۲۴۱ نفر در انتخابات شوراهای زنجان تأیید صلاحیت شدند

فرماندار زنجان از رد صلاحیت ۷۷ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان زنجان برای انتخابات شوراها خبر داد و افزود: ۲۴۱ نفر نیز برای این انتخابات تایید صلاحیت شدند.

۲۴۱ نفر در انتخابات شوراهای زنجان تأیید صلاحیت شدند

از روز شنبه هفتم فروردین ماه سال جاری بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر پس از بررسی نزد چهار مرجع اطلاعاتی، وارد هیئت اجرایی شد. همینطور پس از بررسی در هیئت اجرایی بررسی صلاحیت‌ها به هیئت نظارت سپرده شد.

لازم به ذکر است که "هیئت نظارت" در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان زیر نظر شورای نگهبان است ولی هیئت نظارت در انتخابات شوراهای شهر و روستا‌ها در هر استان از تعدادی از نمایندگان مجلس همان استان تشکیل می‌شود. در همین راستا حجت‌الاسلام حسن شجاعی، حجت‌الاسلام مهدی باقری و سید البرز حسینی 3 نماینده مجلس استان زنجان بودند که در هیئت نظارت ششمین انتخابات شوراهای شهر حضور داشتند.

رضا عسگری، فرماندار زنجان ضمن تبریک به مناسب ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: 330 نفر مجموع ثبت نام افراد در شوراهای شهر زنجان، ارمغانخانه و نیک‌پی بوده است. از این تعداد 241 نفر تایید صلاحیت و 77 نفر دیگر رد صلاحیت شدند. مابقی افراد هم بخشی قبل از بررسی صلاحیت‌ها و بخشی دیگر بعد از بررسی صلاحیت‌ها از حضور در انتخابات شوراها انصراف دادند.

وی افزود: از 241 نفری که تایید صلاحیت شدند 223 نفر در زنجان، هفت نفر در شهر ارمغانخانه و 11 نفر در شهر نیک‌پی می‌توانند در انتخابات شوراها در 28 خرداد ماه شرکت کنند.

فرماندار زنجان در ادامه به تفکیک نفرات در رد صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: از 77 نفری که رد صلاحیت شدند 68 نفر متعلق به زنجان، هفت نفر متعلق به ارمغانخانه و نهایتا دو نفر متعلق به شهر نیک‌پی هستند.

وی در پایان در واکنش به سوال، مبنی بر اینکه آیا افراد مشهوری در بین رد صلاحیت‌ها حضور دارند، گفت: در این زمینه اطلاعاتی ندارم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها