نماینده روسیه: گسترش برجام به برنامه موشکی غیرسازنده است

نماینده روسیه در سازمان های بین الملل با بیان اینکه

نماینده روسیه: گسترش برجام به برنامه موشکی غیرسازنده است

به گزارش خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف در گفت وگو با نشریه اشپیگل تاکید کرد: ایده گسترش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به گونه ای که برنامه موشکی بالستیک ایران را نیز شامل شود، کاملا غیرسازنده و غیر واقع بینانه بود. پس از دو دور گفت وگو [درباره برجام در وین] تصور می کنم که کاملاً برای همه شرکت کنندگان روشن بود که هدف فقط بازگرداندن توافق هسته ای اولیه است. بدون هیچ گونه مکمل یا بحث دیگری.

اولیانوف درباره زمان پایان مذاکرات وین گفت که بسیار خوب است اگر این رایزنی ها تا ۲۱ مه به نتیجه برسد اما هیچکس نمی تواند تاریخ دقیقی برای آن مشخص کند.

وی تصریح کرد: یک توافق موقت بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد که سطح قابل قبولی از فعالیت های راستی آزمایی آژانس (در ایران) را در نظر می گیرد اما روز ۲۲ ماه مه به پایان خواهد رسید. جدا از این، در ماه ژوئن نیز انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در ایران برگزار خواهد شد.

این دیپلمات روس همچنین خاطر نشان کرد: هیچ جایگزین معقولی برای اتمام موفقیت آمیز این مذاکرات وجود ندارد. ما شاهد محرکه های مثبتی هستیم. ما در مسیر درستی قرار داریم.

اولیانوف در ادامه درباره حضور غیرمستقیم آمریکا در وین گفت: نباید انتظار برقراری مذاکرات مستقیم میان تهران و واشنگتن در این مرحله را داشت اما رایزنی ها بدون مذاکرات مستقیم میان این دو کشور هم می تواند به موفقیت دست پیدا کند. من فکر می کنم که چنین چیزی ممکن است. به محض اینکه برجام بازگردد و آمریکا دوباره عضوی از توافق شود، ایران و آمریکا به طور خودکار با یکدیگر به صورت مستقیم گفت وگو خواهند کرد زیرا می بایست به طور مرتب با دیگر طرف های توافق دیدار کنند.

وی با اشاره به خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی نظنز در ایران تاکید کرد که این گونه اقدامات خرابکارانه به شدت غیرسازنده است و پس از آن، بحث های داغی میان ایران و کشورهای اروپایی در جریان مذاکرات وین پیش آمد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی همچنین گفت که از موضع رژیم صهیونیستی درقبال توافق هسته ای متاسف است چراکه برجام به نفع منطقه و همسایگان ایران است. مسکو نیز مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و نمی خواهد شاهد افزایش تعداد کشورهایی باشد که این سلاح را در اختیار دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها