سایت عبری:‌ گام‌های جمهوری آذربایجان در مسیر عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

جمهوری آذربایجان در راستای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی از افتتاح دو دفتر توسعه گردشگری و همکاری تجاری با این رژیم خبر داد.

سایت عبری:‌ گام‌های جمهوری آذربایجان در مسیر عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

میکائیل جباراف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ظرف چند ماه آینده یک دفتر توسعه گردشگری و دفتری دیگر برای همکاری تجاری که در "اسرائیل" جایگاه دیپلماتیکی دارد، افتتاح خواهند شد.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ریاست هیئت این رژیم در نشست دوم کمیته مشترک دو طرف را بر عهده داشت.

سایت خبری "العین الاخباریه" امارات نیز به نقل از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گزارش داد: در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، تقویت روابط دوجانبه و تجارت میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشکنازی در این نشست اظهار کرد: جمهوری آذربایجان هم‌پیمان، دوست و بزرگترین منبع انرژی اسرائیل است، به همکاری‌مان برای توسعه روابط مهم با جمهوری آذربایجان و توسعه آن در مناطق جدید ادامه خواهیم داد و اینکه جمهوری آذربایجان گواهی واکسیناسیون اسرائیل را به رسمیت بشناسد، روابط تجاری و گردشگری میان دو طرف را تقویت کرده و به اقتصاد اسرائیل برای رهایی از بحران کووید ۱۹ کمک خواهد کرد.

همچنین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اشکنازی و جباراف قبل از نشست کمیته مشترک درباره تحولات منطقه خاورمیانه از جمله توسعه دایره کشورهای پیوسته به توافق‌های عادی‌سازی و نیز همکاری احتمالی میان دو طرف گفت‌وگو کردند. آن دو ابعاد احتمالی همکاری‌های اقتصادی، امکان تایید گواهی واکسیناسیون اسرائیل از سوی جمهوری آذربایجان و صدور مجوز سفر برای گردشگران اسرائیلی را بررسی کردند.

در پایان این گفت‌وگو نیز نشست گسترده‌تری با حضور تیم‌های فنی، مدیرکل وزارت خارجه، رئیس بخش اقتصادی، معاون مدیرکل امور اروپا و آسیا و سفیر رژیم صهیونیستی در باکو برگزار شد.

در این نشست نمایندگانی از وزارت اقتصاد، انرژی، کشاورزی، آب، گردشگری، بهداشت، علوم، دیجیتال و ابداع حضور داشتند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود: در این کنفرانس تصمیم گرفته شد یادداشت تفاهم همکاری در حوزه بهداشت اجرا، یک کارگروه مشترک میان وزارتخانه‌ها در حوزه کشاورزی ایجاد شده و یک یادداشت توافق همکاری در حوزه آب و شیرین‌سازی آب امضا شود.

این وزارتخانه افزود: در سال‌های اخیر جمهوری آذربایجان به مقصد گردشگری مهمی برای اسرائیلی‌ها تبدیل شده و در حال حاضر نیز دو طرف در مراحل پیشرفته‌ای از امضای توافقنامه‌های گرشگری و سفرهای هوایی قرار دارند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    جنگ ادیان روبه پایان هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها