خدمات ارائه شده در مراکز ۱۶ ساعته زنجان در حد رایگان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: خدماتی که در درمانگاه‌ها، مراکز جامع سلامت و مراکز ۱۶ ساعته به مراجعه کنندگان ارائه می شود، بسیار ارزان و در حد رایگان است و افراد فقط دارو را از بیرون تهیه می‌کنند.

خدمات ارائه شده در مراکز ۱۶ ساعته زنجان در حد رایگان است

دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان افزود: در زمان حاضر درمانگاه شماره ۱۴ زنجان خدمات تخصصی به بیماران کرونایی ارایه می دهد که متخصص بیماری عفونی و داخلی صبح و بعد ازظهر حضور داشته و درمان به صورت سرپایی انجام می شود مگر اینکه با نظر پزشک به بستری نیاز باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه اعمال محدودیت ها در کنترل بیماری اظهار داشت: نتیجه این محدودیت ها پس از ۱۰ تا ۱۴ روز مشاهده می شود و این درحالی است که در امر کنترل بیماری فقط یک عامل تاثیر ندارد و باید راه‌های مختلف نفود و انتشار بیماری از جمله نظارت برحمل و نقل عمومی، بین شهری و برون شهری و هرگونه تجمعات و غیره را کنترل کرد.

این مسوول همچنین در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز گفت: روز گذشته این کار همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد و طبق آخرین آمار حدود ۷۰۰ نفر از شهروندان زنجانی بالای ۸۰ سال واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه این روند همچنان ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون برای بیماران زمینه ای با تایید پزشک و مدارک مربوطه انجام می شود که در روزهای آینده و بر طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت گروه‌های سنی دیگر هم به ترتیب تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

قزلباش با اشاره به اینکه واکسیناسیون فعالان مشاغل مختلف بر اساس پروتکل‌ها تعریف شده انجام خواهد شد، افزود: گروهی که در معرض ارتباطات اجتماعی هستند، طبق برنامه وزارت بهداشت در اولویت های اعلامی در فاز دوم نیستند.

وی سه مرحله ای بودن تزریق واکسن را منوط به تامین دوزهای یادآور واکسن اعلام و خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بر اساس سهمیه بندی هر استان انجام می شود و عمده واکسن های تحویلی در استان از نوع سینوفارم و آسترازنکا است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها