تاکید بر پرهیز از تجمعات غیر ضرور و نظارت بر اجرای پروتکلها/ ویدئو

استاندار قم بر تشدید نظارت بر اعمال محدودیت های کرونایی و پرهیز از تجمعات و پایش مراکز اقامتی تاکید کرد و گفت:نباید زمینه شیوع ویروس کرونای هندی فراهم شود.

تاکید بر پرهیز از تجمعات غیر ضرور و نظارت بر اجرای پروتکلها/ ویدئو

آقای سرمست در جلسه ستاد مقابله با کرونا با تاکید بر پر هیز از هر گونه تجمع به مناسبت های مختلف به ویژه بعد از افطار در حاشیه رودخانه یا اماکن مذهبی گفت : بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا باید همه شیوه نا مه ها رعایت شود و کمیته ای نظارتی در موضوع تجمعات در رودخانه هم فعال شده و تصمیم گیری در این خصوص در روز های آینده اعلام خواهد شد.

استاندار قم درمورد نحوه برگزاری شب های پرفیض قدر و عید فطر نیز گفت : بر اساس تصمیم گیری ستاد ملی کرونا مراسم شب های قدر در فضای باز و به مدت 2 ساعت برگزار می شود و نماز عید فطر نیز با شرایط محدود برگزار خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به حضور زوار از کشور های مختلف در استان قم تاکید کرد : باید مراکز اقامتی و هتل ها پایش شود و به محض مشاهده و حضور اتباع هندی و پاکستانی حتما با تست و قرنطینه، زمینه شیوع ویروس هندی فراهم نشود.

بهرام سرمست وضعیت استان قم از نظر رنگ بندی کرونایی را همچنان به رنگ قرمز عنوان کرد و افزود : امیدواریم که تا در هفته آینده شرایط کرونایی استان را به روند نزولی برسانیم و از وضعیت افزایش به روند کاهش برسیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه شیب پذیرش بیماران کرونایی در قم از حالت آسانسوری به حالت پلکانی تبدیل شده است گفت : 60 درصد از تست های کرونای انجام شده در مراکز درمانی طی هفته های گذشته مثبت و 81 درصد از بیماران شناسایی شده نیز در مراکز درمانی سر پایی انجام شده که روند کنترل بیماری را امیدوار کننده کرده است.

دکتر قدیر نیز با اشاره به تزریق روزانه هزار دوز واکسن کرونا در استان قم گفت: تاکنون 23 هزار دوز واکسن کرونا به دانشگاه تحویل شده که 10 هزار و 200 دوز واکسن بر اساس اولویت تزریق شده است

دکتر قدیر با اشاره به رعایت 70 درصدی شیوه نامه ها در استان قم افزود : در هفته گذشته 393 مرکز تولیدی و واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی پلمپ شدند

سرهنگ اشرفی معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان قم نیز از اعمال قانون 800 مورد تخلف منع تردد شبانه خبر داد.

منبع: صداو سیما

68

حجم ویدیو: 5.44M | مدت زمان ویدیو: 00:02:11 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها