تمام‌ الکترونیک برگزار شدن انتخابات شورای شهر همدان

دبیر ستاد انتخابات استان همدان، از برگزاری انتخابات تمام‌ الکترونیک شورای اسلامی در شهر همدان خبر داد.

تمام‌ الکترونیک برگزار شدن انتخابات شورای شهر همدان

ابوالقاسم الماسی گفت: برگزاری انتخابات شورای شهر در ۱۵ شهر استان الکترونیکی برگزار میشود که یکی از آن‌ها همدان است.

وی با بیان اینکه اخذ رای از طریق دستگاه انجام می‌شود ادامه داد: در اخذ رای الکترونیکی که قرار است تنها برای انتخابات شورای شهر استفاده شود، ابتدا کد فرد شماره‌گیری می‌شود و پس از ظاهر شدن نام و تصویر فرد تاییدیه از سوی فرد صورت می‌گیرد و بدین طریق لیست فرد تکمیل می‌شود.

تمام‌ الکترونیک برگزار شدن انتخابات شورای شهر همدان دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی یک دوره در برخی شهر‌ها اجرا شده است بیان کرد: آموزش آرای الکترونیکی به کاربر‌ها انجام می‌شود، اما از طریق صدا و سیما نیز مردم از آموزش کافی برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه تامین زیر ساخت‌های آن برای ۱۵ مرکز استان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور بر اساس میزان دستگاه‌هایی که برای هر استان موجود است، بدین طریق اجرا می‌کند.

الماسی با تاکید بر اینکه سرعت و دقت رای‌گیری الکترونیکی بالاست افزود: در انتخابات الکترونیکی تخلف احتمالی کمتر است و شمارش نیز سریع‌تر انجام می‌شود. وی با بیان اینکه تایید صلاحیت داوطلبان شورای شهر امروز به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد: فرمانداری‌ها نیز اسامی را به داوطلبان ابلاغ می‌کنند تا در صورت رد صلاحیت بتوانند اعتراض کنند.

منبع: صدا و سیما

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها