متکی: مصاحبه ظریف ترور سیاسی سردار سلیمانی بود

وزیر اسبق امور خارجه گفت: گفتگوی حاج قاسم با پوتین و دعوت او به منازعه سوریه، تیر خلاصی بود برای اینکه روسیه را متقاعد کند به این میدان وارد شود.

متکی: مصاحبه ظریف ترور سیاسی سردار سلیمانی بود

منوچهر متکی درباره صوت منتشر شده از محمدجواد ظریف در روز گذشته و اظهارات او گفت: این کلام آقای ظریف که گفته هیچ‌وقت میدان فدای دیپلماسی نشده و این دیپلماسی است که فدای میدان شده نشان می‌دهد که ایشان نه از میدان برداشت و تعریف درستی دارد و نه از دیپلماسی. کافی است ایشان به آمریکا نظری بیندازد و ببیند که میدان و دیپلماسی در آن چگونه با یک خط مشی و رویکرد شانه به شانه تکمیل کننده هم هستند.

وی افزود: مشکل آقای ظریف این است که فکر می‌کند حوزه نظامی در این کشور یک مقوله و حوزه دیپلماسی مقوله دیگری است. آنچه مطرح است این نیست که یکی از این دو فدای دیگری شود؛ بلکه آنچه مدنظر است این است که آیا این دو حوزه در راستای هم در مسیر سیاست‌های کلی نظام و آنچه که حکم جلودار است و رهبر تعیین می‌کند حرکت می‌کند یا خیر.

متکی تصریح کرد: تا امروز حوزه میدانی و نظامی نشان داده که به حکم جلودار و آرمان‌های انقلاب وفادار است؛ اما در حوزه دیپلماسی در موارد متعددی خلاف این موضوع ثابت شده است. بنابراین آنجا که دیپلماسی در مسیر خود حرکت می‌کند نباید با داستان سرایی مسائل دیگری را مطرح کند.

وزیر اسبق امور خارجه خاطرنشان کرد: من بسیار متأسفم از این مصاحبه و مطالب نیمه راست و دروغی که در این صوت منتشر شده کنار هم قرار گرفته‌اند. به نظر من آنچه درباره این صوت اتفاق افتاد هم در قسمت انجام و هم در قسمت انتشار، کاری مطالعه شده، طراحی شده و از پیش تعیین شده جریان اصلاحات بود که در آن از برادر و همکارمان جناب آقای ظریف استفاده ابزاری شد.

وی در خصوص اظهارات ظریف درباره سفر شهید سلیمانی به کشور روسیه و تفکر پشت این نوع از نگاه عنوان کرد: این تفکر دولت است که «بی همگان به سر شود بی غرب به سر نمی‌شود»، این نگاه همان موضوعی است که امام برای شکستن آن وارد عرصه شد. همان موضوعی که تقی‌زاده‌ها فریاد زدند «تا زمانی‌که از نوک پا تا فرق سر فرنگی نشویم، پیشرفت نمی کنیم»؛ این مبنای تئوریک این تفکر و شاه پهلوی هم مصداق عملی این سرسپردگی بود.

متکی ادامه داد: امام آمد تا تعفن این وابسته بودن را برای همگان آشکار کند و وقتی مردم فهمیدند که وابسته بودن چقدر و مزدور خارجه بودن چقدر متعفن است، این انقلاب عظیم را به وجود آوردند.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: امام خمینی (ره) انقلاب کرد تا تعاریف جدیدی از قدرت را ارائه دهد. ایشان نگاه جدیدی از قدرت را ارائه داد که غرب را منشأ قدرت نمی‌دانست و چنین چیزی را باور نداشت. او قدرت را منبعث از «منطق حق» می‌داند. آمریکایی‌ها معتقدند چون قدرت دارند باید منطقشان پذیرفته شود. شعار آنها «منطق قدرت» است اما شعار امام «قدرت منطق» است.

وی تأکید کرد: «قدرت منطق» شعار امام است که آمریکا نتوانسته در ۴۲ سال گذشته در مقابل آن ایستادگی کند. به همین دلیل است که طبق بیانات مقام معظم رهبری ، افول آمریکا مطرح است. چون آمریکایی‌ها بعد از تاریخ جنگ جهانی دوم نمی‌توانند آنچه را که می‌خواهند انجام دهند و موفق نمی‌شوند جلوی آنچه را که نمی‌خواهند بگیرند و مانع آن شوند. این همان سراشیبی افول است که آمریکا در آن قرار دارد.

متکی اظهار داشت: آن روزی که آقای روحانی بحث «کدخدا» را مطرح کرد، من در یکی از صحبت‌ها گفتم این کدخدا شناسی را باید در دو واحد دانشگاهی در دانشگاه‌ها تدریس کنند، او توجه نکرد که با همین جمله سیگنالی به آمریکا داد که آنها تا انتهای ماجرا را خواندند و گمان کردند که ایران بدون آنها هیچ جا نمی‌رود و هیچ‌کاری نمی‌کند.

وزیر اسبق وزارت امور خارجه بیان کرد: آقایان عراقچی، ظریف، روانچی دیپلمات‌های حرفه‌ای کشور ما هستند و مذاکره کنندگانی هستند که مجموعاً بیش از ۱۰۰ سال سابقه کار دیپلماسی فقط در حوزه بین‌الملل دارند؛ اما نکته اینجاست که متخصص بودن در مذاکره و حرفه‌ای بودن شرط لازم است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: شرط کافی مذاکره مسیر را درست انتخاب کردن و نگاه را به درستی متمرکز کردن است. از چنین دیپلمات‌هایی تنها در سایه یک نگاه درست می‌توان استفاده کرد.

متکی درباره تأثیر انتشار صوت ظریف در روابط ایران و روسیه اظهار داشت: روس‌ها مدت‌هاست برداشت خود از روابط با ایران را تحت محوریت نگاه پوتین تعریف کرده‌اند و این تعریف درست و واقع بینانه‌ای است. در دیدار پوتین با مقام معظم رهبری که بنده به عنوان وزیر امور خارجه حضور داشتم، تحول پوتین نسبت به جلوداری رهبر معظم انقلاب را شاهد بودم و همین مساله بود که پوتین تصمیم خود را گرفت.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: در مدت شش سال وزارت امور خارجه و گفتگوهایی که با لاوروف داشتم تلاش بر این بود که روسیه از لاک خود بیرون بیاید، نقش آفرین شود و چون بستر مناسبات روسیه و آمریکا بستری مبتنی بر تنش بود، این خروج از لاک مطمئناً در مقابل آمریکا قرار می‌گرفت و همین گونه نیز شد.

وی ادامه داد: ورود روسیه به صحنه سوریه اگر چه سال‌ها دیر و با تأخیر انجام شد اما نشان داد روسیه به آرامی از لاک خود بیرون می‌آید و این نگاه در روسیه برای مناسبات با ایران همانطور که پیش از این به آن اشاره کردم، بخشی به واسطه تحلیل‌ها و استدلال‌های مقام معظم رهبری و بخش دیگر به واسطه دیپلماسی حاج قاسم سلیمانی بود.

متکی در پایان تأکید کرد: گفتگوی حاج قاسم با پوتین و دعوت او به منازعه سوریه، تیر خلاصی بود برای اینکه روسیه را متقاعد کند به این میدان وارد شود. بسیار متأسفم که این مصاحبه برای کسی که آمریکا او را ترور نظامی کرد، یک «ترور سیاسی ناجوانمردانه» بود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • کاربر ناشناس
    0

    ظریف تقی زاده است

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      تف به روی هر چی سایبری ارگان خاص کشور

    • ظریف داره میره
      0

      ظریف تقی زاده است؟؟؟؟ ..... دیکتاتور است

    • حاج کاطم
      0

      طریف تقی خاک انداز است

  • کاربر ناشناس
    0

    فکر کرده با خنده همه چیز حل خواهد شد

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      فعلا که داره میشه. نمیبینی یه مشت آدم واداده و وابسته با نیشخند دارن کشور رو به نابودی و تسلیم میکشن؟؟

    • رزمنده
      0

      خنده وخوش وبشه با دشمن

    • علیرضا
      0

      دشمن مردم مشخصه کیا هستن. بی جهت عوام فریبی نکنید. نفسای آخرتون به گوش میرسه

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت مساوی است با نفوذی

  • کاربر ناشناس
    0

    به نظرم ظریف لیاقت دیپلماسی را ندارد سریعا باید استیضاح شود

    نظرات شما -
    • رزمنده
      0

      واقعآ همین است 8 سال با خنده بر روی دشمن کشور را ضعیف کرد دشمن با خنده آقا ظریف جسور شده خیال می کرد با تخریب دکتر احمد ی نژاد و خوش وبشه با دشمن مشکل حل می شود

  • کاربر ناشناس
    0

    باید نگذارند از حاج قاسم بهره برداری سیاسی کنند

    نظرات شما -
    • ب ناشناس
      0

      کاروزندگی نداری خجالت بکش چندتانظرگذاشتی وهمش چرندیات گم شو دیگه

  • حسن
    0

    غلط زیادی نکن برو احمدی نژاد جمع کنید واقعیت ها چیزی از جایگاه شهید سلیمانی کم نمی کند ولی واقعیت مگر غیر از این است

    نظرات شما -
    • ماجد
      0

      ادب چیزی است که به هر کس نمی دهند حسن اقا

  • ....
    0

    شش قطعنامه که باعث ترور هزاران بیمارایران بود آیا می توانی جوابگویی باشی

  • کیان
    0

    چرا جرات نداشتید تند رو ها هنگام زنده بودن حاج قاسم این فویل را رو کنید

  • محمد
    0

    انشااله تاریخ مشخص می کند ظریف تقی زاده است یا دوستان به اصطلاح اصولگرا.لطفا پشت سردار سلیمانی پنهان نشوید صحبت‌هایی که ظریف کرد عین واقعیت بود.چند ماه دیگه ظریف میره ببینیم آقایون چه گلی بسر مملکت می‌زنند.احتمالا دوستان اصولگرا تمام قد در آغوش کدخدا فرو میرن

  • ناشناس؟
    0

    کاربران ناشناس!!!!!

  • مجید
    0

    الان میفهمم که چرا احمدی نژاد از وزارت خارجه شوتت کرد .

    نظرات شما -
    • رزمنده
      0

      زنده باد دکتر احمدی نژاد قهرمان

  • ماجد
    0

    ظریف بدرد وزارت نمی خورد چه رسد به کاندید رییس جمهوری زمان همه چیز را ثابت می کند

  • عبدالله
    0

    حرف حق تلخ است، ظریف تنها گوشه کوچکی از ۴۰ سال حاکمیت میدانی ونظامی حاکم بر این کشور را گفت که نتیجه این حاکمیت نظامی فقر مطلق ویارانه بگیری ۷۰ میلیون ایرانی شده است . ظریف به درستی گفته است که کشور کمونیست وپلید روسیه میدانی های ما را فریب دادوخودش از مخالفان سر سخت حل برجام بود ، روس ها هر گز ایران قدرتمند را در کنار مرزهای خود نمی پسندندولذا در همه قطعنامه قبلی شورای امنیت به همراه چین برعلیه ایران رای دادند ، مصاحبه ظریف را خوب گوش کنید تا متوجه شوید روس ها چطو کشور را به باتلاق سوریه کشاندند .

  • ایرانی
    0

    این همین متکی خودمونه که تو اون کشور آفریقایی توسط محمود ..‌... مثل اینکه دوباره میخاد بره آفریقا

  • ملاهای بی سواد
    0

    ظریف خوب با ظرافت پاتک زد

  • کاربر ناشناس
    0

    خدالعنت کند ترامپ وبرده هایش اسراییل

  • حسین محمدی
    0

    دقیقا درست فرمودین ....کم کم نفوذیهایی که عامل اصلی ترور سردار دلها هستند خودشون را نشان می دهند ... با این سخنان و رفتارشون تبلیغات انتخاباتی واین که تا کد خدا براشون درجه ای اعطا کند

  • مروان
    0

    آقای متکی اگر به اندازه ارزن فکر کنی آقای ظریف ،،،حرف درست زده است ،،،شما فکر می کنید مردم طرف شما را میگیرند ،که حاکمیت شما ظلم هستید ..اشتباه بزرگی می کنید از موقعیت شهید سلیمانی نمی توانید استفاده کنید

  • اجدادی
    0

    روس ها بزرگترین خائنین در همه عمر انقلاب اسلامی بوده اند که با دلیل منطقی وبه دور از تعصب مواردی از ان بیان می شود ۱- روس ها پس از پیروزی انقلاب با فروش پیشرفته ترین سلاح ها از قبیل میگ ۲۹ ، تانک تی ۷۲ وموشک های اسکاد و... به صدام جنایتکاریکی از شرکای اصلی جنایت صدام علیه ملت ایران بوده اند در حالی که حاضر به فروش سیم خار دار به ایران نبودند ۲- روس ها تعهد داشتند نیروگاه بوشهر را ۱۰ ساله تکمیل وتحویل دهند ولی با بهانه های واهی ۳۰ سال تحویل ان را به تعویق انداختند ۳- همه می دانند که ترامپ جاسوس روس ها بود واولین ماموریتی که به ترامپ محول کردند خروج امریکا از برجام و وضع تحریم های کمر شکن برایران بود ۴- روس ها برخلاف مصالح وحسن همجواری به همه قطعنامه های ضد ایرانی شورای امنیت رای مثبت دادندوحتی چینی ها را هم وادار به رای مثبت دادن کردند ۵- به نقل از اقای ظریف روس در تمام مدت مذاکرات برجام سعی کردند که برجام مورد توافق قرار نگیرد مرتب کارشکنی می کردند ۶ - روس ها با زیرکی تمام ایران را به جنگ زمینی سوریه سوق دادند که تلفات جنگ فقط برای ایران باشد ۷ - روس ها از همه حملات هوایی وموشکی رژیم صهیونیستی به مواضع ایران وحزب الله قبل از حمله مطلع می شدند ولی اطلاعی نمی دادند ضمن این که گرای دقیق نیروهای ایران و حزب الله را هم به اسرائیل می دادند۸ - روس ها منافع ایران را در دریای خزر زیر پا گذاشتند و....پس بی جهت نیست که قران کریم می فرماید هرگز با کفار ومشرکین عهد وپیمان نبندید وانها را به دوستی نگیرید . تاریخ گذشته ایران راهم بخوانی مالامال است از خیانت وجنایت وغصب سرزمین های ایران توسط روس ها . مصاحبه پخش شده ظریف را به دقت گوش دهید تا پی به خیانت اصحاب پوتین ببرید .

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      فقط نکته شماره۳منو کشت۳همه میدانن که ترامپ جاسوس روس ها بوده واولین ماموریتی که روسها به او محول کردند خروج از برجام بوده..... یعنی اگه روسها در این حد هستند که برا آمریکا رییس جمهور تعیین میکنن به نظر عقل ناقصت نباید باهاشون مدارا کرد؟درضمن هم فرانسه وهم آلمان متعهد به ساختن نیروگاه هسته ای در ایران بودن کاش اوناهم باهمین حد به قول شما کارشکنی برای ما یه نیروگاه میساختن تا لااقل ما به دشمنیشون شک میکردیم ۳روسها اگه به امارات و ترکیه محصول ضد موشکی میفروشن به ما تکنولوژی ساخت موشک وضد موشک فروختن و میفروشن البته اگه فرق ایندو رو بفهمی ۴در جنگ سوریه انگار خط ونشان تکفری ها از دمشق و موصل برای ایران یادت رفته که به زودی در تهران هستیم وسر رافضیهارو رو سینشون میزاریم حالا حاج قاسم شد نیروی زمینی فریب خورده روس ای تف به شرفت

  • علی
    0

    بنظر میرسه این آقایان نیز در آمار دادن به امریکلییا در راستای ترور فرمانده عزیزمان نقش داشتند خدا از ظریف و روحانی نخواهد گذشت بخاطر ظلم به ملت و مسخره کردن ملت نجیب ایران رو

    نظرات شما -
    • و
      0

      ترور فخری زاده توسط نیروهای نفوذی اطلاعات سپاه بود

  • رفراندم
    0

    این ،ترور شخصیتی ظریف بوده،،برای جلو گیری از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری،،،، ولی دقت کنید هر چقدر بگویند فلانی خوب یا بد است مردم بر عکس نظر آنها عمل میکنند ،،، در کل هم نه اون خوبه نه ایشون،،

  • جدیدی
    0

    برای این کشور متاسفم که این اقای متکی ساده لوح ومتکی به روسیه چندسال وزیر خارجه اش بوده است ! می فرمایید این من وسلیمانی بودم که روسیه پوتین را از لاک بی تحرکی خارج وبه جنگ سوریه وارد کردم ! اولا ان اقای پوتین همه عمرش را در ک.گ.ب سپری کرده وعنصری اطلاعاتی وزیرک می باشد که صد نفر مثل تورا در یک جیب می گذارد ثانیا همه می دانند سوریه پایگاه سنتی روس ها حتی از قبل انقلاب بوده ، روس ها در سوریه امکانات هوایی وموشکی داشتند وبه دنبال نیروی زمینی که معمولا تلفات دارد بودند که با زیرکی ما را خام وبه جنگ زمینی وارد کردند۳ - روس ها همین حالا پس از رسیدن به اهدافشان با کمک اسرائیل وحتی بشاراسدواسما اسد همسر بشاراسد به دنبال اخراج ایران از سوریه اند ۴- روس ها اگر متحد استراتژیک ایران هستند چرا به ترکیه وقطر وامارات وعربستان سیستم موشکی اس ۴۰۰ فروختند ولی حاضر به فروش ان به ایران نیستند ؟ برای ساده لوحی چون تو جناب متکی متاسفم .

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      همه حرفات درسته آقای جدیدی جز یکی !! و آن هم اینه که میگی متکی ساده لوح است ! خیر ، آقای متکی بسیار زرنگ است و داره با این حرفها نان میخوره ، نان چرب و چیلی هم میخوره

  • قلی
    0

    این ظریف داره قطعنامه هایی که زمان تو ایجاد شده را پاک می کنه. طلبکار هم هستی؟

  • ناشناس
    0

    جناب متکی هرچه بود وطن فروش ودوتابیتی نبود ونیست ادم با شرف است

  • فتاحی
    0

    واقعیت اینست که با فرمان و پشتیبانی سردار دلها همین چند حرکت هم در برجام جلو رفته. همه ی آزادگان عالم سلیمانیند.

  • لرز
    0

    از برکناری چه خبر

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    خیانت های ادامه داراین دست پروردگان امریکایی وانگلیسی روز به روز رومیشود وزجردادن مردم دراین هشت سال توسط دولت بی تدبیر وناامید روحانی همه ازنقشه های راهبردی امریکایی هاتوسط عمال نفوذی خوددرایران می باشد انشاالله خون پاک به ناحق ریخته شهیدسلیمانی دراین دنیاواخرت شمارابه تباهی خواهدکشید

  • مجید
    0

    این فایل صوتی توسط دولت لوداده نشده است. کمی تفکر

  • ریزه میزه
    0

    متاسفانه ظریف نمیداندکسی باخراب کردن دیگران (انهم شهیدعزیزی چون سرداردلها) خودض خوب وآبادنخواهدشد

  • ابراهیم
    0

    جناب حسین محمدی کامنت گذار سوریه کاملا دراختیار برادران میدانی وبرادران ویا رفقای روسی بوده اگر گرایی هم به امریکایی ها جهت حمله به هواپیمای داده شد به احتمال زیاد کار روس ها بوده که شریک دزد ورفیق قافله بودند ،ازیک طرف دست دردست اسرائیل غاصب داشتند وازطرفی هم با ما ادعای دوستی داشتند مثلا.

    نظرات شما -
    • .......
      0

      ابراهیم جان خخخخخخخخخخ خیلی ..........بفهم

    • شهریار
      0

      اقای ابراهیم ...شما چرا کمک دست امریکا شدی اگر خوابی بیدار باش اقا جانم اقای ترامپ عزیزتان ترور سردار سلیمانی را به گردن گرفتند .....بیدار باش...بعد شما میگین روسیه

  • علا
    0

    باید بپذیریم که شرایط سیاسی و اقتصادی دنیا بعد از فروپاشی شوروی سابق تغییرات زیادی کرده امروز کشورهای جدا شده از شوروری بیشترشان تمایل به غرب دارند مثل اوکراین لهستان مجارستان و گرجستان و..حتی جنگهای داخلی در انها شد و مثل یوگسلاوی حتی چین قبلا یک قدرت اقتصادی نبود اما در حال حاضر هست همین الان روسیه یک کشوری هستش که بدنبال امنیت داخلی و مرزهاش هست اگر یک کمی دیر بجنبه بلاروس هم که یک متحد روس است بطرف غرب تمایل پیدا خواهد کرد لذا اینها نشان می دهد که دیگه مثل سابق نیست امروز روسیه جدید بدلیل اینکه امریکا پایگاهایش در ایران برچیده شده می تواند بعنوان یک شریک سیاسی و ...برای ما باشد البته باید قبول کنیم در ایران هم از تفکرات سیاسی گرایشات بسمت غرب هم وجود داره و سعی و تلاششان این است که تا می توانند شرایط اقتصادی و سیاسی رو بسمت غرب ببرند اما چون امریکا و غرب در ایران دیگه قدرت قبلی رو ندارند بیشتر بدنبال منافع سیاسی و بعدش اقتصادی هستند

  • مصطفی
    0

    زود قضاوت نکنیم اجازه بدیم آقای ظریف از خودشون دفاع کنند بعد قضاوت کنیم . آقای متکی منبع خبر پراکنی ایران اینتر نشناله ، شما خود بخوان حدیث مجمل . برایه رسیدن به صندلی بی اخلاقی نکنیم .

  • سید مائو تونگ السادات
    0

    مگر وابستگی تعفن دارد ، آقای متکی عفت کلام داشته باشید و به وابستگی دولت اسلامی ایران با دولت مومن متعهد مذهبی اللهی مردمی چین بواسطه قرارداد ۲۵ ساله خیلی محرمانه احترام بگذارید

  • حسین
    0

    یادم هست که چندی قبل و‌ اوایل دولتش ترامپ در سخنرانی اش دو‌نکته را مطرح کرد و آن اینکه اوباما با امضای برجام ۱۵۰میلیارد دلار پول به ایران داد و نکته دوم اینکه، خلیج فارس را خلیج عربی نام برده بود. اینقدر شلوغ بازی سر نام خلیج فارس درآوردیم که هیچ کس نپرسید اون ۱۵۰ میلیارد دلار چی بود و چی شد!!!! الان هم یک مصاحبه بسیار معمولی و البته محرمانه رو بردن به رسانه های اون وری رساندن. هیچکس از رئیس مجلس و قضائیه و سران و حکمرانان دنبال این خیانت نبوده و بند کردن به اینکه ظریف چی گفته. اصلا ظریف تحلیل خودش رو داره میگه، نباید بگه؟ حق نداره چیزی رو که فکر میکند بگوید؟؟؟؟ واقعا عجیبه که نمی فهمند یا خودشون را تا این حد به نفهمی میزنن!!!! شاید مردم رو احمق میدونن. بعنوان مثال آوردن بشار به ایران چه دستاوردی برای ایران داشت که لازمه دولت و وزارت خارجه رو دور بزنیم. حالا باید دید با این خسارت اعتباری، بشار با ما چه میکند!!!؟؟ مثل همیشه هزینه با ما ، برد با دیگران.

  • کاربر ناشناس
    0

    حاج قاسم عزیز خون پاک تو هنوز کارها با خائنین و دشمنان این ملت دارد تو تمام شدنی نیستی نامت نیز کمرشان را خواهد شکست

  • اجدادی
    0

    کامنت گذار محمد تو اگر عقل داشتی به اندازه اویزان شدن اب دماغت راجع به گذشته وتاریخ روسیه مطالعه می کردی ، همین پوتین تا دیروز دبیر کل حزب کمونیست روسیه ومدت ها رئیس ک. گ .ب بوده ، نادان اگر می فهمیدی تمام گرای حمله اسرائیل به نیروهای ایرانی وحزب الله را همین کافران نجس می دادند ،گفتی که به ما تجهیزات ساخت موشکی می دهند شما که تا دیروز گوش فلک را کر می کردید کهاز صفر تا صدش ساخت داخل است ، نادان ان کشوری که به قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران رای مثبت داد همین روسیه فعلی بودنه روسیه تزاری ، پس تف به شرف هرچه ادم نادان وپست است که برخلاف توصیه قران کفار را به دوستی می گیرند .

  • اجدادی
    0

    درپاسخ کامنت گذار حسین که منکر جاسوسی ترامپ به نفع روس هاست اگر همین گوگل را هم سرچ کنی ودر همه عمر سه دقیقه مطالعه کرده باشی می بینی که ترامپ قبل از ریاست جمهوری یکی ازمشتریان قدیمی خرید نفت روس ها بود ودر خلال همان مروادات با روسیه ، جلب همکاری سرویس اطلاعاتی روس ها شد وپس از احراز نقش روس هادر پیروزی ترامپ ، کنگره امریکا دو بارتا مرز استیضاح ترامپ را محاکمه نمود اما چون اکثریت مجلس سنا در اختیارجمهوری خواهان بود موفق به برکناری او نشدند ، ازدیگر خیانت های روس ها از طریق ترامپ می توان خارج نمودن چین وروسیه وکره شمالی از اولویت های اول دشمنی امریکا وقرار دادن ایران به جای انها بود ، پس به جای فحاشی به دیگران تاریخ مطالعه کن تا بر نادانی ات غلبه کنی .

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      در زمان ترامپ آمریکا صادر کننده نفت شد علت کنار گذاشتن ترامپ دشمنی شدید با روسیه و غرب بود

  • جباری
    0

    اقا کیان نابغه ، این فایل دراواخر اسفند ۱۳۹۹ تهیه شده شهید حاج قاسم در زمستان سال ۱۳۹۸ به شهادت رسیدند پس این فویل به قول خودت ویا فایل به قول ما در ان زمان وجود نداشته که بخواهند منتشر کنند . اره مجید دلبندم کمی توجه وتعقل .

  • میرزایی
    0

    احمدی نژاد میدونست چطور جونوری هستی که در سنگال حقتو گذاشت دستت

  • ث
    0

    آشنا + تاجزاده ......متاسفم براي هر دو منافق

  • محمود
    0

    هم روسیه هم آمریکا بفکر منافع خود هستند ولی آمریکا توافق نوشته شده را پاره کرد پس خیلی طرفدار غرب گرایی نباشید

  • ناشناس
    0

    آقای‌متکی‌خداپدرت‌رابیامرزد که‌حرف‌حق‌رازدی‌‌ان‌شاالله این‌غفلت‌زدگان‌بفهمند‌که‌بعید‌ می‌دانم‌به‌زودی‌ایمان‌لازم‌را‌بااین‌ ساده‌لوحی‌به‌دست‌آورند

  • ناشناس
    0

    سلام داداش می دنی که در ایران بعضی در بعضی از شغل ها مرده خواری وجود دارد

  • ناشناس
    0

    دوباره لشگر تحت امر دست بکار شدند با یه ساندیس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها