آنچه از سفر تهران به تبریز باید بدانید!

تبریز امروزه از کلان شهر های ایران محسوب می شود، شهری که قدمت آن به حدود 4500 سال پیش می رسد.

آنچه از سفر تهران به تبریز باید بدانید!

این شهر مرکز استان آذربایجان شرقی و بزرگترین شهر در منطقه غرب و شمال غرب کشور محسوب می شود که هر سال میزبان مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است که خود را از راه های مختلفی مثل تهیه بلیط اتوبوس به این شهر می رسانند. با توجه به اینکه این شهر بسیار گسترش پیدا کرده است، سفرها به این شهر می تواند با اهداف تجاری، شغلی، تحصیلی و یا تفریحی باشد. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با تبریز و راه های سفر به آن هستید، ادامه متن همراه ما باشید.

در مورد تبریز بیشتر بدانیم

شهر تبریز در ارتفاع 1340 متری از سطح دریا و در داخل دره ای قرار دارد. دره از جلگه ای آغاز می شود که به آرامی به انتهای شمالی دریاچه ارومیه و 60 کیلومتری غرب ، سرازیر می شود. تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای خوبی دارد. اما آب هوای تبریز در زمستان ها سر و تقریبا خشم است. آب و هوای تبریز اما در کل در دسته آب و هوای قاره ای با رطوبت کم محسوب می شود.

تاریخ، اوج بزرگی و اهمیت این شهر را در زمان سلطنت ایلخانیان و غازان خان می داند. در زمان صفویان نیز، تبریز تبدیل به پایتخت ملی ایران شد. اما صفویان به دلیل نزدیکی تبریز به عثمانی و آسیب پذیری تبریز، پایتخت را به قزوین انتقال دادند.

سفر هوایی به تبریز

پرواز های روزانه از تهران به تبریز از ایرلاین های ایران ایر، آسمان و... وجود دارد. فرودگاه بین المللی تبریز میزبان پروازهای داخلی و خارجی مختلفی است. از جمله شهرهای خارجی که پرواز مستقیم به تبریز دارند می توان به دبی، تفلیس، بغداد، باکو، استانبول، آنکارا، دمشق و... اشاره کرد.

مقالات مرتبط

قیمت مصوب بلیط هواپیما تهران به تبریز چقدر است؟

فرودگاه تبریز

این فرودگاه در فاصله سال های 35 تا 38 مورد بهره برداری قرار گرفت. فرودگاه تبریز در روز به طور متوسط پذیرای حدودا 44 پرواز داخلی و شش پرواز خارجی است. از امکانات فرودگاه می توان به غرفه های فروش خوراکی و صنایع دستی در داخل فرودگاه، پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، دستگاه های خودپرداز، شعبه بانک های ملی و ملت، اتاق سیگار، اتاق مادر و کودک، فوریت‌های پزشکی، بخش بسته‌بندی بار و… اشاره کرد. فرودگاه شهید مدنی تبریز ارایه دهنده خدمات CIP نیز می باشد.

فاصله بین تهران و تبریز

فاصله هوایی تهران تا تبریز 633 کیلومتر است که این مسافت با استفاده از هواپیما در 50 دقیقه طی می شود. فاصله بین این دو شهر با استفاده از قطار طی 13 ساعت طی می شود و مدت زمان مورد نیاز برای پیمودن این مسافت با اتوبوس چیزی در حدود 8 ساعت می باشد.

سفر ریلی به تبریز

تبریز علاوه بر فرودگاه، دارای ایستگاه راه آهن و خطوط ریلی منتهی به تبریز است. قطار روزانه از تهران با طی 12 ساعت مسیر برای تردد به تبریز وجود دارد. از جمله قطار هایی که در مسیر تهران تبریز در حرکتند می توان به قطار فدک، قطار پردیس، قطار غزال بنیاد، قطار البرز، قطار سروش، قطار خلیج فارس و... اشاره کرد.

ایستگاه راه آهن تبریز

ایستگاه راه آهن تبریز از ایستگاه های راه آهن بسیار قدیمی ایران است که در سال 1295 و با طراحی یک معمار معروف فرانسوی ساخته و افتتاح شد. این ساختمان در سال های اخیر مجددا طراحی شده و 3 سال پیش به ثبت ملی رسید. راه آهن تبریز یکی از بهترین راه ها برای حمل و نقل کالا به ترکیه و اروپا است و در حال حاضر هم قطارهای تهران، مشهد و جلفا یکی از پر مسافرترین قطارهای آن هستند. ایستگاه راه آهن تبریز امکانات رفاهی خوبی دارد و مسافران از طریق آن می توانند به راحتی تردد کنند.

سفر جاده ای به تبریز

سفر جاده ای از تهران به تبریز می تواند از طریق اتوبوس یا خودرو شخصی انجام شود. اما با توجه به هزینه ها و خطرات سفر با خودرو شخصی، این موضوع مقرون به صرفه نیست. اتوبوس هر روزه از ترمینال های تهران به مقصد تبریز موجود است. با توجه به فاصله دو شهر، بهترین پیشنهاد خرید بلیط اتوبوس vip تهران تبریز است. اتوبوس های وی آی پی صندلی های راحت تری دارند و سفر طولانی را برای مسافران لذت بخش تر می کنند.

دیدنی های تبریز

تبریز تاریخی غنی را در دل خود دارد و مملو از اماکن تاریخی و فرهنگی است. از جمله بعضی اماکن تاریخی و جاذبه های دیدنی شهر تبریز می توان به این موارد اشاره کرد: پارک ائل گلی تبریز، مسجد آبی تبریز، ارگ علیشاه، خانه مشروطه، عینالی داغ تبریز، قلعه نفس گیر یا قلعه بابک تبریز، کندوان و...

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها