گزینه‌های بایدن برای سفیری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی

براساس گزارش‌ها، یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا از گزینه‌های احتمالی برای سفیری در سرزمین‌های اشغالی از سوی دولت بایدن تعیین شده باشد.

گزینه‌های بایدن برای سفیری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی

روزنامه واشنگتن پست شامگاه سه‌شنبه گزارش داد، در آستانه انتشار اطلاعیه دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به نظر می‌رسد نام "توماس نایدس" احتمالا برای پست سفیری در سرزمین‌های اشغالی اعلام شود.

بایدن به‌زودی گزینه‌های دولتش برای سفارتخانه‌های آمریکا را اعلام می‌کند و توماس نایدس که سابقا از مقام‌های وزارت خارجه بود، گزینه احتمالی برای حضور در اسرائیل است. نایدس در حال حاضر مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سرمایه گذاری بانکی مورگان استنلی است که با مشتری‌های جهانی، مسائل خارجی و امور دولتی سر و کار دارد.

تومایس نایدس سابقا بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به عنوان معاون مدیریت و منابع هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا خدمت می‌کرد. او همچنین در ژانویه ۲۰۱۳ جایزه خدمات ممتاز وزارت خارجه آمریکا را دریافت کرد.

نایدس در خانواده‌ای یهودی در مینه سوتا متولد شده است و کارش را در کنگره آمریکا در سمت های مختلفی آغاز کرد و از جمله دستیار رئیس مجلس نمایندگان بود. او بعدا حدود یک دهه رئیس کارکنان چند عضو کنگره شد و سپس در ۱۹۹۶ وارد بخش بانکداری شد.

از دیگر چهره‌هایی که نامشان برای ایفای نقش در سرزمین‌های اشغالی از قبل مطرح شده بود، می‌توان به آموس هاچستین، فرستاده ویژه دولت اوباما و هماهنگ‌کننده امور انرژی بین‌المللی و رابرت وکسلر، نماینده سابق و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و مایکل ادلر، دوست قدیمی این رئیس جمهور اشاره کرد.

آموس هاچستین متولد و بزرگ شده در اسرائیل است و در نیروهای ارتش صهیونیستی حضور داشته و در ماه‌های اخیر هم مصاحبه‌های زیادی با رسانه‌های اسرائیلی درباره بایدن داشته است.

براساس گزارش واشنگتن پست، از دیگر گزینه‌هایی که نامشان برای نقش‌های سفیری بررسی می‌شود می‌توان به سیندی مک‌کین، بیوه سناتور جان مک‌کین جمهوری‌خواه اشاره کرد که قرار است نماینده برنامه جهانی غذا شود و رام امانوئل، شهردار سابق شیکاگو هم برای سفیری در ژاپن مدنظر است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها