عون: عربستان سعودی کشور برادر لبنان است

به دنبال ممنوعیت واردات میوه و صیفی‌جات لبنان به عربستان، رئیس جمهوری لبنان گفت که تمامی تلاش خود را برای مشخص شدن جزئیات این اتفاق و بازگشت روابط با ریاض به روال عادی به کار خواهد گرفت.

عون: عربستان سعودی کشور برادر لبنان است

میشل عون در سخنانی با اشاره به ممنوعیت واردات تولیدات کشاورزی کشورش به عربستان اظهار کرد که اجازه نمی‌دهد لبنان گذرگاهی برای آسیب رساندن به کشورهای عربی و به ویژه عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد؛ چراکه بیروت روابط نزدیکی با این کشورها داشته و این کشورها در تمامی شرایط از بیروت حمایت کرده‌اند.

وی افزود: عربستان سعودی کشور برادر لبنان است و حفظ همکاری اقتصادی با آن برایمان مهم است و ما امروز تمامی تلاش خود را برای مشخص شدن جزئیات این اتفاق و بازگشت روابط با ریاض به روال عادی به کار خواهیم گرفت. وزیر کشور مامور پیگیری این مساله به همراه طرف‌های عربستانی مربوطه شده است و به نظر می‌رسد که تفاهمی در این باره صورت گرفته است و ما امیدواریم که به راه حلی دست یابیم.

میشل عون ادامه داد: نیروهای امنیتی لبنان نظارت بر روند صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی کشور از طریق گذرگاه‌های هوایی، دریایی و زمینی را تشدید خواهند کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی جمعه گذشته اعلام کرد که به دلیل تشدید قاچاق مواد مخدر به این کشور واردات میوه و سبزیجات از لبنان را ممنوع کرده است.

وزارت کشور عربستان در ادامه اعلام کرد که این ممنوعیت از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه به وقت محلی اجرا شده و تا زمانی که مقامات لبنانی تضمین‌های «کافی و قابل اطمینان» در خصوص تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق سیستماتیک مواد مخدر به عربستان ارائه نکنند، این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها