اختصاص آب شور برای توسعه شیلات در خوزستان

به زودی با تامین آب شور برای پرورش آبزیان، در راستای توسعه تولید و اشتغال در بخش شیلات استان خوزستان، گام‌هایی برداشته خواهد شد.

اختصاص آب شور برای توسعه شیلات در خوزستان

استاندار در ستاد شیلات استان خوزستان گفت: باید با وجود خشکسالی‌ها و تمامی مشکلات، اجازه ندهیم طرح‌های اشتغالزایی در استان متوقف شود و تاکید داریم که از هر فرصتی برای توسعه این طرح‌ها باید، بهره گرفت.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: کاهش ذخیره سد‌ها به دلیل پایین بودن میزان بارش‌ها، سبب بروز مشکلاتی خواهد شد، اما با برنامه ریزی صحیح می‌شود به بهبود اوضاع کمک کرد.

در ادامه، نبی الله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با در نظر گرفتن وضعیت کم آبی در کشور، به هیچ عنوان از آب آشامیدنی و قابل شرب، برای توسعه طرح‌های آبزی پروری از جمله ماهی و میگو، استفاده نخواهیم کرد.

مدیر کل شیلات خوزستان نیز در این نشست، متقاضی اختصاص آب شور برای کمک به توسعه کار پرورش دهندگان آبزیان در استان شد و این حمایت را سبب توسعه اشتغال نیز دانست.

فرهاد ایزد جو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز با اشاره به اینکه به زودی با انعقاد تفاهم نامه‌ای میان این سازمان و اداره کل شیلات استان، برای تامین آب طرح‌های توسعه شیلات، گام‌هایی برداشته خواهد شد افزود: ما برای تأمین آب شور، جهت پرورش آبزان و توسعه طرح‌های آبزی پروری هیچ مشکلی نداریم.

انجام مطالعات جهت اجرای طرح پرورش ماهی در قفس، در سدکارون ۳، اجرای طرح پایلوت در سد‌های مارون به ظرفیت هزار تن و سد جره با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال زیر نظر پژوهشکده‌های شیلات و سازمان آب و برق، با تامین اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای انجام طرح پایلوت و پایش کیفی آن، از دیگر مصوبات نشست امروز ستاد شیلات استان خوزستان بود.

منبع: صداو سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها