‌یک مجموعه نفتی در اهواز به ایجاد آلودگی زیست محیطی محکوم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دنبال ایجاد آلودگی توسط یکی از واحدهای شرکت نفت در اهواز، با شکایت اداره کل محیط زیست مبنی بر ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی،پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

‌یک مجموعه نفتی در اهواز به ایجاد آلودگی زیست محیطی محکوم شد

محمدجواد اشرفی اظهار داشت: به دنبال ایجاد آلودگی توسط یکی از واحدهای شرکت نفت در اهواز، با شکایت اداره کل محیط زیست مبنی بر ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی،پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود: پرونده این واحد به مراجع قضایی شهرستان ارائه شد که بعد از بررسی‌ها انجام شده توسط مراجع قضایی رای نهایی از دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شد.

اشرفی گفت: در این حکم این شرکت ضمن رفع کامل آلودگی ایجاد شده مکلف به پاکسازی خاک های آلوده و همچنین کاشت بیش از 5 هزار اصله نهال بومی در محل های پیشنهادی که توسط محیط زیست اعلام می‌گردد محکوم شد.

وی بیان کرد: این مجموعه نفتی مکلف شده تا با ارائه آموزش زیست محیطی در زمینه فرهنگ سازی جهت رفع معضلات زیست محیطی به مدت یک سال اقدام نماید و در این حکم آمده است که حسن انجام تمام موارد ذکر شده طی گزارش های ماهانه از طریق محیط زیست به مراجع قضایی ابلاغ گردد و در صورت عدم اجرای مناسب حکم صادر شده موضوع تخلف از اجرا حکم مدیرعامل شرکت مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها