لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می‌کند!

وزیر خارجه روسیه امروز، چهارشنبه گفت: انگلیس

لاوروف: انگلیس مثل آرنولد رفتار می‌کند!

سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی درباره روابط روسیه و اروپا گفت: به نظرم انگلیسی‌ها مثل قبل نقش خرابکارانه مهم و بسیار فعالی در این بین ایفا می‌کنند. آنها از اتحادیه اروپا خارج شدند اما ما اصلا شاهد هیچ گونه کاهش فعالیت این کشور در این زمینه نیستیم. برعکس تلاش می‌کنند نهایت تاثیر را بر مواضع کشورهای اروپایی و مسکو بگذارند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اما همانطور که می‌دانید آنها سیگنال‌هایی برای ما می‌فرستند و برقراری هرگونه تماسی را پیشنهاد می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند کشورهای دیگر را به صرف نظر از این مساله وادار کنند. شاید تلاش می‌کنند این تماس‌ها به آنها منحصر باشد و بار دیگر تاکید کنند که آنها از دیگران برترند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با یادآوری حادثه مسمومیت آلکساندر لیتوینینکو افسر سابق سازمان اطلاعات روسیه در سال ۲۰۰۶ ادامه داد: این امر اصلا باعث تعجب من نیست.

او گفت: محاکمه در این پرونده طبق قوانین آغاز و سپس فرایند این محاکمه پشت درهای بسته و محرمانه اعلام شد زیرا صدور حکم مستلزم اطلاع از داده‌های سازمان‌های اطلاعاتی بود و سپس حکم اعلام شد.

لاوروف تاکید کرد: اما هیچ‌کس هیچ سندی درباره این پرونده ندیده است. آنها از روش آرنولد شوارتزنگر استفاده می‌کنند "به من اعتماد کنید..." اما من همچنان از طرفدارترین حامیان ریگان هستم که گفت: "اعتماد کن اما مطمئن شو" آنها به ما اجازه اطمینان یافتن را نمی‌دهند فقط می‌خواهند اعتماد کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین سقوط هواپیمای بوئینگ مالزی در شرق اوکراین را یادآوری کرد که هلند، بلژیک، اتریش و اوکراین کمیته تحقیقاتی در این باره بدون دعوت از مالزی برای مشارکت در تحقیقات تشکیل دادند.

او ادامه داد: این چهار کشور توافق کردند -همانطور که بعدها مشخص شد- هیچ اطلاعی از این تحقیقات ارائه نکنند مگر به اجماع.

لاوروف تصریح کرد: این یعنی اوکراین که این حادثه در خاک آن روی داده بود حق وتو پیدا کرد، اما مالزی تنها بعد از شش ماه برای شرکت در تحقیقات دعوت شد. باید اشاره کرد جعبه‌های سیاهی که جنگجویان در شرق اوکراین به مالزی تحویل دادند در لندن بررسی شده بودند. یادم نمی‌آید لندن آنچه از داخل این جعبه‌های سیاه یافته بود، علنی کرده باشد. سپس مساله اسکریپال مطرح شد هیچ‌کس تا به الان نمی‌دان چرا سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا زنده ماندند. چرا هیچ مورد مسمومیت برای مرد پلیسی که در کنار آن دو بود، رخ نداد. چرا این زن و دوستش به هر نحوی کشته شدند؟ سوال‌های زیادی وجود دارند.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها