خط تولید سرسیلندر آلومینیومی در فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولید قطعات خودرو در استان فارس اعلام کرد که تا پایان امسال خط تولید سرسیلندر آلومینیومی در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

خط تولید سرسیلندر آلومینیومی در فارس راه‌اندازی می‌شود

محمدحسین‌ مربی در بازدید استاندار فارس از ناحیه صنعتی ده‌فاضل نی‌ریز، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی، برای ایجاد خط تولید سرسیلندر آلومینیومی، گفت: به زودی شاهد راه‌اندازی این خط تولید خواهیم بود.

مربی، از افزایش دو و نیم برابری ظرفیت تولید کارخانه تولید رینگ اسپورت نی‌ریز طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: اکنون در این واحد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه انواع رینگ آلومینیومی، برای خودروهای خانواده سایپا و ایرانخودرو تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه قطعات آلومینیومی نظیر "دسته موتور و اویل ماژول و فید براکت" نیز در این واحد صنعتی، تولید می‌شود، گفت: بخش فنی و تحقیق ‌و ‌توسعه رینگ‌ نور نی‌ریز با بهره‌ گیری از دانش ‌روز کارشناسان آلمانی و ایتالیایی به‌صورت کاملا بومی مراحل طراحی و ساخت انواع مختلف از این محصول را برعهده دارد.

این فعال صنعتی گفت: بین ۸۰ تا ۹۰درصد از دانش ساخت رینگ اسپرت که حساسیت خاصی دارد در این شرکت بومی‌ سازی شده و اکنون این شرکت بزرگترین کارخانه تولید رینگ اسپرت خودرو در کشور و منطقه است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه این کارخانه در فضایی به مساحت ۴.۵ هکتار ایجاد شده است، گفت: با توجه به طرح های توسعه این کارخانه و براساس درخواست اولیه مدیرعامل آن، مراحل طرح توسعه ناحیه صنعتی ده‌فاضل به مساحت ۱۰ هکتار برای واگذاری به این کارخانه در برنامه عملیاتی این شرکت قرار گرفت.

احد فتوحی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن طرح توسعه این واحد صنعتی، گفت: واحدهای مستقر در ناحیه صنعتی ده فاضل از معافیت‌های مالیاتی ۱۳ ساله برخوردارند و زیرساخت‌های خوبی در این ناحیه صنعتی فراهم شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها