تقی
    0

    خدا رو شکر باهوشم

    نظرات شما -
    • اصغر
      0

      قرار شد اگر باهوشی فکر نکنی باهوشی خخخخخ

    • شش
      0

      تقی،برو پیش نقی ناهار نخردمه

  • یه نفر
    0

    هیچکدومشو ندارم!!!با این حساب کلا گیجم

  • حسین گلشن
    0

    اضافه کنید حوصله آرایشگاه رفتن و در صف ایستادن و بیکار بودن دستها را هم ندارند چون مغزشان نمیتوانند بیکار بماند یا در حال انجام کاری هستند یا مطالعه یا خواب دیر میخوابند دیر بیدار میشوند و بازیگوش هستند عینهو خودم

  • امین خلیلی
    0

    به غیر از مورد 7 . همشو دارم

  • من
    0

    همه شو دارم به غیر از آدامس جویدن. پس چرا زندگیم شبیه آدمهای آویزونه؟

  • تو
    0

    من جان آویزونی چون آدامس نمیجوی خخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها