دستورالعمل جدید ژاپنی‌ها برای المپیک؛ تست کرونا حرف اول را می‌زند

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک، گرفتن تست کرونای متوالی از تمام شرکت کنندگان را در دستور کار خود قرار داده است.

دستورالعمل جدید ژاپنی‌ها برای المپیک؛ تست کرونا حرف اول را می‌زند

در فاصله ۸۶ روز تا افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو و ۱۱۸ روز تا افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک، کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته بین‌المللی پارالمپیک، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو و دولت ژاپن جلسه‌ای را برگزار کردند و در مورد اقدامات جدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در طول بازی‌ها به توافق رسیدند.

این اقدامات به شرح زیر است:

* همه شرکت‌کنندگان لازم است قبل از پرواز به ژاپن دو مرتبه تست ویروس کرونا را انجام دهند.

* ورزشکاران و همه کسانی که در نزدیکی با ورزشکاران هستند، باید روزانه آزمایش شوند تا خطر انتقال ویروس کشف نشده در آن‌ها به حداقل برسد. تاریخ و زمان‌های گرفتن آزمایش مطابق با برنامه‌های ورزشی تنظیم می‌شود.

* از سایر شرکت کنندگان نیز به مدت سه روز پس از ورود آن‌ها به ژاپن، روزانه آزمایش گرفته می‌شود. هم‌چنین در طول مدت اقامت‌شان نیز بر اساس نقشی که دارند و تماس آن‌ها با ورزشکاران، به طور منظم از آن‌ها آزمایش گرفته می‌شود.

* همه شرکت‌کنندگان باید فقط فعالیت‌هایی که در برنامه‌های آن‌ها مشخص شده را دنبال کنند و تماس خود با افرادی که بیش‌تر از ۱۴ روز در ژاپن بوده‌اند و هم‌چنین ساکنان ژاپن را به حداقل برسانند.

* همه شرکت کنندگان در بازی‌ها باید فقط از وسایل نقلیه اختصاصی بازی‌ها استفاده کنند و اجازه استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارند.

* همه شرکت کنندگان در بازی‌ها فقط باید در مکان‌های محدودی که اقدامات متقابل با شیوع ویروس کرونا در آن‌ها انجام می‌شود، غذا بخورند.

کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرد نسخه سوم دستورالعمل‌های لازم در ماه جون منتشر می‌شود هم‌چنین در مورد تماشاگران ژاپنی نیز در این ماه تصمیم‌گیری خواهد شد.

کمیته برگزاری بازی‌ها اعلام کرد: اطمینان داریم که رعایت قوانین و مقررات، امنیت ورزشکاران، مسوولان بازی‌ها، تماشاگران و هم‌چنین مردم توکیو را تضمین می‌کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها