چشم جهان بین چیست؟

چشم جهان بین؛ چشمی که به همه جا می‌نگرد. این تک چشم نماد پول رایج آمریکا (دلار) بسیاری از شرکت‌های سرمایه داری و آرم کالا‌ها و… است.

چشم جهان بین چیست؟

فراماسون‌ها طبق اساسنامه خود بایستی طی ۲۰ سال آینده تمامی شهر‌های بزرگ دنیا را مملو از نماد‌های فراماسونی همچون چشم جهان بین، هرم، ابلیسک (مشترک بین فراماسون‌ها و شیطان پرستان) و …

چشم جهان بین چیست؟

«چشم نظاره‌گر» به اینجا تغییرمسیر دارد. برای دیگر کاربردها، چشم نظاره‌گر (ابهام‌زدایی) را مشاهده کنید.
همان‌طور که در اسکناس ۱ دلاری ایالات متحده دیده می‌شود، چشم مشیت را می‌توان در قسمت عقب مهر بزرگ ایالات متحده یافت.

چشم جهان‌بین یا چشم ایزدی به انگلیسی (Eye of Providence) نمادی است که چشمی را نشان می‌دهد، غالباً در یک مثلث محصور شده و توسط پرتو‌های نور یا جلال احاطه شده‌است، به منظور نشان دادن مشیت الهی، به موجب آن چشم خدا مراقب بشریت است. از دید گروهی نیز، چشم جهان بین به عنوان چشم شیطان و گروه‌های فراماسونری است که در حال نظاره کردن بشریت هستند در نظر گرفته شده است.

در دورهٔ معاصر، شاخص‌ترین و درخور توجه‌ترین تصویرسازی از چشم جهان بین، رویهٔ پشتی نشان بزرگ ایالات متحدهٔ آمریکاست که بر روی اسکناس یک دلاری آن کشور نقش بسته‌است.

استفادهٔ مذهبی از چشم

ردپای تصویرسازی از چشم ایزدی را می‌توان در اسطوره‌شناسی مصری و چشم حورس یافت. همچنین در آیین بودایی که در سرتاسر کتب مقدسشان از بودا معمولاً با صفت «چشم جهان» یاد می‌شود نیز به چشم می‌خورد و نشانگر سه‌گانه‌ای به شکل مثلث است که تیراتنا یا سه گوهر نام دارد.

چشم جهان بین چیست؟

در پیکرنگاری قرون وسطی و رنسانس در اروپا، چشم (اغلب به همراه مثلثی که احاطه‌اش کرده‌است) نمادی آشکار از تثلیث مسیحیت بود. در تصویرنگاری‌های قرن هفدهم از چشم ایزدی، ابر یا انوار خورشید، چشم را احاطه کرده‌اند.

از چشم خدا در یک مثلث هنوز هم در معماری کلیسا و هنر مسیحی استفاده می‌شود تا نماد تثلیث و همه چیز حضور خداوند و مشیت الهی باشد. چشم مشیت به ویژه در ساختمان‌های ارتدکس شرقی، مورمون‌ها و کاتولیک‌های زیر به چشم می‌خورد:

* کلیسای جامع کازان، سن پترزبورگ، روسیه

* معبد سالت لیک، سالت لیک سیتی، یوتا

* کلیسای یسوعیان، مانهایم، آلمان

چشم جهان بین چیست؟

All Seeing Eye (چشمی که به همه جا می‌نگرد): این تک چشم نماد پول رایج آمریکا (دلار) بسیاری از شرکت‌های سرمایه داری و آرم کالا‌ها و… می‌باشد. فراماسون‌ها طبق اساسنامه خود بایستی طی ۲۰ سال آینده تمامی شهر‌های بزرگ دنیا را مملو از نماد‌های فراماسونی همچون چشم جهان بین، هرم، ابلیسک (مشترک بین فراماسون‌ها و شیطان پرستان) و … نموده به طوریکه ذهن و چشم مخاطبان کشور‌های مختلف را برای پذیرش عقائد فراماسونری در تمامی شئونات زندگی در آینده عادت دهند. متاسفانه این نماد در قالب معماری به بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران نیز نفوذ کرده است.

آن‌ها معتقدند که این چشم لوسیفر (شیطان) است و کسی که قدرت کنترل آن را دارد بر تمام دارایی‌ها حکومت می‌کند. این علامت در پیشگویی‌ها به کار میرود. جادوها، نفرین ها، کنترل‌های روحی و تمامی انحرافات تحت این علامت کار میکنند. این علامت روشنفکران است. به پول رایج ایالات متحده نگاهی بیندازید، راس هرم یک چشم قرار دارد که دور آن روشنایی خاصی قرار گرفته است. طبق روایات ائمه معصومین (ع) این جریان (فراماسون ها) همان دجال یک چشم است که این علامت اساس نظم نوین جهانی را در معاصر تشکیل داده است. از لحاظ فلسفی انسان دو دیدگاه (چشم) دارد. یکی دیدگاه معنوی و یک دیدگاه مادی. در حقیقت فراماسون‌ها به یک دیدگاه (چشم) اعتقاد دارند و آنهم دیدگاه (چشم) مادی (سرمایه داری) است؛ و معنویت (دین) در عقائد فراماسون‌ها یا بهتر بگوییم لیبرالیست‌ها حذف شده و معنای حقیقی چشم جهان بین نیز همین است. چشم (جهان) بین، یعنی دنیا را با چشم ما (مادی) ببینید؟!

چشم ایزدی (به انگلیسی: Eye of Providence یا all-seeing eye of God) نمادی است متشکل از یک چشم که اغلب توسط پرتو‌هایی از نور احاطه می‌شود و معمولاً در یک مثلث قرار می‌گیرد. از دید گروهی نیز، چشم ایزدی به عنوان چشم خداوند که در حال نظاره کردن بشریت است در نظر گرفته می‌شود.

در دوره معاصر، شاخص‌ترین و درخور توجه‌ترین تصویرسازی از چشم ایزدی، رویه پشتی نشان بزرگ ایالات متحده آمریکاست که بر روی اسکناس یک دلاری آن کشور نقش بسته‌است.

چشم جهان بین چیست؟

مورد اول:دجال

ظاهرا مهمترین نظریه در مورد چشم چپ که سند محکم اسلامی دارد همین دجال است. همچنین در عهد جدید هم این نام ذکر شده. حالا بگذریم که در مورد خود دجال و اینکه انسان است یا خیر حرف و سخن زیاد است

حدیث مشهوری از پیامبر اعظم (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم)

نقل قول:خداوند هیچ پیامبری را به رسالت برنگزید مگر آنکه قومش را از دجال ترسانید و خداوند آن را تا به امروز بر شما تاخیر انداخته و اگر امر بر شما مشتبه شد بدانید که پروردگار شما یک چشم نیست و دجال بر الاغی که …

حدیثی از حضرت علی (علیه السلام)

نقل قول: «اسبغ بن نباته» از امیرالمؤمنین علیه السلام پرسید: «یا امیرالمؤمنین دجال کیست؟ فرمودند که: آگاه باشید، دجال «صائدبن صید» است و شقی کسی است که او را تصدیق کند و سعید کسی است که او را تکذیب کند…و از دهی که معروف به یهودیه است، خروج می‌کند. چشم راستش از اصل خلقت ندارد به طوری که گودی حدقه اش نیست و دیگری که در پیشانیش است، مانند ستاره صبح می‌درخشد و در چشمش مانندپارچه گوشت چیزی است گویا که باخون ممزوج است و در میان چشمش لفظ «کافر» نوشته شده به طوری که همه کس آن را می‌خواند خواه نویسنده باشد و خواه نه….

مورد دوم:هورس

احتمالا با هورس در مستند ظهور آشنا شده اید. ظاهرا یکی از خدایان مصر باستان بوده که شهر کاملش را می‌توانید در اینترنت بخوانید. در جنگ با ست، یکی از چشم‌های هورس کور می‌شود

مورد سوم: RA

RA نیز از خدایان مصر باستان است که به خدای خورشید معروف است و نماد آن تک چشم است. ظاهرا بعد‌ها نیز این ۲ خدا (رع-هورس) با هم ترکیب شده و Horakhty به وجود می‌آید؟!

مورد چهارم: چشم ابلیس

برخی دیگر این نماد چشم را مستقیما مرتبط با ابلیس می‌دانند. ماجرا بر می‌گردد به حضرت ابراهیم (علیه السلام) در زمانیکه برای قربانی کردن فرزندش عازم بود. در مکانی با نام جمره عقبه ۳ بار ابلیس بر او ظاهر می‌شود تا او را از اجرای دستور الهی باز دارد و حضرت ابراهیم نیز به دستور الهی هر بار به او سنگ می‌زند!

نکته‌ای که برخی اضافه می‌کنند این است که در اثر اصابت سنگ، یکی از چشمان ابلیس کور می‌شود (البته من هنوز مدرک معتبری برای این نکته ندیدم و همه بدون منبع ذکر کرده اند)

مورد پنجم:

موارد دیگری نیز وجود دارد. از جمله اینکه این نماد را صرفا نشان از تک بعدی نگری و دنیا طلبی می‌دانند و الزاما آن را دارای تاریخچه واضحی نمی‌دانند.

چشم جهان بین چیست؟

فراماسونری:

امروزه، چشم ایزدی معمولاً با فراماسونری مرتبط می‌شود. برای اولین بار چشم ایزدی به عنوان جزئی از استاندارد‌های پیکرنگاری فراماسون‌ها در ۱۷۹۷ در دیده‌بانی فراماسون‌های توماس اسمیت وب به چشم خورد. در فراماسونری چشم ایزدی نشانگر چشم خداست که همواره بشریت را تحت نظر دارد و یادآور این باور است که افکار و کردار یک ماسون همواره تحت نظارت و عنایت پروردگار (در فراماسونری اغلب از خداوند با عنوان معمار کبیر جهان یاد می‌شود) است. در فراماسونری معمولاً زیر چشم، پرتو‌هایی به شکل نیم‌دایره دیده می‌شود که مظهر و تجلی خداوند به حساب می‌آید و گاهی اوقات چشم، درون یک مثلث قرار می‌گیرد.

میان تئوری‌پردازان توطئه ادعایی باب شده که چشم ایزدی که بالای هرم ناتمام روی نشان بزرگ ایالات متحده آمده، نشانگر نفوذ فراماسونری در بنیان‌گذاری ایالات متحده است. فیلم گنجینه ملی در سال ۲۰۰۴ به این موضوع پرداخته بود. با این وجود، استفادهٔ ماسون‌ها از چشم ایزدی به ۱۴ سال بعد از خلق نشان برمی‌گیرد. همچنین در میان اعضای کمیته‌های متعدد طراحی نشان بزرگ، تنها بنجامین فرانکلین فراماسون بود (حتی ایده‌های او برای طراحی نشان، مورد تأیید دیگران قرار نگرفت). در حقیقت بسیاری از سازمان‌های ماسونی آشکارا هر گونه ارتباط با خلق نشان بزرگ را انکار کرده‌اند.

● اعداد محبوب فراماسونری

ماسون‌ها برخی از اعداد رو مهم میدونن. دیوانه وار در هرجا که دستشون برسه ازشون استفاده میکنن. اعداد مقدس شون مثل: ۱۱ - ۳۳ - ۹ - ۶۶۶ - ۱۳ و... که در توپ‌های جام جهانی استفاده میشن.

● پیوند عمیق با مصر

فراماسونری با کشور مصر پیوندی بسیار عمیق داره. در واقع باید بگم بهتون که مصر، خاستگاه تاسیس فراماسونریه. شیطان پرستی قدمت زیادی در بین مردم مصر داره. (نه همه‌ی مردم مصر) جادو و جادوگری هم در مصر بسیار رواج داشت از دیرباز. فرقه‌هایی دقیقا شبیه فراماسونری هم بودند؛ که تکمیل شدن و امروز در این نقطه قرار دارن. درمیان این علائم و اسطوره‌ها وجود مفاهیم مصری بیش از همه برجسته است. نقوش اهرام، مجسمه‌های ابوالهول و همچنین نوشته‌های هیروگلیف در سراسر لژ‌ها و نشریات ماسونی به چشم می‌خوره.

چشم شیطان چیست؟ نماد چشم فراماسونری چیست؟

آیا تک چشم آبی نماد چشم زخم و جلوگیری از چشم خوردن است؟ حتما در اطراف شما هم افرادی وجود دارند که به چشم زخم یا زخم چشم اعتقاد دارند.

اصلا بحث ما در اینجا این نیست که این منطق درست است یا نه، از نظر من خیلی چیز‌ها ممکن است ریشه روانی برای افراد داشته باشند و به همین دلیل به همه این اعتقادات احترام قائل هستم.

اما نکته در اینجاست که خرافه‌ای وارد خرافه دیگر می‌شود! احتمالا شما هم در خانواده یا اقوام خودتان با علامتی شبیه به علامت زیر مواجه شده اید که یک چشم در میان یک تکه سنگ یا شیشه آبی رنگ قرار دارد و به اعتقاد این افراد این تکه سنگ از چشم خوردن جلوگیری می‌کند.

مقابله با چشم زخم

به تصویر بالا دقت کردید؟ چه چیزی در تصویر می‌بینید؟ آیا به غیر از این علامات را می‌بینید؟ یک چشم: آبی رنگ ... حالا جالب است بدانید که در اکثر ادیان الهی موجودات شیطانی با رنگ آبی نشان داده می‌شدند و اگر کمی در اینترنت جستجو کنید متوجه می‌شود که آبی اساسا رنگی است که برای این دسته از موجودات در نظر گرفته می‌شود.

باز هم نمی‌خواهیم وارد مسائل بسیار ریز در این بحث شویم و فقط در این حد بدانید که اگر کمی در خصوص فراماسونری تحقیق کنید حتما به این نتیجه می‌رسید که شیطانی که در دنیا توسط شیطان پرستان پرستیده می‌شود هم نماد آبی رنگ دارد.

و البته یک چشم دارد، چون حضرت ابراهیم (ع) آن را با یک تکه سنگ از یک چشم کور کرده است؛ و اگر بیشتر دوست داشتید می‌توانید تک چشم دجال را در اینترنت جستجو کنید.

چشم جهان بین چیست؟

در واقع به زبان ساده باید بگوییم که نمادی که از آن به عنوان ضد چشم زخم استفاده می‌شود در واقع یک نماد شیطانی است که بر اساس یک تصور اشتباه در زندگی ما وارد شده است و ریشه واقعی ندارد.

تنها چیزی که در روایات اسلامی برای جلوگیری و رفع چشم زخم از آن یاد شده است استفاده از آیه و ان یکاد است و بس ... بحث در خصوص این موضوع در ادامه همین مطلب آزاد است و می‌توانید در خصوص این موضوع با هم بحث کنیم. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

منبع: تابناک با تو

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها